Speaker set delen tussen 2 pc's

Pagina: 1
Acties:

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik heb 2 pc's naast elkaar staan, waarvan er 1 op een speakersetje is aangesloten (Logitech Z4). Ik vraag mij af is het mogelijk is om beide pc's op het speaker setje aan te sluiten. Dit op een eenvoudige en goedkope wijze. :) Ik vond bijvoorbeeld dit: kvm switch met audio. Maar in principe heb ik alleen het audio gedeelte nodig. Iemand enig idee? Of is het zo simpel als hier wordt beschreven?

[ Voor 14% gewijzigd door KopjeThee op 08-07-2008 11:59 ]

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Je zat al warm, in jouw geval heb je geen kvm switch, maar een audio switch nodig. ;)

Google is your friend: http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Edit: dat laatste wat jij schrijft kan ook, maar dan kan je niet schakelen of je van de ene pc, of van de andere pc geluid wilt. Mocht je dat willen kan je met splitters gaan werken, zo niet heb je een audio switch nodig.

[ Voor 37% gewijzigd door Joopieboy op 08-07-2008 12:03 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor dit doeleinde heb ik een simpel mengpaneeltje gepakt. Werkt prima en kost maar en paar tientjes.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Terw_Dan schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 12:02:
Voor dit doeleinde heb ik een simpel mengpaneeltje gepakt. Werkt prima en kost maar en paar tientjes.
Kan ook, maar een simpele audio switch is meer dan dat ie nodig heeft.

Btw, houd wel rekening mee dat stereo audio swtiches een 15/20 euro kosten, maar meerkanaals wel een flinke slag duurder. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Je zou ook gewoon een jack naar jack plug tussen de PC kunnen doen. Maar dan moet de ene PC met speakers wel aan staan anders krijg je geen geluid van de andere PC. ;)
Dus line out van de ene PC in de line in van de andere PC. Makkelijker kan niet. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-11 10:29
-The_Mask- schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 12:05:
Je zou ook gewoon een jack naar jack plug tussen de PC kunnen doen. Maar dan moet de ene PC met speakers wel aan staan anders krijg je geen geluid van de andere PC. ;)
Dus line out van de ene PC in de line in van de andere PC. Makkelijker kan niet. :)
Die oplossing heb ik toegepast om op één computer 2 microfoons aan te sluiten voor karoake. Dus 2 geluidskaarten, en dan 1 geluidskaart de line-out doorlussen naar de line-in van geluidskaart 2. Kwaliteit gaat iets omlaag maar niet veel.

In zijn situatie is het niet handig met 2 pc's. Ik zelf doe dit met een AV-switch met stereo-geluid en svhs beeld. Werkt perfect naar speakerset/tv/stereotoren.

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:52

timovd

Voorsprong door techniek

@ The mask IDD. Heb ik ook.
Bij mn ouders thuis staat een home server. Staat dus de hele dag aan. Via remote desktop speel ik vaak wat muziek af (leave sounds at remote computer). Mn notebook heb ik dan op de line in aangesloten. "Makkelijker kan niet" :)

Edit: Ik heb daar zelfs een KVM switch met audio, maar dat heb ik bewust niet gebruikt.

[ Voor 15% gewijzigd door timovd op 08-07-2008 12:17 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• KopjeThee
  • Niet online
Bedankt voor alle tips. Toch kan ik het nog niet helemaal vinden. Als ik zoek op "audio switch", dan kom ik vaak op dingen die het mogelijk maken om te schakelen tussen je hoofdtelefoon en speakers (zoals: hier). Verder kom ik toch vaak uit op de KVM switches met audio mogelijkheid, maar dat wil ik eigenlijk niet, omdat ik alleen de audio gebruik. Een mengpaneel lijkt in de buurt te komen, maar zelfs de meest simpele varianten vind ik niet onder de 40 euro (hier) en de aansluitingen zijn niet goed, en er zitten wel erg veel knoppen op voor een simpele schakelaar :)

[ Voor 10% gewijzigd door KopjeThee op 08-07-2008 12:56 ]

• KopjeThee
  • Niet online
Zou dit ding bruikbaar zijn: Speaka Audio-omschakelaar 2-voudig? (via google naar Conrad). Dan voor de verbinding vanuit de 2 pc's: 2 van deze kabeltjes. En vanaf de schakelaar met dit kabeltje naar de speaker set (Logitech Z4). Doe ik dan iets heel geks???

