Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

is mijn site gehackt of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb een heel bizar probleem. Al sinds enkele jaren heb ik een website over het vissen op snoek:
http://snoeken.ishethelemaal.nl

Nu stond ik altijd op de tweede plaats wanneer je 'snoeken' in google intikte. Sinds een maand geleden verdween ik plotseling uit google. In mijn statistieken vond ik ineens allerlei bizarre sex-zoekwoorden, waarmee mensen op mijn site terecht waren gekomen. Ik gebruik joomla en had een component gedownload voor Search Engine Friendly urls. Omdat ik dacht dat het probleem daar misschien in zat (dat er een backdoor in zat of zo) heb ik hem vrij snel daarna weer gedelete. Nu, een maand later, is dit nog steeds het geval!

Kan iemand zeggen in welke richting ik moet zoeken? Kan iemand zien hoe en wat er aan de hand is?

Hulp wordt heel erg op prijs gesteld!

Mark

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11 14:31
Heeft het niets te maken met het naar die Adult site waar je naartoe linkt en op hetzelfde domein actief is? Misschien ziet Google het als één site?

[ Voor 25% gewijzigd door F_J_K op 08-07-2008 09:11 . Reden: modbreakje: Link lijkt me niet relevant ;) ]

Verwijderd

Topicstarter
Die staat er al heel erg lang op, dus dat kan ik me niet voorstellen. Ik heb hem er voor de zekerheid maar afgegooid, maar verwacht dus niet dat dat het is.

Verwijderd

@ Mrkptrs

Ik denk dat je gewoon even moet afwachten. Als ik het zo even bekijk, is er niets mis met je website. Google is aan het updaten en daardoor zie je af en toe wat schommelingen, maar dat trekt vanzelf wel bij. Wat je wel kunt doen, is wat linkbuilding doen om het proces wat te versnellen. Het kan ook zijn dat je een lange tijd geen nieuwe links naar je website meer hebt gehad, waardoor Google denkt dat je website minder belangrijk geworden is.

Vooralsnog ik heb dit vaker met mijn websites meegemaakt, maar uiteindelijk komt het wel weer goed, gewoon even afwachten dus.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 00:23:
@ Mrkptrs

Ik denk dat je gewoon even moet afwachten. Als ik het zo even bekijk, is er niets mis met je website. Google is aan het updaten en daardoor zie je af en toe wat schommelingen, maar dat trekt vanzelf wel bij. Wat je wel kunt doen, is wat linkbuilding doen om het proces wat te versnellen. Het kan ook zijn dat je een lange tijd geen nieuwe links naar je website meer hebt gehad, waardoor Google denkt dat je website minder belangrijk geworden is.

Vooralsnog ik heb dit vaker met mijn websites meegemaakt, maar uiteindelijk komt het wel weer goed, gewoon even afwachten dus.
Dat hoopte ik in het begin ook, dus toen heb ik de sitemap opnieuw ingediend. Bovendien zie ik in de geindexeerde pagina's van mijn site op google, nergens iets met sex staan. Om die reden ben ik toch bang dat je niet gelijk hebt, al zou ik graag anders willen geloven. ;(

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Is er niet iets van een gastenboek spam botje die je gastenboek volspammed met sex-steekwoorden, waarbij Google je site een penalty-ratio oid gegeven heeft?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Als ik hier zoek op 'snoeken ishethelemaal' met Google.be dan toont die het gewoon als eerste resultaat, zowel voor geen als de handmatige filter. Als ik de strenge filter opzet is hij nergens meer te bespeuren.

Misschien kan je eens contact op nemen met Google?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit me nu ineens te bedenken dat ik eens gelezen heb dat google subdomeinen als gewone mappen gaat interpreteren. Nu heb ik natuurlijk een subdomein 'snoeken', maar er zitten adult gerelateerde zaken / subdomeinen op het hoofddomein . Zou dat niet iets kunnen verklaren? Wel voor de google filter waarschijnlijk?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als ze binnenkomen met sex-woorden, dan kan het toch zijn dat er misschien een bug in Joomla zit. Alhoewel ik zo 123 niks aan comment-spam op je site kan vinden. Wat staat er dan precies in je logs, referrers?

Wordt het trouwens geen tijd voor een echte domeinnaam? Als je echt serieus met de site bezig bent, dan kunnen er ook vast een paar tientjes af voor goede hosting. Loop je ook niet het gevaar dat het hele ishethelemaal.nl domein wordt geblokt door Google.

mmh, of is dat domein van jou?

