Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Is 768 Kbit/s UMTS prettig surfen op je laptop? Of erg traag

Pagina: 1
Acties:

• Har
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-11 17:33
Ik denk erover een UMTS/HSDPA abonnement af te sluiten voor mijn laptop. Ik heb een aantal dagen bijgehouden hoeveel data ik over de vaste ADSL-lijn verbruik als ik rustig surf. Dus gewoon browsen en emailen en geen grote downloads. Ik kom dan uit op 3GB tot 5GB per maand.

De meeste providers hebben een datalimiet en die zijn meestal erg krap. Met mijn surfgedrag zou ik dan steeds op de teller moeten kijken om niet 0.30 cent per extra MB te moeten betalen als ik mijn limiet overschrijd.

Vandaar dat ik een voorkeur heb voor een fair use abonnement. De enige die dat op dit moment voor een redelijke prijs biedt, is KPN. Voor 35 euro per maand heb je 768 Kb/s bandbreedte en een fair use policy die bij 5GB per maand zeer waarschijnlijk geen problemen geeft.

Ik ben daarom benieuwd naar gebruikerservaringen met 768 Kb/s bandbreedte en dan met name emailen en browsen. Is de snelheid acceptabel of moet je lang wachten voor de pagina's er zijn?

Alvast hartelijk dank,

Harrie

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb zelf geen ervaring met die snelheid, maar je zou eens een programma als NetLimiter kunnen installeren en daarmee je snelheid begrenzen op bijvoorbeeld 768Kb/s.
Op die manier kan je voor jezelf bepalen of je het prettig werken vind of niet.

Het is natuurlijk wel de vraag of je die snelheid in de praktijk ook constant haalt.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Har
fsfikke schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:36:
Het is natuurlijk wel de vraag of je die snelheid in de praktijk ook constant haalt.
Ik verwacht van wel omdat de bandbreedte natuurlijk al behoorlijk is afgeknepen t.o.v. de maximale bandbreedte van 3.600 Kb/s

• Stefan_D
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 13:31
De eerste ADSL lijn die wij hadden was 512 Kbit/s down, en daarmee is prima te surfen hoor. Je moet hooguit enkele seconden wachten om een site te laden, een beetje een goede site zal nooit veel groter zijn dan enkele 100'en KB's, zekers als je dingen als plaatjes, flash etc uitschakelt.

• Har
Stefan_D schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:49:
De eerste ADSL lijn die wij hadden was 512 Kbit/s down, en daarmee is prima te surfen hoor. Je moet hooguit enkele seconden wachten om een site te laden, een beetje een goede site zal nooit veel groter zijn dan enkele 100'en KB's, zekers als je dingen als plaatjes, flash etc uitschakelt.
Ja, die snelheid meen ik me ook te herinneren van ongeveer 10 jaar geleden. Er is een site (ik heb de link niet meer) die de gemiddelde grote van een internetpagina bijhoudt. Die bedraagt op dit moment 300KB. Maar er zijn ook veelgebruikte sites, zoals buienradar en maps.google, die daar ver boven liggen.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:35

Barrycade

Through the...

mmm ik heb onlangs zo'n KPN usb dongeltje in de praktijk gezien en de snelheid viel me vies tegen.
Zelfs een kale site laadt nogal traag.
Kwam bij mij over als vroeger met inbellen: wachten totdat een plaatje/site was geladen.

Wat is precies je reden om je vaste ADSL op te zeggen? Want qua kosten wordt je niet wijzer.

• Har
littlejoannes schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:11:

Wat is precies je reden om je vaste ADSL op te zeggen? Want qua kosten wordt je niet wijzer.
Ik zeg mijn ADSL niet op. Ik vind het prettig om onderweg op mijn laptop ook gewoon te kunnen internetten.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

geen probleem joh .....

maareuuh .. waarom zet je niet even netlimiter aan op je pc, dan weet je gelijk hoe het "voelt"
en of het acceptabel is voor je, 10 jaar geleden was het in ieder geval retesnel

Iperf

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-11 23:07
Het grootste probleem met UTMS is dat je waarschijnlijk al een ping hebt van 1 a 2 seconden, boven op de wachttijd die je hebt omdat de verbinding niet super snel is.
Ik internet zelf ook wel eens op UTMS, van orange, en ik weet niet echt wat voor snelheid dat zou moeten bieden, maar ik merk gewoon dat downloaden niet echt traag is, maar de ping wel erg hoog. Dit kan echter komen omdat ik mijn telefoon gebruik als modem (HTC TyTn II).

