Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Unattended driver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dames en Heren

ik ben bezig met het maken van een unattended install voor ongeveer 10 verschillebde systemen en heb nu een vraag over de drivers.
Kon dit nog namelijk nergens vinden op GoT.

Als volgende:

Is het mogelijk om de source van de Windows install op een plek in het netwerk te plaatsen,
en dan via OemPnPDriverPath een ander directory aanwijzen voor drivers.

Dus :

SetupSourceDevice = "\Device\LanmanRedirector\hg291000\RemInst$\05_hgis_v1" (de source voor de kale windows install staat in de 05_hgis_v1. Dit is zonder extra drivers)

OemPnPDriverPath = \\10.31.2.7\Reminst$\Drivers\HP\6710B (oid).

Mijn idée is eigenlijk om mapjes te maken op een server met de drivers van de systemen erin. Aan die mappen wil ik dan allemaal appart een SIF file koppelen die uniek is voor een type notebook.
Je krijgt dan in het PXE scherm een keuzescherm : type notebook, press number for install :
1 HP 6710B
2 HP 6230
3 HP 6320
4 Dell D610

Etc.

Als je 1 zou kiezen, wordt de source van de 05_hgis_V1 afgehaald.
Maar de drivers uit het mapje 6710B die niet in de source staan.

Had al op internet gezocht maar kon niets bruikbaar vinden.

Hopelijk weet een van jullie hier wat meer van.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Ik kan mij herinneren dat ik op http://www.msfn.org/board/forums.html ooit een keer bovenstaand verhaal uitgelegd heb zien worden, ik weet alleen niet precies meer waar :X Je zou even kunnen kijken of je de post daar kunt vinden.
Het is mogelijk, dat weet ik wel, maar hoe kan ik je helaas niet uitleggen.

Ps. Als dit voor een bedrijfsomgeving is(?), is misschien Microsoft Deployment Toolkit dan een optie voor je? Ik heb het hier ook in het bedrijf geimplementeerd en we hebben nu 1 universele image voor zo'n 15 verschillende systemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb MSFN Forum al helemaal door gespit (het XP gedeelte) en kon daar heel veel over drivers vinden, alleen niet wat ik zocht, via het netwerk naar een andere locatie.

ik weet dat het wel naar een andere locatie kan, maar dat is nog steeds in de source, dus de source wordt zo steeds groter, en dat willen we voorkomen.

En kleine, snelle, unattended XP installatie die " kant en klaar" is voor gebruikt.

UTWizard, hoe heb je dit met drivers gedaan? Heb je al de drivers in de i386 geslipstreamd, of allemaal geordend in mapjes staan?

Zal eens kijken of ik iets met de Microsoft Deployment Toolkit kan doen.

Alvast bedankt

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt sowieso een beetje een kip-ei probleem :)
Hoe installeer je namelijk een netwerkkaart-driver als je die over het netwerk moet benaderen? :)

RIS/WDS unattended drivers voor XP worden normaal gesproken door de TEXTMODE setup meegekopieerd naar de $$ folderstructuur zoals je in de documentatie kan vinden.

Daar zitten twee voordelen aan:
- Je hebt de drivers op de HDD staan waardoor je sneller kan installeren dan wanneer je de driverfiles eerst nog een keer moet ophalen van een share (concurrent sessies/netwerkload).
- Je install paden in de .sif file blijven korter waardoor je meer typen kan meegeven.
Elk driverpad wat je over het netwerk zou benaderen zou twee keer zo lang worden als je ook nog het serverpad moet meenemen.

Nadeel is dat je alle drivers in je TEXTMODE setup meekopieert naar de HDD - ook diegene die je niet nodig hebt, maar dat is dan 'jammer maar helaas' ;) Die kun je desnoods ook weer opruimen in je post-install opschoon ronde.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device