Externe harddisk moet geformateerd worden

Pagina: 1
Acties:

• eXaLy
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-06-2022
Ik heb een externe hardeschijf.
Zoals gewoonlijk sluit ik hem zo aan zonder te unpluggen en inpluggen elke keer.
Dus gewoon als extra vaste harde schijf.

Maar niet lang geleden heb ik een nieuwe PC.
Al word de hardeschijf aangesloten ALS de PC aan staat, herkent hij perfect, leest alle bestanden zoals het hoort.
maar als ik het opnieuw opstart, dan wordt de Externe Hardeschijf al geladen/herkent vóórdat windows wordt geladen. Het lijkt allemaal niet zo'n probleem, maar als het eenmaal op gestart is, krijg ik geen toegang tot mijn harde schijf en om op te starten moet ik het formateren.
Natuurlijk trek ik die USB even eruit en ik sluit hem weer aan, dan staat er weer dat ik de harde schijf moet formateren om te gebruiken.
Maar als ik het unplug en opnieuw opstart (dus externe hardeschijf wordt van te voren niet geladen).
En als windows is opgestart dan pas mijn externe hardeschijf aansluit, dán herkent hij mijn hardeschijf wel.

Dit vind ik eigenlijk best wel vervelend, dus elke keer als mijn PC aan gaat, moet ik eerst ervoor zorgen dat hij NIET is aangesloten en als het opgestart is dan dat ik pas aansluit.
Wie herkent dit of weet misschien een oplossing voor?

(Ik heb een Asus P5K als moederbord en het gaat om de externe hardeschijf Maxtor Basics. Besturingssysteem Vista 64-bit)

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door eXaLy op 07-07-2008 21:28 ]

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
Als Windows aangeeft dat je schijf geformatteerd moet worden betekent dat meestal dat de schijf op een of andere manier beschadigd is.

Draai eerst eens een chkdsk en eventueel Powermax om problemen met de schijf zelf uit te sluiten.

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Sorry dat ik even kom binnenvallen in dit topic maar na wat problemen zag ik onder partition magic dat mijn externe schijf al 78mb data bevat als ik alle partities verwijder. Deze kan ik niet samenvoegen met de huidige partitie omdat het een andere clustersize is. Nu meen ik dat er altijd wat ruimte op die dingen in beslag wordt genomen , geloof dat ik dat ooit heb gelezen, maar wat zou er aan 78 mb op moeten staan dan?