Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

12v op 9v WLAN Access Point

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

De voeding van mijn WLAN AP (Belkin) is overleden. Deze heeft als input 9V 1A. Nu heb ik tijdelijk (zodat ik kan Internetten) een 12V voedingsadapter aangesloten. Dit werkt. Nu vraag me ik af of dit eventueel schadelijk kan zijn zowel voor het apparaat zelf als voor eventuele sterkere straling nu hij meer power krijgt (12V) ipv de eigenlijke 9V. Weet iemand dit? Is dit gevaarlijk?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2008 11:57 ]

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:56:
Hoi,

De voeding van mijn WLAN AP (Belkin) is overleden. Deze heeft als input 9V 1A. Nu heb ik tijdelijk (zodat ik kan Internetten) een 12V voedingsadapter aangesloten. Dit werkt. Nu vraag me ik af of dit eventueel schadelijk kan zijn zowel voor het apparaat zelf als voor eventuele straling nu hij meer power krijgt (12V) ipv de eigenlijke 9V. Weet iemand dit?
Gezond is het niet voor je apparaat...
Het werkt, maar de vraagt rest dan voor hoelang. Aangezien je apparaat ontwerpen (& getest) is voor 9V.
Is een universele voeding niet een idee? Mits er een excentrieke stekker aan de voeding zat.

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:38
Nope, dat kan geen kwaad. Simpelweg omdat het apparaat niet standaard 12V krijgt, maar 9V vraagt.
Ditzelfde is ook zo bij een 1000W voeding. Hij geeft niet standaard, maar hij kan het leveren als de pc hier om vraagt.

Een 6V voeding zou kwalijker zijn, maar dan ook alleen hoofdzakelijk voor de voeding en niet voor het apparaat.

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 23:31
Arunia schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:58:
Nope, dat kan geen kwaad. Simpelweg omdat het apparaat niet standaard 12V krijgt, maar 9V vraagt.
Ditzelfde is ook zo bij een 1000W voeding. Hij geeft niet standaard, maar hij kan het leveren als de pc hier om vraagt.

Een 6V voeding zou kwalijker zijn, maar dan ook alleen hoofdzakelijk voor de voeding en niet voor het apparaat.
Jij bedoelt stroom, een apparaat vraagt stroom, geen spanning. -> terug naar school jij.

12V kan je accesspoint wel degelijk beschadigen, zoek nog eens in je kast of je nergens een 9V kan vinden, of koop een universele adapter.

[ Voor 5% gewijzigd door WVL_KsZeN op 08-07-2008 12:01 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ligt er aan, best kans van dat er intern nog een extra voeding in zit die van de 9v bijv. 5 volt maakt. Maar ik zou het er zelf niet op gokken en bij de lokale elektro shop of bouwmarkt een universele adapter halen.

Verwijderd

De spanningsregelaars in het ding worden nu veel warmer. Ik zou een nieuwe adapter halen, grote kans dat ze te heet worden. Als het een beetje fatsoenlijke regelaars zijn valt dan hooguit je ap uit, als het wat mindere zijn valt hij permanent uit :+

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:42

lier

MikroTik nerd

Arunia schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:58:

Hmmm...tijdje geleden, die electro opleiding, maar volgens mij geeft een voeding echt wel een bepaalde spanning af en is alleen de stroom (en dus het vermogen) variabel.

@TS: Grote kans dat het op lange termijn dodelijk is

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Ja dit kan schadelijk zijn. Maar waarschijnlijk zit er een 16V elco + schakelende voeding in (=99% zeker niet schadelijk).

Om het zeker te weten moet je je AP open maken en kijken wat voor onderdelen erin zitten >:)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 18:15

Sebazzz

3dp

Het kan. Ik heb 3V rated handtelefoons werkend gekregen op 24V dus niet klagen en het 6V rated basisstation ook op 24V :P Werkte prima, alleen het backlight van de telefoon was wat feller en de pitch van het geluid dat eruit kwam hoger :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:38
Oh ja, stom. Moest ook Stroom zijn. Mijn verhaal klopt dus niet (heb toch echt Elektro gedaan voor 2 jaartjes, maar er is een reden dat ik ermee gestopt ben).
Ging dus om de stroom en niet om de spanning.

Verwijderd

Topicstarter
Tof & bedankt voor jullie antwoorden! Het is ook maar tijdelijk. Ik ga vandaag of morgen een vervangende adapter halen. Ik gebruik hem nu dan gewoon alleen tijdelijk voor Internet - niet de hele dag.
Pagina: 1