Internetsnelheid Telfort

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• necessaryevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-04 20:46
Hallo beste tweakers,

Ik heb net (gisteren) mijn adsl verbinding aangesloten!

Met de onderstaande speedtest haal ik ongeveer 1.6 Mbyte/sec (=ca 13 mbit) Ik zit op 1.2 km van de wijkcentrale (bepaald met routenet). Volgens telfort zou ik ca. 20 mbit kunnen halen.

http://speedtest.bbned.nl/download/file100mb.bin

Is dit normaal of moet ik meer kunnen halen?
Kan dit liggen aan de bekabeling tussen het aansluitpunt en de modem (enkele meters)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:45
necessaryevil schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:43:
Hallo beste tweakers,

Ik heb net (gisteren) mijn adsl verbinding aangesloten!

Met de onderstaande speedtest haal ik ongeveer 1.6 Mbyte/sec (=ca 13 mbit) Ik zit op 1.2 km van de wijkcentrale (bepaald met routenet). Volgens telfort zou ik ca. 20 mbit kunnen halen.

http://speedtest.bbned.nl/download/file100mb.bin

Is dit normaal of moet ik meer kunnen halen?
Kan dit liggen aan de bekabeling tussen het aansluitpunt en de modem (enkele meters)?
1.6MB= ongeveer 16Mbit als je de overhead meerekent. Prima snelheid voor die afstand.
Of het aan je bekabeling van enkele meters ligt kan jij makkelijker uittesten dan wij. Het zou goed kunnen dat het nog een megabitje scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Gewoonlijk worden de snelheid van 20mbit niet gehaald door de afstanden. Volgens mij is 13mbit voor 1200meter gewoon netjes. Je kunt misschien eens kijken wat de Line Attenuation is als je inlogt op jouw modem.

Bekabeling tussen aansluitpunt en modem zou ook nog kunnen, maar ik verwacht eigenlijk dat het niet veel scheelt. De postcode-check waar je afstanden uit kan halen klopt namelijk ook niet altijd.

editje:
In mijn geval klopt de afstand ook niet denk ik. Postcodecheck geeft 1344 meter, maar ik denk niet dat ze leidingen onder het spoor door hebben gelegd. Als ik controleer op routenet via de grote wegen dan is het 2.3 kilometer.

[ Voor 22% gewijzigd door Kixtart op 08-07-2008 12:02 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:01
Afstand zegt niks, het hangt ook van de lijnkwaliteit af.
Hier zitten we ook hooguit een kilometer van de centrale af, maar hebben toch maar een 8/1Mbit lijn genomen ipv een 20/1.2Mbit lijn. Toen hier de lijnen opnieuw in de centrale zijn aangesloten heeft de monteur ook meteen maar even een lijnmeting gedaan met als uitkomst 6/0.8Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• necessaryevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-04 20:46
Oke dankjulliewel!

Ik laat het dus gewoon doen. Ik zal eens kijken naar de Line Attenuation en dat hier posten of opzoeken.

mvg,

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 00:50
Dit is normaal. Ik zit rond de 1500meter van de centrale en haal 12mbit. Niet alleen bij Telfort overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:04
wij hebben nu ook een poosje telfort, en mijn ervaring is dat de download snelheid best prima is. Haal ongeveer 15mbit, zit op 1400m van de centrale af dus ben tevreden.

Wat mij wel tegenvalt is de hoeveelheid connecties per minuut. Soms haal ik niet meer dan 50 p/m ben nooit hoger gekomen dan 400. Terwijl ik bij heel veel mensen als ik het daar test meer dan 1000 haal.
Komt ook heel erg vaak voor, dat ik een pagina niet geladen krijg. De download snelheid met torrents is altijd goed. Lijkt dus of het aan het http verkeer ligt.
Meer mensen hier problemen mee.
Pagina: 1