Toon posts:

[Macbook] Start vanzelf op uit sluimer en uit-stand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met 'n heel eigenaardig probleem. Ik heb een tweede generatie macbook waar momenteel Leopard (10.5.3) op draait.
Deze laptop staat vrijwel altijd op mijn bureau want daar heb ik 'n aantal externe schijven aan hangen.
Nu begint het probleem me eigenlijk erg te vervelen aangezien mijn laptop voorheen altijd aan stond, merkte ik het niet.
De laptop start vanzelf op. Dit kan zijn als de laptop in sluimer staat, maar ook als de laptop helemaal uit staat gaat het vanzelf aan. Het duurt echter wel een aantal uur voordat de laptop vanzelf opstart.
De laptop start niet vanzelf op wanneer ik de laptop van de lader afhaal. Maar om nu elke keer als de laptop uit staat de voeding er af te halen...? Er moet vast een andere oplossing zijn.

Ik heb gezocht met Google en hier op GoT, maar ik kwam niet verder. Misschien dat iemand mij hier kan helpen?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het wijzen op dat topic. Had ik (helaas) niet gevonden.
JeffG schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 09:19:
Dat is een bug in Leopard, als je (eerder) hebt aangezet dat je Mac gaat slapen op een bepaald tijdstip dan krijg je dit probleem.

Zet je setting dus uit: "shutdown at 11:30PM every day" en doe het volgende:

Verwijder de bestanden:
/Library/Preferences/SystemConfiguration/com.apple.AutoWake.plist
/Library/Preferences/SystemConfiguration/com.apple.PowerManagement.plist

... en herstart
Dit hielp bij mij.
Meer info: http://discussions.apple.com/message.jspa?messageID=5826698

Trouwens, virussen heb je niet.
Ik ga het nu proberen. Ik post een update als ik kan bevestigen dat het beestje inderdaad niet meer uit zichzelf opstart.