Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Computer backup met Acronis True Image

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was van plan om mijn computer helemaal opnieuw te installeren, omdat ik hij trager en trager wordt. Dus wilde ik even alle belangrijke data backuppen, maar ik heb ook even het hele systeem gebackuped.

Wat ik me afvroeg is, als ik de pc nu herinstalleer dan is ook alle software verdwenen, maar omdat ik geen zin om alles weer opnieuw te installeren en te downloaden, vroeg ik me af of ik die gewoon kon backuppen (vanaf mijn backup die ik gemaakt met Acronis True Image), maar daarbij wil ik niet alle software weer terug hebben, kan ik dan met Acronis aanvinken welke ik terug wil hebben en welke niet?

Met vriendelijke groet,
Peter Vermeer

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:51
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 00:27:
Ik was van plan om mijn computer helemaal opnieuw te installeren, omdat ik hij trager en trager wordt. Dus wilde ik even alle belangrijke data backuppen, maar ik heb ook even het hele systeem gebackuped.

Wat ik me afvroeg is, als ik de pc nu herinstalleer dan is ook alle software verdwenen, maar omdat ik geen zin om alles weer opnieuw te installeren en te downloaden, vroeg ik me af of ik die gewoon kon backuppen (vanaf mijn backup die ik gemaakt met Acronis True Image), maar daarbij wil ik niet alle software weer terug hebben, kan ik dan met Acronis aanvinken welke ik terug wil hebben en welke niet?

Met vriendelijke groet,
Peter Vermeer
Nee helaas, je kunt met imaging software slechts een foto maken van hoe de huidige toestand is en deze nagenoeg ongewijzigd terug plaatsen in geval van problemen of "schone" installatie.

Je zult dus echt met de hand elk programma opnieuw moeten installeren en eventueel instellen als de instellingen niet eenvoudig te backupen en te restoren zijn.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• Adelbert
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01-2021
Altijd een backup maken als je laptop nog clean is :D.