Sweex prinserver wordt niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

• Bachatero
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-03 17:17
Nadat ik mijn speedtouch modem/router heb vervangen werkt mijn sweex printserver niet meer.
Voorheen met de speedtouch kreeg de printserver een adres 10.0.0.155 aangeboden. Nu met de nieuwe modem/router van Linksys worden adressen aangeboden in de range 192.168.1.XXX. Dit is prima dus heb ik zo laten staan. Maar hoe krijg ik mijn printserver nu weer werkend. Ik heb de oude poort 10.0.0.155 al verwijderd, maar als ik de utility gebruik op de CD van sweex vindt hij geen port (Available Ports) niets.

In de printserver configuration utility bij printername is ook niets te zien.
Het lijkt er dus op alsof de router geen ipadres aan de printserver afleverd. De kabel vanaf de router naar de printserver is goed, en er is een aktieve lijn naar de printserver.

Hoe kan ik dit nu weer werkend krijgen?

Alle tips zijn welkom.

Johan

• LuckY
  • Niet online
In de utility moet je wel alles in de zelfde iprange hebben.

• Twinlife
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2021
Ik zou een factory reset van de sweex printserver doen.

Fotosite

• Bachatero
  • Laatst online: 11-03 17:17
Ok,

Het is me gelukt.

Na een restart van zowel computer als printserver werkte mijn internet browser opeens niet meer.
Hierdoor kwam ik op het idee om te kijken met ipconfig /all. En toen bleken mijn netwerkinstellingen te zijn veranderd. Waarschijnlijk omdat de printserver op DHCP stond. Toen ik het ip adres ingaf in de browser van de toen geldende default gateway kwam ik in de configuration utility van de printserver. Daarna een factory reset uitgevoerd gevolgd door een software reset. Toen opnieuw de printserver geconfigureerd en op mijn computer de ip instellingen weer naar DHCP gezet. Computer en printserver uit en weer aangezet. Vanaf dit moment kon ik ook in de printserver komen met mijn nieuwe ip instellingen en kon ik mijn printer weer installeren.

Het werkt nu weer zoals het hoort.

Dank,

Johan