Losse kabels speaker op analoge uitgang.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193302

Topicstarter
Ik heb op het moment een home cinema set van JVC met 5 speakers + een subwoofer. Elke speaker heeft i.p.v. een stekker 2 losse kabeltjes die je in de dvd speler vast klikt.

Dit is niet die van mij maar ff op google een voorbeeld gezocht van de aansluiting:
Afbeeldingslocatie: http://z.about.com/d/hometheater/1/0/x/J/onkyo304spkcon400.jpg

Nu wil ik een simpele dvd speler kopen zoals bijvoorbeeld deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.mascom.cz/homecinema/images/salora_hdd2510_d_big.jpg

Hoe krijg ik die losse kabels van mijn oude set in de nieuwe? Is dit eigenlijk wel mogelijk of moet ik gewoon een hele nieuwe set kopen..

Thx,
Maxcim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-07 14:43
Ik weet verder weinig van audio, maar je nieuwe DVD speler heeft geen (afdoende) versterker. Het gaat dus nooit lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 18:08
De DVD speler heeft onversterkte audio-uitgangen. Hier kun je dus geen onversterkte speakers op aansluiten zoals op je JVC set.

Bij een simpele cd-speler zul je dus een versterker moeten kopen, of speakers met versterkers erin, de zogeheten actieve speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193302

Topicstarter
Het kan dus niet, thx voor de uitleg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47102

Die klemsluitingen zijn speaker uitgangen, daar kan je dus direct speakers op aansluiten. De tulp pluggen op multimedia apparaten hebben signaaluitgangen en kunnen dus geen speakers aansturen, de meeste speakers die er bij verkocht worden hebben naast de tulp ingang ook een voedingsingang zoadat ze zelf het vermogen omhoog kunnen krikken. Wat jij dus nodig hebt is een versterker; de meeste huis-tuin-en-keuken versterkers hebben tulpaansluitingen als ingang en klem- of schroefaansluitingen als uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heezy
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-02-2023
Ik ga hier even op inpikken als dit mag.
Ik heb momenteel dus ook een AV-receiver set + speakers met klemsluitingen. Nu zou ik de Onkyo TX-SR606 willen kopen. Maar die heeft een ander soort plug voor zijn speakers (banaan-pluggen?).

Afbeeldingslocatie: http://www.eu.onkyo.com/ir_img/16430234_b7b7b765c0.jpg

Nu, ik heb momenteel niet het geld om nieuwe speakers te kopen. De Onkyo AV-receiver zou me vooral gaan om zen Video Receiver capaciteiten.
Is het mogelijk om zulke banaan-pluggen (?) aan men huidige speakers, met dus van die klemsluitingen, te bevestigen zodat ik ze werkende krijg op de Onkyo TX-SR606?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:39

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Daar kan ook een gewoon draadje in hoor, wees maar niet bang.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04:25
Het zijn ook gewoon schroefknoppen..... Vaak kunnen er ook banaan stekkers in.

Je geluid zal hierdoor wel een stuk beter worden denk ik.... (door de versterker )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heezy
bartvl schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 04:26:
Daar kan ook een gewoon draadje in hoor, wees maar niet bang.
En kunnen die draadjes dan ook vastgezet worden in die pluggen? Want zo op het zicht lijkt toch van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:30

Garyu

WW

Heezy schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 13:36:
[...]

En kunnen die draadjes dan ook vastgezet worden in die pluggen? Want zo op het zicht lijkt toch van niet.
Jawel, vrees niet. Je draait aan die rode plug tot een overdwars gat zichtbaar wordt. Daar die kabel doorheen, en dan de schroef weer dichtdraaien. Dat werkt gewoon zoals het hoort te werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Garyu op 08-07-2008 14:30 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heezy
Ok, enorm bedankt!
Pagina: 1