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-11 10:29
KopjeThee schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 13:13:
Zou dit ding bruikbaar zijn: Speaka Audio-omschakelaar 2-voudig? (via google naar Conrad). Dan voor de verbinding vanuit de 2 pc's: 2 van deze kabeltjes. En vanaf de schakelaar met dit kabeltje naar de speaker set (Logitech Z4). Doe ik dan iets heel geks???
Kijk anders op elektronica-online.nl daar staat genoeg van dit spul op.

http://www.elektronica-on...?cat_id=95&hoofdcat=Audio - Video Acc.&subcat=A&ampV Schakelaars&subsubcat=Audio schakelaars

Edit: Dan heb je wel ook nog zo'n kabeltjes nodig als je straks in je post liet zien maar die staan er ook genoeg bij de categorie kabel en connector.

[ Voor 9% gewijzigd door wiene op 08-07-2008 13:22 ]

• KopjeThee
  • Niet online
-The_Mask- schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 13:19:
Verbinden via line in en line out, wat ik hier boven zei heb je deze nodig. http://www.tergro.com/pro...ath=75_79&products_id=246
Excuses dat ik niet heb gereageerd op je suggestie. Ik vind het een beetje vervelend dat ik de andere PC dan aan moet zetten.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Misschien wat suggesties:

Bestaat dit?

:)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• KopjeThee
  • Niet online
Ik was eigenlijk van plan in beide pc's een tv-kaart te zetten (heb ik niet verteld), en dan het geluid om te schakelen. Maar ik zit nu ook te kijken naar:
Deze kvm switch met usb en 2.1 audio switch mogelijkheden.
En deze usb tv kaart, die met de kvm switch zou moeten werken..

Dat zou inclusief verzenden neerkomen op 126 euro. Van de switch vind ik het erg mooi dat er maar een klein knopje zichtbaar hoeft te zijn. En de tv-kaart is goedkoper dan 2 losse tv-kaarten.

[ Voor 3% gewijzigd door KopjeThee op 08-07-2008 15:33 ]

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Ik had zo'n zaak in limburg gevonden die dat spul konden verzenden. Wel heb je dan een audio/videoswitch. Uit mijn hoofd kost die ongeveer 17 euro. Ik neem niet aan dat je het erg vindt om een extra video ding erbij te hebben?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Moet zeggen dat ik het nog steeds raar vind dat hier geen betere kant-en-klare oplossingen voor te vinden zijn. Volgens recente statistieken staan er ondertussen gemiddeld meer dan drie computers per huishouden in NL toegegeven, ik drijf de gemiddeldes een beetje omhoog, net verhuisd en telde 20 computers in geassembleerde toestand die verhuisd zijn :+ . Daar waar twee PCs naast elkaar gebruikt worden wil niet iedereen twee speaker sets. Een switch is een optie als beide PCs niet tegelijk aan moeten staan, maar wat als ze dat wel moeten?

Omdat veel games niet vrolijk worden van Alt-Tab en het handig is om te zien wie je ploinkt voordat je er wat aan doet, hebben veel mensen (waaronder ik) een tweede, simpele bak ernaast om te chatten, browsen en dat soort zooi. En dan is het handig als je die *ploink* ook hoort zonder een tweede speakerset te moeten aansluiten.

Mixer is een oplossing (heb het bij Terw_Dan gezien en gehoord en het doet wat het moet doen), maar is totale overkill als je alleen maar twee geluidssignalen wilt samenvoegen. M'n vriendin gebruikte een Y-kabel die bedoeld was als splitter om de boel samen te voegen, maar dat gaf beroerd geluid. Je zou toch denken dat er iemand in Hong Kong is die hier voor een paar HKD een oplossing voor produceert... :P

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1