LinkedIn
BlackIntel

• Har
fsfikke schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:36:
Ik heb zelf geen ervaring met die snelheid, maar je zou eens een programma als NetLimiter kunnen installeren en daarmee je snelheid begrenzen op bijvoorbeeld 768Kb/s.
Op die manier kan je voor jezelf bepalen of je het prettig werken vind of niet.
Ik heb zojuist NetLimiter geïnstalleerd en uitgeprobeerd. Ik heb de indruk dat hij goed afknijpt bij grote downloads maar dat hij er moeite mee heeft bij korte bursts, zoals bij het opvragen van een enkele pagina. Ik zag namelijk geen enkel verschil met een open ADSL lijn en bovendien gaf het NetLimiter scherm snelheden boven de ingestelde limiet aan.

Niettemin hartelijk dank voor de tip. Leuk programma.

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
EvilWhiteDragon schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:16:
Het grootste probleem met UTMS is dat je waarschijnlijk al een ping hebt van 1 a 2 seconden, boven op de wachttijd die je hebt omdat de verbinding niet super snel is.
Een ping van 1 tot 2 seconden ? :/

Mijn ervaring (met alle drie mobiel internet aanbieders, T-mobile, KPN en Vodafone)
HSDPA -> ~200ms
UMTS -> ~400ms
GPRS -> ~700-1000ms

Dat zal dus wel aan je foon liggen.

..oh, en om even te reageren op de originele vraag:
768kbit/s is goed te doen. Alle sites laden dan vlotjes (wel iets van adblock installeren, die alle flash-reclame onzin tegenhoudt, dat scheelt al een hoop) en bestanden (drivers, programma'tjes, etc) binnenhalen gaat ook best rap.

En btw, 768kbit is HSDPA, geen UMTS. Dat scheelt de helft namelijk.

[ Voor 29% gewijzigd door SirNobax op 07-07-2008 23:47 ]

Pentaxiaan

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-11 23:07
SirNobax schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:39:
[...]

Een ping van 1 tot 2 seconden ? :/

Mijn ervaring (met alle drie mobiel internet aanbieders, T-mobile, KPN en Vodafone)
HSDPA -> ~200ms
UMTS -> ~400ms
GPRS -> ~700-1000ms

Dat zal dus wel aan je foon liggen.

..oh, en om even te reageren op de originele vraag:
768kbit/s is goed te doen. Alle sites laden dan vlotjes (wel iets van adblock installeren, die alle flash-reclame onzin tegenhoudt, dat scheelt al een hoop) en bestanden (drivers, programma'tjes, etc) binnenhalen gaat ook best rap.

En btw, 768kbit is HSDPA, geen UMTS. Dat scheelt de helft namelijk.
Hmm, het zou kunnne dat ik toen bluetooth gebruikte, wat zou verklaren waarom het zoveel hoger is dan jou metingen.

LinkedIn
BlackIntel

• Har
Heren, (ik vermoed dat er geen dames bij zitten), hartelijk dank voor jullie reacties en hulp. Ik ga het gokje maar eens wagen.

Harrie

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-11 07:06
Deze hoort niet in de CSL, ik verplaats hem naar Telecomproviders.

• Tumb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11 20:16
HarrieFrericks schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 09:26:
Heren, (ik vermoed dat er geen dames bij zitten), hartelijk dank voor jullie reacties en hulp. Ik ga het gokje maar eens wagen.

Harrie
Heb je hem toevallig al in huis ??
Ik zit hier namelijk met dezelfde vraag.

Als ik de topic zo gelezen heb, moet het goed te doen zijn.
Alleen zou ik zelf kiezen voor telfort, zelfde snelheid en netwerk alleen €5,- goedkoper.

Verwijderd

Tumb schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:39:
[...]

