Raid 0 kaduk

Pagina: 1
Acties:

• Meijuh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-02 16:52
Hallo,

Ik heb een probleempje, zojuist heeft volgens mij mijn harde schijf het begeven. Ik hoorde dat ie uitvalt en dan weer opstart - en dit de hele tijd door. Vervolgens een BSOD, ik kon gelukkig nog mijn gegevens backuppen en daarna de minidump uitlezen, hierin stond:
"Probably caused by iastore.exe".

De intel storage matrix software zei dat er een fout was op de harde schijf op poort 3.

Mijn vraag:
1.Hoe kan ik uitsluiten dat het echt mijn hardeschijf is en niet mijn satacontroller? Kan ik er vanuitgaan dat het de harde schijf is op sata poort 3?

Het beteft het systeem in mijn signature

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

Verwijderd

Door de raid0 te verbreken en de schijven los te testen(al dan niet in ander systeem) kan je er achter komen welke schijf het begeven heeft...

Het belangrijkste is dat je je gegevens nog hebt...

Het systeem start nu ook helemaal niet meer op of?

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Geeft je Sata-Controller nog wel aan dat je een Raid-0 array met twee disks hebt of niet? Je zou kunnen proberen een schijf aan een andere poort te hangen van de Controller (indien mogelijk)?

https://powershellisfun.com

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je hebt een backup.

Dus nu iedere schijf apart testen op (liefst een andere) controller.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Meijuh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-02 16:52
Goed idee om hem aan een usb-->sata converter te hangen aan mijn laptop en dan te testen met maxtor powermax? Ik ken hier verder geen goed programma voor..

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
Met powermax kun je inderdaad prima harde schijven testen.

Je controller geeft aan dat er op kanaal 3 iets mis is. Door de juiste poort te localiseren (via de handleiding of de omschrijving op het mobo zelf) heb je meteen de juiste schijf te pakken. Echter kan het geen kwaad om de overige schijven ook te testen.
Pagina: 1