Momenteel ben ik bezig met het uitbreiden van een CMS/MIS systeem voor mijn werkgever.
Hierin zou ik graag een treemenu/folderstructuur-menu willen maken.
De parentitems komen in mijn geval uit "tabel1" uit een database die op een MSSQL server staat. De childs en de subchilds zou ik er graag bijwillen zoeken d.m.v. de vreemde sleutels in andere tabellen.
Ik heb overal gezocht en ook een aantal topics doorgenomen, maar kom er niet uit.
Wat ik dus eigenlijk wil is het volgende:
Parent 1 (Tabel 1, ID)
|------------Child 1 (Tabel 2, vreemdesleutel naar tabel 1)
|--------------SubChild 1 (Tabel 3, vreemdesleutel naar tabel 2)
|------------Child 2
Enzovoort.
Momenteel gebruik ik een javascript + CSS file gecombineerd met een UL/LI opbouw in PHP. Vanzelfsprekend is dit om te huilen mede doordat het niet objectgeorienteerd geprogrammeerd is.
Kan iemand mij plz helpen...ik kom er niet meer! tnx!
Voorbeeldcode kan eventueel worden gepost, maar die wil ik jullie eigenlijk onthouden
edit: Om het nog iets te verduidelijken, Het probleem ligt hem dus niet in het opvragen of ophalen van de goede sleutels, maar puur op het opbouwen van de treemenu....->javascript richting?? en geen UL LI's meer hopelijk
Hierin zou ik graag een treemenu/folderstructuur-menu willen maken.
De parentitems komen in mijn geval uit "tabel1" uit een database die op een MSSQL server staat. De childs en de subchilds zou ik er graag bijwillen zoeken d.m.v. de vreemde sleutels in andere tabellen.
Ik heb overal gezocht en ook een aantal topics doorgenomen, maar kom er niet uit.
Wat ik dus eigenlijk wil is het volgende:
Parent 1 (Tabel 1, ID)
|------------Child 1 (Tabel 2, vreemdesleutel naar tabel 1)
|--------------SubChild 1 (Tabel 3, vreemdesleutel naar tabel 2)
|------------Child 2
Enzovoort.
Momenteel gebruik ik een javascript + CSS file gecombineerd met een UL/LI opbouw in PHP. Vanzelfsprekend is dit om te huilen mede doordat het niet objectgeorienteerd geprogrammeerd is.
Kan iemand mij plz helpen...ik kom er niet meer! tnx!
Voorbeeldcode kan eventueel worden gepost, maar die wil ik jullie eigenlijk onthouden
edit: Om het nog iets te verduidelijken, Het probleem ligt hem dus niet in het opvragen of ophalen van de goede sleutels, maar puur op het opbouwen van de treemenu....->javascript richting?? en geen UL LI's meer hopelijk

[ Voor 9% gewijzigd door Gusev op 08-07-2008 11:00 ]