Heb je hem toevallig al in huis ??
Ik zit hier namelijk met dezelfde vraag.

Als ik de topic zo gelezen heb, moet het goed te doen zijn.
Alleen zou ik zelf kiezen voor telfort, zelfde snelheid en netwerk alleen €5,- goedkoper.
Maar wel veel klachten! Lees dit maar eens door.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 15:45 ]

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb zo'n ding sinds een maandje. Ben er heel tevreden mee. Ik heb die van KPN, omdat ik verwachte boven het maximale data verkeer voor het goedkoopste abbo te komen heb ik het middelste abbo genomen met een FUP.
Pagina's laden iig snel, behalve als er echt veel plaatjes in staan. Ik zit wel normaal op een goede locatie kwa zendmast en dat scheelt natuurlijk ook. Onderweg gebruik ik hem minder maar ook daar ben ik geen hele rare dingen tegenkomen en ook altijd wel bereik gehad.
Telfort zou het ook goed moeten doen maar daar heb ik GEEN ervaring mee.

Succes.

• Har
erikafoort schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:19:
Ik heb zo'n ding sinds een maandje. Ben er heel tevreden mee. Ik heb die van KPN, omdat ik verwachte boven het maximale data verkeer voor het goedkoopste abbo te komen heb ik het middelste abbo genomen met een FUP.
Pagina's laden iig snel, behalve als er echt veel plaatjes in staan. Ik zit wel normaal op een goede locatie kwa zendmast en dat scheelt natuurlijk ook. Onderweg gebruik ik hem minder maar ook daar ben ik geen hele rare dingen tegenkomen en ook altijd wel bereik gehad.
Telfort zou het ook goed moeten doen maar daar heb ik GEEN ervaring mee.

Succes.
Bedankt. Ik heb vanmiddag een abonnement genomen, Laptop Totaal Plus. 1.5Mb/s en een Fair Use Policy. Ben hem nu aan het uittesten. Een paar dingen vallen gelijk op:

1. Plaatjes op webpagina's worden gecomprimeerd. Dit is niet alleen lelijk maar het maakt het lezen van bijvoorbeeld De Volkskrant digitaal lastig, omdat de afzonderlijke kranteartikelen als een image worden geladen.

2. Iedere keer als ik het USB UMTS modem erin prik gaat Windows (XP SP2) de hardware weer helemaal opnieuw installeren. Ik zit dan minutenlang te wachten totdat ik een keer verbinding kan maken. Ik geloof dat dit modem, als ik het goed heb geteld, twaalf verschillende componenten installeert.

3. Verder valt de snelheid me tegen. Een grote download haalt 175 KB/s. Dit is netjes en te verwachten omdat mijn 8Mbit/s vaste ADSL ongeveer 800 KB/s haalt. Het streamen gaat dus wel. Maar als ik individuele pagina's ophaal dan kan het lang duren. Krantenpagina's die via mijn vaste lijn binnen 1 à 2 seconden binnen zijn, komen via UMTS vaak pas na meer dan 10 seconden binnen.

Dit zijn mijn eerste indrukken. Ik ben dus nog niet erg blij met mijn aankoop. Maar zoals gezegd, het is een eerste indruk en morgen is er weer een dag.

Ben benieuwd of jou 1. hierboven ook is opgevallen en of het modem bij jou ook steeds opnieuw geïnstalleerd moet worden als je hem erin prikt.

Hartelijk dank,

Harrie.

• erikafoort
  • Niet online
HarrieFrericks schreef op maandag 14 juli 2008 @ 21:46:
[...]

Bedankt. Ik heb vanmiddag een abonnement genomen, Laptop Totaal Plus. 1.5Mb/s en een Fair Use Policy. Ben hem nu aan het uittesten. Een paar dingen vallen gelijk op:

1. Plaatjes op webpagina's worden gecomprimeerd. Dit is niet alleen lelijk maar het maakt het lezen van bijvoorbeeld De Volkskrant digitaal lastig, omdat de afzonderlijke kranteartikelen als een image worden geladen.

