(Ubuntu 8.04) Map delen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:11
Laatst heb ik op mijn Asus EEE pc Ubuntu 8.04 geinstalleerd en dit werkt als een trein. Maar het delen van een map krijg ik niet voor elkaar.

Als ik naar de map My Documents ga op /Home en daar recht klik kan ik de optie kiezen deze map delen. Zodra ik dan op gedeelde bron klik krijg ik de volgende foutmelding.

'net usershare' gaf fout 255: net usershare: cannot open usershare directory /var/lib/samba/usershares. Error Toegang geweigerd
You do not have permission to create a usershare. Ask your administrator to grant you permissions to create a share.

In Systeem--Beheer--Gebruikers en groepen staat er 1 account en dat is die van mij. En daar heb ik permissie om bestanden te delen.

Via Google kom ik op diverse how-to` s maar die laten allemaal zien hoe ik voorbij het eerste menu kom. Dus daar heb ik niet veel aan.

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens uit en in te loggen, als ik me goed herinner gaan wijzigingen aan groepen pas in bij het opnieuw inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:11
Verrek, was dat zo simpel?

Het opnieuw opstarten werkte niet. Maar afmelden en weer aanmelden werkt perfect. Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik draai webmin op de achtergrond ....en daar kan ik veel voor samba instellen .....

het is een webapplicatie waarbij je geen apache hoeft installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dan komt hier gelijk maar vraagje twee.

Het benaderen van mijn Ubuntu schijf met XP werkt. Alleen andersom niet. De schijf die ik wil delen heb ik via eigenschappen en delen gedeeld. Daarna opnieuw opgestart en het deel icoontje (dat handje) staat netjes bij de E: schijf in verkenner.

Als ik via mijn Ubuntu laptop locaties -- Netwerk klik. Kom ik netjes in het windows netwerk, daarna in mijn WORKGROUP en dan zie ik mijn computer staan (com-65). Alleen als ik daarop klik krijg ik een blanco scherm. Hier moet toch mijn gedeelde schijf staan ?

Hoe krijg ik die te zien ?