Xbox 360 wil niet met PC (Vista) verbinden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
Ik heb een probleem met Vista en mijn recente aanwinst de Xbox 360 Elite te gebruiken als Media Center.

Ik wil graag DVD's die ik op mijn PC heb staan afspelen op de xbox. In de Media Center van Vista kan ik gewoon de films zien, wordt de xbox herkend en kan ik hem toevoegen met het nummer dat op het scherm van de xbox staat.

Vervolgens wil ik verbinden met de xbox naar de PC via Media Center. Als ik de Media Center open op de xbox gaat die eerst zoeken naar een PC met media center. Het lijkt erop dat hij dit kan vinden, want hij gaat na een paar seconde door na een zwart scherm met de tekst:
Windows Media Center
Connecting...

Vervolgens blijft hij hier een hele tijd op hangen, en geeft daarna de volgende error:

Media Center Extender Error
The Xbox 360 has experienced a failure and was disconnected from the media center PC. Would you like to reconnect?

Na 30 seconden op dit scherm of op reconnect druken krijg ik weer het zwarte "Windows Media Center - Contacting..." scherm en zo blijft die doorgaan.

De xbox kan op xbox live, en vanaf de xbox kan ik wel foto's benaderen die op mijn pc staan (media sharing naar de xbox is enabled). Hij kan dus wel de PC vinden.

Ik vermoedde eerst een firewall probleem, dus heb Norton Antivirus firewall uitgeschakeld en de windows firewall staat uit (Deze heb na het testen enabled met de optie "Windows Media Center exception" in the rules list). Het probleem bljift echter. De PC en de Xbox zijn met elkaar verbonden op de 2 porten van een orange livebox. Ik heb echter om te testen er een belkin routertje neergezet met alleen de xbox en pc erop maar heb ik hetzelfde probleem.

Als ik de PC herstart geeft die de melding dat er een apparaat verbonden is met de PC en of ik wel zeker weet dat ik wil afsluiten. Dit lijkt er ook op te duiden dat er wel een connectie tussen de xbox en PC is. Tevens als ik de xbox niet op het connecting scherm zet maar gewoon op het xbox dashboard geeft hij op de PC in Media Center aan dat de xbox niet beschikbaar is zoals het hoort.

Vanuit de Vista Windows Media Center kan ik ook een netwerksnelheid test uitvoeren. Deze komt op een snelheid een stuk minder zou zijn voor dan voor TV laat staan HDTV. Ik heb alle protocollen op mijn netwerkkaart behalve IPv4, File and Printer, Client for MS Windows uitgezet om te kijken of dit verbetering gaf. Dit was echter niet het geval :(. De connectie tussen de xbox en pc is 100Mbit, dit zou ruim voldoende moeten zijn. Ik heb de PC op beide porten van de livebox aangesloten gehad en beide geeft hij 100Mbit aan.

Zoeken via google heeft de voor mij goede oplossing helaas niet kunnen vinden.

Wie kan mij hiermee helpen?

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
CrankyGamerOG schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:18:

Hang je xdoos eens direct aan je pc , weet je meteen of de livebox de schuldige is (wat ik wel vermoed :P)
Dat was mijn vermoeden ook, echter het ik het daarna nog getest met een belkin routertje en dit werkte ook niet. Het zou natuurlijk kunnen dat die beide wat fout doen, ik zal eens kijken of ik met mijn netwerkkabel de 2 direct kan verbinden.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:46

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

GoUdViS schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:23:
[...]

Dat was mijn vermoeden ook, echter het ik het daarna nog getest met een belkin routertje en dit werkte ook niet. Het zou natuurlijk kunnen dat die beide wat fout doen, ik zal eens kijken of ik met mijn netwerkkabel de 2 direct kan verbinden.
Humm lijkt me dan niet nee idd, wel slim van je _/-\o_

Naja ik hoef eig niks intern te doen om het werkend te krijgen, ik plug de xdoos in ,en hij krijgt alles van me server.
Maar ik zet dus ook geen poorten of niks open verder, maar dat komt omdat intern alles open is (waarschijnlijk ligt het daaraan ja :+ )

btw heb je wel zon multicast route ?
bij mij dan voor linux
code:
1
239.0.0.0       0.0.0.0         255.0.0.0       eth0

Maar in je livebox/belkin zal dit wel niet hoeven en zal het wel gewoon upnp genoemd worden en dat je het aan/uit kunt zetten
Ben bijna geneigd om me oude livebox uit zn verdommenishoekje te halen en het te checken
Maar dat doen we toch maar niet , brrrrrrrrrr >:)

p.s. gebruik wel een cross bij directe link ;)

[ Voor 43% gewijzigd door CrankyGamerOG op 07-07-2008 20:34 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
GoUdViS schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:14:
Ik heb een probleem met Vista en mijn recente aanwinst de Xbox 360 Elite te gebruiken als Media Center.

Wie kan mij hiermee helpen?
Beide wireless of op kabel zitten?

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 14:52

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Hoe ben je van plan om de DVD te streamen via je pc?? Mij is dit nog niet gelukt namelijk en is er uberhaut een manier om dit te doen???

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
yzf1kr schreef op maandag 07 juli 2008 @ 21:03:
[...]

Beide wireless of op kabel zitten?
Beide zitten op de kabel. Ik heb helaas geen cross cable om ze aan elkaar te sluiten zonder tussenkomst van de livebox of het belkin routertje.
sekeroglan schreef op maandag 07 juli 2008 @ 21:11:
[...]

