Advies compleet PC Systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
Zou het niet makkelijk zijn om een (sub)forum te openen waarin mensen advies kunnen vragen betreffende een complete PC? Er is natuurlijk de Best Buy Guide, alleen vind dat die wel heel grof zijn ingedeeld. Voor iemand met een ruim budget (tot 2000E) is het natuurlijk gewoon copy-paste. Alleen als je wat minder ruim zit en toch een behoorlijk game systeem wilt (800E bijv.) is het al een stuk moeilijker om aan de hand van de Best Buy Guide een syteem samen te stellen.
Het zou dan handig zijn om in een bepaald forum te kunnen vragen welk systeem het beste is voor die prijs. Dit moet dan wel op voorwaarde dat er duidelijk bij moet staan waarvoor de pc gebruikt gaat worden en waarvoor.
Aan de ene kant snap ik best dat je hier niet aan kunt beginnen, maar aan de andere kant zou het toch wel heel handig zijn én je verzamelt eigenlijk alle hardware fora in een up-to-date systeemadviesforum :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-10 17:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kan het beste kijken in Complete Systemen & Laptops :)
Echter heerst daar ook een Beleid en natuurlijkergewijs ook een FAQ :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Zoals * Outerspace al meldt kan dat in CSL. Door een wildgroei aan "wat moet ik kopen?"-topics is echter besloten hiermee te stoppen, nu bijna een jaar geleden: Wat is er nu anders in CSL?

CSL verzandde namelijk in een listing van topics die behalve het droppen van een boodschappenlijstje nul komma nul inzet toonden. Iedereen vond zijn topic dermate interessant dat het lezen van FAQ's en dergelijke maar overgeslagen werd.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10 16:27
Met bovenstaande :)

Als tweaker zou je prima aan de hand van benchmarks en prijzen je systeem kunnen samenstellen lijkt me.

Ik weet niet of je alleen een kast wil, maar pak deze eens: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2008
Haal alle randapperatuur er af en je zit al rond de ~875. (snelle schatting). Haal dan de geluidskaart en TV Tuner er af en je bent er al.

Het is niet zo dat je de gehele BBG hoeft over te nemen, vaak kent de BBG veel zut die je zo weg kan laten. Daarnaast kun je ook de Blu-Ray speler vervangen voor een DVD-brander en hopsakee, weer 130 euro bespaard.

Dan heb je volgens mij nog een prima systeem. Mocht je wel een scherm en dergelijke nodig hebben dan kun je componenten aan de hand van benchmarks downgraden.

Maw, ik zie het probleem niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Deruxian schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:10:
Zou het niet makkelijk zijn om een (sub)forum te openen waarin mensen advies kunnen vragen betreffende een complete PC?
Makkelijk? Ja.
Nuttig? Nee.

Zoals door mijn voorgangers aangegeven blijkt keer op keer dat het grootste deel van de topics die je dan toelaat niet meer dan een 'ik wil ditte, isdagoe' of - nog erger - 'ik heb €500, kunnen jullie voor mij wat bij elkaar klikken' topic worden, waarbij het belang wel heel erg éénzijdig naar dat van de topicstarter hangt zonder enige echte discussiewaarde.

Die grove indeling in de BBG's kun je met een beetje meer moeite zelf prima verfijnen door te gaan lezen (zoeken/reviews lezen) over specifieke onderdelen die voor jouw situatie een goed alternatief kunnen zijn.

Daar leer je meer van (en volgens mij heb je daar ook meer voldoening van) dan dat je het antwoord op een zilveren dienblaadje aangereikt krijgt :)
GENETX schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:20:
Het is niet zo dat je de gehele BBG hoeft over te nemen, vaak kent de BBG veel zut die je zo weg kan laten.
offtopic:
Ik zou het alleen geen zut willen noemen, dat ondermijnt het basis-idee achter de BBG een beetje ;)
Ik zou liever zeggen dat je zelf onderdelen kunt uitwisselen/weglaten naargelang behoefte/'budget ;)

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 10-07-2008 00:02 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1