Moet zeggen dat ik het nog steeds raar vind dat hier geen betere kant-en-klare oplossingen voor te vinden zijn. Volgens recente statistieken staan er ondertussen gemiddeld meer dan drie computers per huishouden in NL
toegegeven, ik drijf de gemiddeldes een beetje omhoog, net verhuisd en telde 20 computers in geassembleerde toestand die verhuisd zijn
. Daar waar twee PCs naast elkaar gebruikt worden wil niet iedereen twee speaker sets. Een switch is een optie als beide PCs niet tegelijk aan moeten staan, maar wat als ze dat wel moeten?
Omdat veel games niet vrolijk worden van Alt-Tab en het handig is om te zien wie je ploinkt voordat je er wat aan doet, hebben veel mensen (waaronder ik) een tweede, simpele bak ernaast om te chatten, browsen en dat soort zooi. En dan is het handig als je die *ploink* ook hoort zonder een tweede speakerset te moeten aansluiten.
Mixer is een oplossing (heb het bij Terw_Dan gezien en gehoord en het doet wat het moet doen), maar is totale overkill als je alleen maar twee geluidssignalen wilt samenvoegen. M'n vriendin gebruikte een Y-kabel die bedoeld was als splitter om de boel samen te voegen, maar dat gaf beroerd geluid. Je zou toch denken dat er iemand in Hong Kong is die hier voor een paar HKD een oplossing voor produceert...