Ik heb gisteren mijn hele hardeschijf opnieuw ingedeeld. Ik gebruik al langer Ubuntu 8.04.1 als primair OS en daarnaast staat Windows geinstalleerd als ik daar iets moet doen wat niet onder Linux werkt. Deze twee OSsen had ik eerst geinstalleerd, maar ik had ook het plan om een laatste partitie van 12 Gb te maken. Hierop zou ik een beetje gaan experimenteren met andere Linux distro's.
Nadat ik gisteren Ubuntu en Windows perfect werkend had ben ik vanochtend Debian gaan installeren. In de setup van Debian koos ik ervoor om mijn /home en swap partitie door zowel Ubuntu als Debian te gebruiken, ze worden dus gedeeld. Verder gaf ik geen 1 partitie de boot-flag, daar was later echter niks van terug te zien. Wellicht omdat ik ervoor heb gekozen om GRUB te installeren voor Debian (Ubuntu had ook al GRUB).
De installatie van Debian verliep ook goed, ik kon na afloop Debian in. Maar toen kwam het spannende moment: de PC opnieuw opstarten en kijken wat ik voorgeschoteld kreeg. Ik kwam in de GRUB van Debian, daar deed mijn eerste kleine probleem zich al voor: Debian stond als default OS en zou automatisch geboot worden, dit moet echter veranderd worden in Ubuntu aangezien dat mijn primaire OS is.
Ik koos er in GRUB voor om Debian te booten, dat ging allemaal goed.
Daarna rebootte ik de PC weer en ditmaal koos ik voor Ubuntu, dat ging niet helemaal goed. Ik kreeg een paar texten in beeld en vervolgens een foutmelding....Het ging erover dat de 'file systems gecheckt' zouden worden maar dat eindigde in een fail/u/164410/Untitled-2.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/184621/Kilgore2.jpg?f=community) 
            /u/26742/000000751.png?f=community) 
            /u/119965/influx.png?f=community)