[ Voor 3% gewijzigd door Noork op 10-07-2008 18:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 18:36:
Als ze binnenkomen met sex-woorden, dan kan het toch zijn dat er misschien een bug in Joomla zit. Alhoewel ik zo 123 niks aan comment-spam op je site kan vinden. Wat staat er dan precies in je logs, referrers?
qua referrers is er niets geks te zien, alleen wel qua zoekwoorden. je kunt trouwens gewoon de stats zien via: statistieken, je moet dan op 'herkomst' klikken links om te zien hoe men op de site is gekomen. Er staan bizarre dingen bij kan ik je vertellen.
Wordt het trouwens geen tijd voor een echte domeinnaam? Als je echt serieus met de site bezig bent, dan kunnen er ook vast een paar tientjes af voor goede hosting.
Tja, maar dit is inmiddels een hele beroemde website in het "snoeken wereldje", dus dat wil ik niet zomaar opgeven..

ik zie overigens iemand in mijn statistieken die de site benaderd heeft via de volgende link:
http://snoeken.ishethelem...39/func,showcat/catid,16/

ipv iets als:
http://snoeken.ishethelem...task=view&id=283&Itemid=1

terwijl ik dus maar 1 dag SEFs heb gebruikt via die component...zou het kunnen dat daar toch een lek zit of zo, ik kan me anders niet voorstellen hoe het komt dat een dergelijke link nog in google te vinden zou zijn. Aan de andere kant kom je nu wel gewoon op de voorpagina uit wanneer je op die SEF link zou klikken... :? :? :?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2008 20:06 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
"selfbondage assignments" in Google (Nl) geeft maar 1 hit, en dat is jouw site.
http://www.google.nl/sear...=Zoeken&meta=lr%3Dlang_nl

Dus ik zou toch eens kijken waar die content dan precies zit en zoeken naar updates van Joomla
Dude :') Aan de Google cache te zien, had je gewoon last van Comment spam. Die dus nu ook indexeerbaar is voor Google. Zorg dat dit niet meer voorkomt, en over een tijdje staat die zooi niet meer in Google. En hopenlijk wordt je dan weer hoger geranked.

Afbeeldingslocatie: http://xs229.xs.to/xs229/08284/spam307.png
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 19:59:
[...]
Tja, maar dit is inmiddels een hele beroemde website in het "snoeken wereldje", dus dat wil ik niet zomaar opgeven..
Oh ja, en 't snoeken wereldje is natuurlijk ook erg groot. :) Maar je kan het oplossen door een simpele redirect. Je kan zelfs even een php scriptje maken om je url's volledig door te geven. Dat ze dus op de nieuwe site direct bij het juiste item uitkomen.

[ Voor 64% gewijzigd door Noork op 10-07-2008 20:16 ]

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
blijkbaar heb je een tijd lang last gehad van comment-spammers als ik de google-cache versie van bovenstaande link mag geloeven ...

en dat wordt nu blijkbaar als minpunten gezien door google.

(wellicht ook om de blackhat-seo-pogingen om mbv sql-injectie en comment-spambotjes serieus te klimmen in se's in de kiem te snoeren - spijtig maar helaas wordt jouw site ook gerekend onder de daarvoor misbruikte site's en dus ook zakken in resultaten om de spammers ook serieus te laten zakken in bekendheid)

offtopic:
door de edit hierboven is dit dus een spuit11, ach ja, dan is het wel duidelijk eh

[ Voor 8% gewijzigd door soulrider op 10-07-2008 20:15 ]

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:31

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Dit topic lijkt me meer iets voor WEB.

Anyway het ziet er bij mij in Google redelijk normaal uit (zelfs met Sitelinks);

Afbeeldingslocatie: http://img21.imagevenue.com/aAfkjfp01fo1i-26454/loc942/14685_snoeken_122_942lo.jpg

Log anders eens in Google uit en zoek nogmaals.

Ik zou alleen je pagina 'title' nog even bijwerken, wellicht een left-over van die zoekmachine vriendelijke urls? Die spaties en dash zien er niet heel elegant uit namelijk ;)

code:
1
<title>  - Snoeken is het helemaal - http://snoeken.ishethelemaal.nl</title>

[ Voor 3% gewijzigd door Pendaco op 10-07-2008 20:29 ]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 19:59:
[...]

qua referrers is er niets geks te zien, alleen wel qua zoekwoorden. je kunt trouwens gewoon de stats zien via: statistieken, je moet dan op 'herkomst' klikken links om te zien hoe men op de site is gekomen. Er staan bizarre dingen bij kan ik je vertellen.
Naast de comment spam lijkt het ook op simpele referer spam (wikipedia). Botjes bezoeken websites met een fake referer zodat het lijkt alsof ze vanaf site x naar jouw site zijn gegaan. Jouw stats software neemt dit vervolgens in de statistieken op, en maakt daar met een beetje mazzel (voor de spammer) een linkje van. Deze stats zijn vervolgens weer indexeerbaar door google, die daar de betreffende link naar site x tegenkomt, waardoor deze op zijn buurt dus een hogere pagerank krijgt.

Jouw statistiekensoftware toont deze referers onder het kopje "Andere websites", maar filtert de bekende referers zoals google, yahoo, etc. eruit en schaart dit onder het kopje "Zoekwoorden". Het lijkt daardoor net alsof bezoekers met deze steekwoorden op jouw site zijn gekomen, maar dat is waarschijnlijk niet waar. Met uitzondering natuurlijk de steekwoorden die in de spam-comments te vinden zijn.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
het zal inderdaad wel een combintatie zijn van comment spam en wellicht referrer spam, ik hoop het!

ik ga alle comments op mijn site nalopen en het nog maar een maand of twee aankijken, hopelijk verdwijnen deze slechte pagina's dan uit google.

dank allemaal! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1