Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Scannen All-in-One apparaten sneller dan dedicated scanners?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds enige jaren een HP ScanJet. Over de kwaliteit ben ik redelijk te spreken maar het ding is o-zo traag. Een verkoper in een PC winkel vertelde me dat alles-in-een apparaten in het algemeen sneller scannen dan pure flatbad scanners. Dit verbaasde me enigzins: ik zou eerder andersom verwachten.

Maar goed. De vraag: is dit zo, en welke kan ik dan het beste nemen? Printsnelheid staat bij de specifiacties meestal expliciet vermeld maar scansnelheid zelden.

Ik was me aan het oriënteren op HP-apparaten zoals de Photosmart C7200 maar uit de review hier pricewatch: HP PhotoSmart 3310 van een andere HP all-in-one begrijp ik dat scansnelheid er negatief uitspringt.

Verwijderd

Een losse flatbedscanner is bijna altijd sneller en van een betere kwaliteit.
Zelf heb ik een CanoScan 8600F en die doet een 150dpi A4-tje in 10 seconden en een 600dpi A4-tje in 45 seconden onder XP op een Athlon XP 1700 @ 1.11 GHz (ouwe beestje wil niet meer sneller :)) met 512 MB.

Verwijderd

Het hangt er ook vanaf hoe oud die Scanjet is. Ik heb een oudere Scanjet 6250, die ook niet vooruit te branden is, maar mijn nieuwere Scanjet 8290 is daarentegen best snel (zo'n 17 ppm).

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huidige scanner is een eenvoudige Scanjet 3400c en met de standaard 150 of 200 dpi kun je amper een A4'tje per minuut doen. Het ding lijkt voor elke scan weer opnieuw te moeten opwarmen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 00:43:
Mijn huidige scanner is een eenvoudige Scanjet 3400c en met de standaard 150 of 200 dpi kun je amper een A4'tje per minuut doen. Het ding lijkt voor elke scan weer opnieuw te moeten opwarmen.
Op die Scanjets zit een powersave-functie, waardoor-ie inderdaad opnieuw moet opwarmen als-ie een tijdje niet gebruikt is. Je zou er naar kunnen kijken (als je dat niet al gedaan hebt), alhoewel hij normaal gesproken pas na een minuut of 5 à 10 in die powersave-mode hoort te springen.

@pinobot hieronder: Dat zou helemaal ideaal zijn. Bij de mijne kun je helaas alleen maar kiezen tussen 'aan' of 'uit' ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2008 02:37 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 01:52:
[...]

Op die Scanjets zit een powersave-functie, waardoor-ie inderdaad opnieuw moet opwarmen als-ie een tijdje niet gebruikt is. Je zou er naar kunnen kijken (als je dat niet al gedaan hebt), alhoewel hij normaal gesproken pas na een minuut of 5 à 10 in die powersave-mode hoort te springen.
Volgens mij kun je bij veel Scanjets instellen hoe lang de lamp aanblijft, zo lang de lamp aanblijft hoef je niet op te warmen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet echt opwarmen zoals bij de eerste scan na een koude start maar niettemin: het ding is zo traag. Vandaar mijn vraag: zijn de all-in-one scanners in het algemeen sneller? Verder, zijn andere merken misschien sneller dan HP? Of zou er veel verschil in snelheid zitten tussen het 3310 model hier gerecenseerd de de 7200c die ik op het oog heb? Heeft er iemand ervaring met die laatste?
Pagina: 1