3. Verder valt de snelheid me tegen. Een grote download haalt 175 KB/s. Dit is netjes en te verwachten omdat mijn 8Mbit/s vaste ADSL ongeveer 800 KB/s haalt. Het streamen gaat dus wel. Maar als ik individuele pagina's ophaal dan kan het lang duren. Krantenpagina's die via mijn vaste lijn binnen 1 à 2 seconden binnen zijn, komen via UMTS vaak pas na meer dan 10 seconden binnen.

Dit zijn mijn eerste indrukken. Ik ben dus nog niet erg blij met mijn aankoop. Maar zoals gezegd, het is een eerste indruk en morgen is er weer een dag.

Ben benieuwd of jou 1. hierboven ook is opgevallen en of het modem bij jou ook steeds opnieuw geïnstalleerd moet worden als je hem erin prikt.
1. inderdaad, zo ongeveer sinds ik dat berichtje getikt had ( in deze thread dus ) viel me dat ook op. Ik heb er geen verklaring voor. Maar ik ga hier nog wel verder naar zoeken. Dit was een paar dagen geleden niet. Ik denk dat de proxy anders ingesteld staat bij KPN.

2. ik heb een mac, dus daar heb ik geen last van. Ik hoef het modem ook niet steeds opnieuw te installeren, hoogstens het kpn programmatje opnieuw starten.

3. Op "vreemde" ( niet eerder geopende site's dus (a) ) haal ik iets van 3 tellen gemiddeld voor ie op klaar staat. ( mbp / leopard / safari & firefox )

maar zoals ik ook al zei, ik zit ook op een goeie locatie kwa mast en dat zal vast wel schelen.

(a) site's als markplaats, gadgetzone etc.

• Har
erikafoort schreef op maandag 14 juli 2008 @ 22:29:
[...]

1. inderdaad, zo ongeveer sinds ik dat berichtje getikt had ( in deze thread dus ) viel me dat ook op. Ik heb er geen verklaring voor. Maar ik ga hier nog wel verder naar zoeken. Dit was een paar dagen geleden niet. Ik denk dat de proxy anders ingesteld staat bij KPN.

2. ik heb een mac, dus daar heb ik geen last van. Ik hoef het modem ook niet steeds opnieuw te installeren, hoogstens het kpn programmatje opnieuw starten.

3. Op "vreemde" ( niet eerder geopende site's dus (a) ) haal ik iets van 3 tellen gemiddeld voor ie op klaar staat. ( mbp / leopard / safari & firefox )

maar zoals ik ook al zei, ik zit ook op een goeie locatie kwa mast en dat zal vast wel schelen.

(a) site's als markplaats, gadgetzone etc.
Bedankt voor je antwoord.

1. Ik zal de KPN morgen eens bellen om te vragen hoe het hiermee zit. (Als ik erdoor kom tenminste, want ik heb net alweer 1,50 euro verstookt)

2. Ik hoop dat ze die herinstallatie onder Windows kunnen oplossen.

3. Ik ga morgen met de auto eens even experimenteren met andere locaties. Misschien scheelt dat.

Mogelijk heb ik gewoon een defect modem, waardoor hij niet goed installeert en een lage snelheid haalt.

Harrie.

• Har
Hierbij nog even mijn ervaringen n.a.v. de drie door mij geconstateerde punten hierboven. KPN heeft daarover het volgende te melden:

1. Zij beweren stellig dat zij geen plaatjes comprimeren om bandbreedte te sparen. Dit ondanks het feit dat het meerdere mensen onafhankelijk van elkaar is opgevallen en het bij mij in ieder geval met elke browser (IE, FF en Opera) op elke site is opgetreden. KPN houdt vol dat de browser de schuldige is. Ik vind dit niet geloofwaardig.

2. Het klopt dat de USB stick die KPN op dit moment bij het abonnement levert iedere keer opnieuw door Windows geïnstalleerd moet worden voor je verder kunt. Het duurt twee minuten voordat de stick bedrijfsklaar is en je kunt inloggen. Het is bovendien een stick die ongeveer 12 componenten installeert. Erg vervelend.

