Toon posts:

Resolutie HD 4850 CF?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu sinds een paar dagen mijn nieuwe pc met twee HD4850's. Echter, ik kan mijn gewenste resolutie niet instellen, ik wil graag 1680x1050 gebruiken maar moet nu noodgedwongen op 1440x900 werken omdat ik deze resolutie niet kan kiezen. Met mijn vorige pc en graka (7300 SE) kon ik deze resolutie wel gewoon kiezen. Native resolutie van mijn scherm is 1680x1050 @ 60Hz dus daar kan het ook niet aan liggen.

Ik heb mijn scherm aangesloten via DVI>VGA converter (is eigenlijk tv, samsung syncmaster 2032mw) omdat hij geen DVI aansluiting heeft. Het scherm heeft wel een HDMI aansluiting en ik heb ook een DVI>HDMI connector. Als ik een HDMI kabel koop, zal ik dan wel @ 1680x1050 kunnen werken of ligt het ergens anders aan?

PS, ik heb al de nieuwste drivers

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je eens kijken als je met Ultramon wel jouw resoluties kan draaien?

Wauw, een sig!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:04
Heb je de resten van de oude driver wel goed verwijderd. Kan best zijn dat je nog resten van de oude driver in je pc heb zitten. Wat je ook kan doen is de driver van je scherm deinstalleren. Bij de volgende reboot wordt hij automatisch opnieuw geinstalleerd

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 10:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik meen bij VGA aansluitingen kan je toch ook vinkje aan/uit zetten voor niet-ondersteunende resoluties van je monitor? Je kan desnoods de scherm-drivers van je monitor installeren, leek in iedergeval hier bij een 22inch samsung het probleem op te lossen (hij staat nu op 'algemene plug en play monitor'?).

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 08-07-2008 13:11 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:54
Dit is een gevalletje waar je de drivers (op)nieuw moet installeren :). Je gaat zien dat het dan wel zal werken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het stomme is, de max reso die mijn vid kaarten mogen uitpoepen kan ik wel instellen maar de resolutie voor mijn scherm gaat niet hoger als 1440x900. Daarom denk ik dat het probleem bij de VGA kabel zit, dat de vid kaarten denken: ow, VGA, niet hoger als...

en drivers voor me scherm? die heb ik niet voor zo ver ik weet

Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/8040/maxresovs7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img167.imageshack.us/img167/1380/schermoptieswe3.jpg

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:54
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 13:48:
Het stomme is, de max reso die mijn vid kaarten mogen uitpoepen kan ik wel instellen maar de resolutie voor mijn scherm gaat niet hoger als 1440x900. Daarom denk ik dat het probleem bij de VGA kabel zit, dat de vid kaarten denken: ow, VGA, niet hoger als...

[afbeelding]
[afbeelding]
Al eens via beeldscherminstellingen geprobeerd? Kijk eens wat de max. resolutie daar is

Verwijderd

Topicstarter
licht eraan waar ik max reso op instel, als ik max reso op 1680x1050 in stel dan kan ik max 1440x900 kiezen, als ik max reso op hoogst mogelijke instel kan ik 1600x1200 kiezen maar dat kan deze monitor niet aan. Is exact hetzelfde als bij het onderste plaatje.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Ik kan met een vga kabel nog gewoon 1920x1440 instellen bij een oude crt.
Gewoon drivers opnieuw installeren of ultramon gebruiken.

http://specs.tweak.to/15535

Verwijderd

Topicstarter
ultramon doet het em, ik heb nu weer 1680x1050

toch raar dat het niet gewoon ingesteld kan worden dan >_>

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 13:48:
Die zouden er moeten zijn, zou kunnen gezien je screenshot dat er 'default VGA' staat.

(zover ik weet, drivers van je monitor geven eigelijk info mee welke resoluties zij aankunnen. Ultramon overruled gewoon alles en je kan het geforceerd instellen. Alle HP en Samsung monitoren die wij hier hebben, zaten ook monitor-drivers bij.)

[ Voor 32% gewijzigd door SinergyX op 08-07-2008 14:11 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Toch raar dan dat mijn scherm aan deze HD 4850's niet doorgeeft dat hij het liefste op 1680x1050 wil draaien @ 60Hz

naja, zo kan het ook en ik merk niet eens dat het programma draait. (Nu staat de resolutie ook bij het catalyst control center en bij beeldscherminstellingen)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mogelijk overbodig, maar de drivers:
klikje

(zo heb ik 2 Iiyama monitors, 1 is VGA aangesloten de ander via DVI. DVI versie wordt netjes herkent, maar de VGA versie blijft als standaard monitor staan en accepteerde toen enkel 4:3 resoluties).

[ Voor 27% gewijzigd door SinergyX op 08-07-2008 14:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
lol, nu doet ie het ook gewoon >_>

thx iig
Pagina: 1