Ola!
Ik heb een systeempje draaien met daarin een 80gb IDE schijfje voor windows.
Daarnaast zit een 750gb Samsung SATA schijf en die draait ook perfect.
No probs at all!
Maar nu heb ik er nog een schijf bij gezet, namelijk een samsung 1000gb SATA.
Hier staan veel bestanden op die ik allemaal moet over zetten op de 750gb schijf.
Eenmaal begonnen ging dat nogal snel (meer dan 60 mb/s)... hoppaaaa, dacht ik.
Totdat even later de snelheid van het kopiëren behoorlijk was gedaald tot 3 mb/s.
Nou... dat gaat nergens meer over natuurlijk!
Nu is de schijf gewoon niet meer vooruit te branden. Hij blijft maar maximaal 3 mb/s houden en de hele pc is ook echt onwerkbaar traag geworden.
Cancel ik het kopiëerproces, dan is de pc weer gewoon snel.
Ik heb een paar keer opnieuw opgestart en nog eens in de bios gekeken. Op een gegeven moment hing de bios compleet vast toen ik de betreffende probleem hdd probeerde te herkennen.
Nu is het zelfs zo erg dat het kopiëren vaak zelfs compleet vastslaat.
Systeeminfo:
Mobo: ASrock P4i65G
CPU: P4 2800
Ram: 1Gb DDR400
O.S.: WinXP Home SP3
Tja... wat kan dit nu zijn?
Het lijkt gewoon alsof mijn Mobo en hdd elkaar niet mogen???
edit: ow ja... ik heb de hdd wel eens in een externe sata behuizing gehad en toen had ie ook rare kuren (kreeg constant de melding over 'probleem met uitgestelde schrijfbewerkingen').
Ik heb een systeempje draaien met daarin een 80gb IDE schijfje voor windows.
Daarnaast zit een 750gb Samsung SATA schijf en die draait ook perfect.
No probs at all!
Maar nu heb ik er nog een schijf bij gezet, namelijk een samsung 1000gb SATA.
Hier staan veel bestanden op die ik allemaal moet over zetten op de 750gb schijf.
Eenmaal begonnen ging dat nogal snel (meer dan 60 mb/s)... hoppaaaa, dacht ik.
Totdat even later de snelheid van het kopiëren behoorlijk was gedaald tot 3 mb/s.
Nou... dat gaat nergens meer over natuurlijk!
Nu is de schijf gewoon niet meer vooruit te branden. Hij blijft maar maximaal 3 mb/s houden en de hele pc is ook echt onwerkbaar traag geworden.
Cancel ik het kopiëerproces, dan is de pc weer gewoon snel.
Ik heb een paar keer opnieuw opgestart en nog eens in de bios gekeken. Op een gegeven moment hing de bios compleet vast toen ik de betreffende probleem hdd probeerde te herkennen.
Nu is het zelfs zo erg dat het kopiëren vaak zelfs compleet vastslaat.
Systeeminfo:
Mobo: ASrock P4i65G
CPU: P4 2800
Ram: 1Gb DDR400
O.S.: WinXP Home SP3
Tja... wat kan dit nu zijn?
Het lijkt gewoon alsof mijn Mobo en hdd elkaar niet mogen???
edit: ow ja... ik heb de hdd wel eens in een externe sata behuizing gehad en toen had ie ook rare kuren (kreeg constant de melding over 'probleem met uitgestelde schrijfbewerkingen').
[ Voor 7% gewijzigd door MNECMotU op 08-07-2008 00:19 ]
Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...