3. Mijn snelheidsmetingen kloppen ook. Ondanks het feit dat het een 1.5 Mbit/s verbinding is die in streaming omstandigheden 175 KB/s haalt, mag je dus niet verwachten dat een gemiddelde krantepagina van 300-600KB er in 3 seconden is. Voor de Volkskrant en de NRC geldt dat de tekst van een pagina er in ongeveer zes seconden is, de gehele pagina doet er vaak twee keer zo lang over. Soms, en dit vaker bij korte pagina's zonder plaatjes, duurt het drie seconden.

Mijn conclusie: alle drie de bovenstaande punten zijn voor mij een constante ergernis. Ik had verwacht de USB stick erin te kunnen prikken en dan snel verbinding te hebben en vervolgens vlot te kunnen surfen. Ik probeer het nog even uit en beslis dan of ik dit abonnement houd.

Bedankt voor jullie hulp.

Harrie.

[ Voor 18% gewijzigd door Har op 15-07-2008 11:02 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

HarrieFrericks schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:38:
Hierbij nog even mijn ervaringen n.a.v. de drie door mij geconstateerde punten hierboven. KPN heeft daarover het volgende te melden:

1. Zij beweren stellig dat zij geen plaatjes comprimeren om bandbreedte te sparen. Dit ondanks het feit dat het meerdere mensen onafhankelijk van elkaar is opgevallen en het bij mij in ieder geval met elke browser (IE, FF en Opera) op elke site is opgetreden. KPN houdt vol dat de browser de schuldige is. Ik vind dit niet geloofwaardig.

2. Het klopt dat de USB stick die KPN op dit moment bij het abonnement levert iedere keer opnieuw door Windows geïnstalleerd moet worden voor je verder kunt. Het duurt twee minuten voordat de stick bedrijfsklaar is en je kunt inloggen. Het is bovendien een stick die ongeveer 12 componenten installeert. Erg vervelend.

3. Mijn snelheidsmetingen kloppen ook. Ondanks het feit dat het een 1.5 Mbit/s verbinding is die in streaming omstandigheden 175 KB/s haalt, mag je dus niet verwachten dat een gemiddelde krantepagina van 300-600KB er in 3 seconden is. Voor de Volkskrant en de NRC geldt dat de tekst van een pagina er in ongeveer zes seconden is, de gehele pagina doet er vaak twee keer zo lang over. Soms, en dit vaker bij korte pagina's zonder plaatjes, duurt het drie seconden.

Mijn conclusie: alle drie de bovenstaande punten zijn voor mij een constante ergernis. Ik had verwacht de USB stick erin te kunnen prikken en dan snel verbinding te hebben en vervolgens vlot te kunnen surfen. Ik probeer het nog even uit en beslis dan of ik dit abonnement houd.

Harrie.
Tjah, dat is gewoon de latency van UMTS/HSDPA waar je mee te maken hebt. ;) Zal je altijd behouden op deze standaarden alhoewel ik het reuze mee vind vallen met m'n T-Mobile PIT (128/32Kb/s) verbindinkje over UMTS.

Ik heb een gemiddelde ping van 150ms tot 200ms met een USB-kabel en 200 tot 250ms via Bluetooth. M'n browser reageert vrijwel direct met inladen van een nieuwe pagina en na een seconde zie ik al de pagina tevoorschijnkomen. :) (Compressie uitgeschakeld)

Goedkoop bellen via VoIP

• Har
MensionXL schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:25:
[...]

M'n browser reageert vrijwel direct met inladen van een nieuwe pagina en na een seconde zie ik al de pagina tevoorschijnkomen. :) (Compressie uitgeschakeld)
Nou, ik zit vaak enige seconden naar een leeg scherm te kijken. Waar schakel jij trouwens de comp;ressie uit?

Harrie

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

HarrieFrericks schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:54:
[...]

Nou, ik zit vaak enige seconden naar een leeg scherm te kijken. Waar schakel jij trouwens de comp;ressie uit?

Harrie
Bij T-Mobile kun je het uitschakelen door naar http://speed.t-mobile.nl te gaan. Waar je dit bij KPN kunt uitschakelen weet ik niet. Ik denk dat je daarvoor beter even KPN kan mailen. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• erikafoort
  • Niet online
Het is inderdaad meerdere mensen opgevallen.
http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=124862

Verwijderd

HarrieFrericks schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:38:

Harrie.
Iemand al een oplossing voor punt 2? Het steeds maar weer opnieuw installeren is behoorlijk irritant. Wordt door klantenservice/technische dienst doorverwezen naar KPN business center voor oplossing... moet aparte reis voor maken. Kan nog wel even melden of die er wat mee kunnen.