Hoe ben je van plan om de DVD te streamen via je pc?? Mij is dit nog niet gelukt namelijk en is er uberhaut een manier om dit te doen???
Via Media Center kan je dvd's van je je media center pc afspelen op je media center extender. Je hebt wel een truukje nodig om dit ook te kunnen doen voor je "backupte dvd's" :+ . De DVD's zijn in mijn Media Center op Vista gewoon te zien. Nu nog de xbox :(

[ Voor 4% gewijzigd door Cryonist op 07-07-2008 21:26 ]

D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

GoUdViS schreef op maandag 07 juli 2008 @ 21:24:
[...]

Beide zitten op de kabel. Ik heb helaas geen cross cable om ze aan elkaar te sluiten zonder tussenkomst van de livebox of het belkin routertje.

[...]

Via Media Center kan je dvd's van je je media center pc afspelen op je media center extender. Je hebt wel een truukje nodig om dit ook te kunnen doen voor je "backupte dvd's" :+ . De DVD's zijn in mijn Media Center op Vista gewoon te zien. Nu nog de xbox :(
Ik zie op mijn Media Center ook die dvd, maar als ik ze wil afspelen krijg ik een videofout.

Heb je wel verbinding met je xbox via je pc? heb je 8 cijferige code wel? Heb je via WMP de bestanden gedeelt met je xbox?

[ Voor 8% gewijzigd door sekeroglan op 07-07-2008 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
sekeroglan schreef op maandag 07 juli 2008 @ 21:33:
[...]

Ik zie op mijn Media Center ook die dvd, maar als ik ze wil afspelen krijg ik een videofout.

Heb je wel verbinding met je xbox via je pc? heb je 8 cijferige code wel? Heb je via WMP de bestanden gedeelt met je xbox?
Ik heb de 8 cijferige code ingevoerd. Ik kan ook foto's en WMP bestanden van de pc afspelen op de xbox. Ik kan alleen Windows Media Center niet openen. Zou wel jammer zijn als DVD's niet werken maar dan kan ik in ieder geval wel alle andere content via Media Center afspelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Cryonist op 07-07-2008 21:43 ]

D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

GoUdViS schreef op maandag 07 juli 2008 @ 21:42:
[...]

Ik heb de 8 cijferige code ingevoerd. Ik kan ook foto's en WMP bestanden van de pc afspelen op de xbox. Ik kan alleen Windows Media Center niet openen. Zou wel jammer zijn als DVD's niet werken maar dan kan ik in ieder geval wel alle andere content via Media Center afspelen.
Ooo dus je weet het niet zeker of het gaat werken met dvd's, nou ze doen het niet dus ;(

Raar bij mij werkt de WMC direct na het invoeren van de code, maakt de pc verbinding en daarna bestanden delen en hij doet het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
Ik ga het morgen nog proberen als ik een cross cable kan bemachtigen of dat werkt. Zoals jij al aangeeft sekeroglan zou het niet zo moeilijk moeten zijn maar toch :(

D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
GoUdViS schreef op maandag 07 juli 2008 @ 21:24:
[...]

Ok, bij mij was het probleem dat de PC wireless was en de 360 op de kabel zat.
De interne switch in mijn Linksys wilde niet meespelen. Als ik ze beide op kabel of op wireless zet is er geen probleem.

Maar dat is bij jouw dus neit het geval. Je zou inderdaad eens kunnen kijken wat hij doet als je een cross-cable gebruikt.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• immo_msk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 16:42
Bij werkte het om User Access Control uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net hetzelfde probleem als de TS met exact dezelfde symptomen. Iemand al een oplossing gevonden? Het probleem ligt mijns inziens niet aan de router, maar aan vista. Ik heb al twee verschillende routers gebruikt in de meest eenvoudige opstelling. Misschien ter info: xbox live kent geen problemen, en gewoon connecteren op de PC waarop Vista Media Center draait gaat ook zonder problemen (dus gewoon de mp3's, foto's etc streamen gaat allemaal heel vlot). De Media Center Extender software starten dus niet... Network tweaker van vista media center geeft bizar lage snelheid aan etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2008 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Bij mij lukt het ook niet om de verbinding Vista Media Center en Xbox 360 voor elkaar te krijgen.

Vista vindt de media extender Xbox 360 dus vraagt om gegevens, die voer ik in, vervolgens gaat Vista dingen instellen en dan loopt ie keihard vast, moet ik 'm hard resetten om weer de PC in te komen.

Ik maak verbinding wireless via een Edimax PCI-card, de Xbox 360 zit bedraad op de Telfort Zyxel modem.

De 360 staat dan op het scherm downloading en de PC hangt.

Wat doe ik hier aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08 22:02

hplos.nl

Zo doet men dat

Ackermans1973 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:04:
Bij mij lukt het ook niet om de verbinding Vista Media Center en Xbox 360 voor elkaar te krijgen.

Vista vindt de media extender Xbox 360 dus vraagt om gegevens, die voer ik in, vervolgens gaat Vista dingen instellen en dan loopt ie keihard vast, moet ik 'm hard resetten om weer de PC in te komen.

Ik maak verbinding wireless via een Edimax PCI-card, de Xbox 360 zit bedraad op de Telfort Zyxel modem.

De 360 staat dan op het scherm downloading en de PC hangt.

Wat doe ik hier aan?
ik heb precies hetzelfde probleem! alleen heb ik ze allebei via een bedraad netwerk.

als m'n xbox wil connecten naar m'n vista systeem loopt vista vast en moet ik 'm ook resetten om weer wat met m'n pc te kunnen doen.....

iemand een oplossing? (misschien vista SP1 proberen?? maar geen zin om pc opnieuw te installen.....)

[ Voor 4% gewijzigd door hplos.nl op 15-07-2009 18:14 ]

pc | server | laptop | pda

Pagina: 1