AP- en Brigedmode tegelijk mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-03 18:49
Ik heb woonkamer en een werkkamer. De modem met accesspoint functionaliteit staat in de woonkamer en in de slaapkamer staat een pc en een diskstation met daar een printer aan.

Nu wil ik in eerste instantie geen kabel trekken van de woonkamer naar de werkkamer maar het draadloos oplossing.
Een 2e accesspoint kopen en beide in bridgesmode zetten is in zo gepiept maar dan kunnen de laptop die ook nog in huis aanwezig zijn geen draadloze verbinding meer maken via één van de accesspoints.

Concreet dus de vraag: zijn er accesspoints die tegelijk zowel in bridged-mode als in ap-mode kunnen werken? Ik heb zelf al even zitten kijken naar de type-N routers/ap's maar ik zie het niet direct heel expliciet staan in de handleidingen.

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 14:50
Mijn Belkins staan hier gewoon met elkaar te bridgen en laten allebei ook nog gewoon clients toe via AP, en ook mijn Linksys WRT54GL heeft deze optie. Op de Linksys heb ik hem echter nooit gebruikt, maar ik ga ervanuit dat als de optie erin zit (tomato firmware) dat het wel werkt.

• Hutspot
thaan schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:52:
Mijn Belkins staan hier gewoon met elkaar te bridgen en laten allebei ook nog gewoon clients toe via AP, en ook mijn Linksys WRT54GL heeft deze optie. Op de Linksys heb ik hem echter nooit gebruikt, maar ik ga ervanuit dat als de optie erin zit (tomato firmware) dat het wel werkt.
Zo heel vanzelfsprekend is het niet want de Linksys WRT54GL die ik hier heb staan heeft het niet standaard.
Ik heb de Tomato firmware er gister ingezet en daar zitten meer mogelijkheden in hoe hoewel ik het nog steeds niet zeker weet.

Ik heb de volgende modes:
- Access point
- Access point + WDS
- Wireless client
- Wireless ethernet bridge
- WDS

Mijn vraag hierbij dan, wat is WDS?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

A Wireless Distribution System is a system that enables the wireless interconnection of access points in an IEEE 802.11 network. It allows a wireless network to be expanded using multiple access points without the need for a wired backbone to link them, as is traditionally required. The notable advantage of WDS over other solutions is that it preserves the MAC addresses of client packets across links between access points. [1]

• Hutspot
Ik heb zelf ook even gezocht en kom er op uit dat het dus is wat ik zoek, WDS is het bedienen van clients en het signaal vervolgens doorsturen naar een ander access point.

Maar dan zie ik nog niet in wat dan het verschil met de modes "access point + WDS"
WDS heeft dan toch al de functionaliteit van een access point in zich?