• Har
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:11:
[...]

Iemand al een oplossing voor punt 2? Het steeds maar weer opnieuw installeren is behoorlijk irritant. Wordt door klantenservice/technische dienst doorverwezen naar KPN business center voor oplossing... moet aparte reis voor maken. Kan nog wel even melden of die er wat mee kunnen.
Ik ben aan het experimenteren. Op mijn Toshiba laptop wordt hij na standby niet opnieuw geïnstalleerd als je de USB Stick tijdens de standbye laat zitten en voor het op standbye gaan de verbinding met KPN netjes verbreekt. Omdat je een laptop moeilijk kan vervoeren als die stick eruit steekt, wil ik eens kijken of het werkbaar is als ik de stick met een verlengkabeltje (of die meegeleverde, onhandige USB splitter) kan laten zitten tijdens het transport. Dan is het inderdaad een kwestie van deksel open, programma starten en draaien maar.

In stappen:

1. Verbreek verbinding mbv het KPN internet connect programma
2. Beëindig het KPN internet connect programma
3. Zet de laptop op standbye en laat de stick erin zitten

4. Haal de computer uit standbye
5. Sart het KPN programma
6. Maak verbinding met het internet.

Haal je de stick er tijdens de standbye uit, dan begint het hele installatiecircus weer van voren af aan.

Ik zou het trouwens erg op prijs stellen als je zou willen posten wat het KPN business center ervan zegt.

Harrie

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
In stappen:

1. Verbreek verbinding mbv het KPN internet connect programma
3. Zet de laptop op standbye en laat de stick erin zitten
4. Haal de computer uit standbye
5. Sart het KPN programma
6. Maak verbinding met het internet.
Mijn dagelijkse ervaring met een Huawei geval, lijkt me niet dat dat veel anders zal zijn:

In stappen:
  1. n.v.t. , na 1x connecten staat de dial-up connectie bij "Network Connections", m.a.w. geen software meer nodig na 1x de 'branded software' te gebruiken.
  2. Zet je pc uit, herriner in welk usb-slot de stick zit en haal de usb stick eruit.
  3. ????
  4. Plug eerst de usb-stick in het vorige usb-slot, zet daarna de pc aan.
  5. Ga naar: "Start -> Connections" en klik op "Huaweie220_vodafone"
  6. Klik op "dial" et voila, verbinding.
...

[ Voor 4% gewijzigd door SirNobax op 19-07-2008 22:01 ]

Pentaxiaan

Verwijderd

Ik heb een Huawei met Telfort-abonnement gehad en nu heb ik er een met Vodafone. Beide werkten anders. Nu lees ik het verhaal van HarrieFrericks en lijkt het erop dat KPN het weer anders doet. Ik denk dat je daarom dus moeilijk met elkaar kunt vergelijken qua werking zoals Sir Nobax doet. Alle drie gebruiken ze waarschijnlijk verschillende software. Zoals ik het nu lees is KPN de slechtste van de drie.

Bij zowel Vodafone als Telfort leek/lijkt het of er een en ander wordt geïnstalleerd, maar dat duurde/duurt zeker geen twee minuten. En ik heb niet eens een van de snelste laptops...

• Har
Kennelijk doet elke provider het weer anders.

Ik heb inmiddels ook geconstateerd dat de snelheid van browsen mede wordt bepaald door de browser die je gebruikt. Mijn standaardbrowser is Opera, maar met IE browse ik tot nu toe (na een week uitproberen) ongeveer twee keer zo snel. Ik heb hierover een mailtje naar Opera gestuurd. Misschien beantwoorden ze die.

• erikafoort
  • Niet online
ik weet niet of iemand anders het al gemerkt heeft maar volgens mij is de proxy een standje hoger gegaan ? Voor mijn gevoel zijn de plaatjes vandaag "blokkeriger".
Pagina: 1