Toon posts:

upscale mogelijkheden TX-SR606 onkyo AV receiver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe set. dus nieuwe TV, AV receiver en later nog nieuwe speakers.
7.1 kan ik niet kwijt maar ik neem aan dat elke 7.1 receiver ook 5.1 aan kan. Heb nu een onkyo receiver (TX-DS595) en DVD speler DV-SP503E. op zich een prima setje maar met een nieuwe TV wil ik toch naar HDMI.
De nieuwste onkyo TX-SR606 lijkt me een mooie receiver. er zitten upscale mogelijkheden in tot 1080i voor analoge signalen.
Als ik een HDTV koop betekent dit dan automatisch dat bijvoorbeeld alle analoge signalen een beter kwaliteit worden? als het originele signaal nu eenmaal niet zoveel informatie bevat wordt het omgezette signaal dan geen rommeltje?
Daarnaast hoor ik dat upscalen naar 720P vaak beter is (rustiger?) dan 1080i. weet iemand of 720P automatisch ondersteunt wordt als 1080I ook ondersteunt wordt? en kan elke Full HD TV hier dan ook mee omgaan?
Verder is mijn DVD speler voorzien van component video. Geen HDMI maar wel progressive signaal. Is het dan beter om dit om te zetten naar 1080I of is component video ook van goede kwaliteit en zou het rechtstreeks op de TV moeten? (dan moet die TV dus ook deze ingang ondersteunen).
Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen.
Een goede TV moet ik nog naar zoeken, merk weet ik nog niet maar mogelijk sony, philips, samsung of panasonic. dit zijn volgens mij 4 merken die het goed doen. Suggesties zijn welkom.
speakers heb ik nog. Tannoy Revelations 1 en 2 center en woofer.

8)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

[aud] > [lppr]

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Als de Onkyo tot 1080i gaat en niet 1080p zal de tv alsnog moeten deïnterlacen. Het ene merk is daar beter in dan het andere merk, en dan nog kan het per type verschillen. Meestal geeft 720p een beter beeld, mits de interne scaler van de Onkyo zijn werk goed doet. Bij dit merk hoef je daar echter niet heel bang voor te zijn.

Koop je een tv met een bijzonder goede scaler/deïnterlacer kan het zijn dat het doorsturen van de standaard 576i data mooier zal zijn. Dit is natuurlijk redelijk makkelijk te testen door het gewoon op de receiver in te stellen en te zien wat het beste resultaat geeft. Ik dénk dat de interne scaler van de Onkyo beter zal zijn dan die in de meeste budget tv's. Koop je een wat hogere klasse zitten daar meestal prima scalers en deïnterlacers in. Die van Sony zijn meestal best goed, die van Panasonic daarentegen niet bepaald. In dat laatste geval zal je sowieso een 720p signaal erheen moeten sturen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt. ondertussen heb ik ook een tv op het oog. De TH-42PY700 lijkt goed naar voren te komen in verschillende testen maar jij zegt dat de scalers en en deïnterlacers van Panasonic niet zo goed zijn. Begrijp ik het dan goed dat als de onkyo zijn werk goed doet de kwaliteit van de scaler en en deïnterlacer van de TV minder belangrijk zijn? of is het OF de een OF de ander die gebruikt wordt? (ben op dit gebied nog een beetje een newby).
ik heb sowieso nog geen versterkers gezien rond deze prijsklasse die het upscalen naar 1080p kunnen doen dus mogelijk is dit gewoon het maximum dat ik nu kan krijgen.

Verwijderd

Als je die Panasonic neemt "moet" je zeker de Onkyo op 720p zetten ja. Die tv kan ook niet helemaal geweldig deïnterlacen. Mocht je later ook Blu-ray films gaan kijken, besef dan wel dat die tv geen 24p-content schokvrij kan weergeven. De nieuwe 80/85/800 serie kan dat wel. Mocht je dus dat in de toekomst gaan doen zou ik zéker een van die tv's ook eens bekijken! Ik denk dat een PZ80 rond dezelfde prijs zal zitten en dat is echt een beter toestel. Of je hem mooier qua uiterlijk zal vinden betwijfel ik aangezien de nieuwe serie wat dat betreft, naar mijn mening, wat minder is. Al vind ik zelf de 85-serie er prima uit zien, maar zoveel mensen zoveel smaken natuurlijk. Wel heel goed dat je naar Panasonic kijkt, is op (plasma) tv gebied zeker een van de beste merken!

[edit]
Ik bedoel dus deze tv, is op het moment voor de prijs zeker een van de betere opties... (de 85 is een luxer uitziende en "hoger" model maar biedt relatief weinig meer qua beeldkwaliteit, dat verschil in prijs kan je wat dat betreft beter in je zak houden naar mijn mening)

[Edit2] De scaler van de Panasonic is prima... Je zou dus ook de Onkyo een 576p signaal kunnen laten uitsturen (dan deïnterlace't hij het) en de Panasonic laten scalen (naar 1080p). Inderdaad moet je het apparaat laten doen waar ie het beste in is. Zou je een Pioneer plasma nemen kan je het beste je Onkyo op 576i laten staan aangezien die een prima scaler én deïnterlacer heeft, maar dat mag dan ook wel. Zoals je kan lezen in de bovenstaande test is de deïnterlacer van de Panasonic eigenlijk gewoon slecht (faalt elke test) maar de scaler daarentegen goed. De Onkyo ofwel op 576p, dan wel 720p zetten en kijken wat het beste beeld geeft. De tv zal sowieso moeten scalen om er 1080p van te maken... Ik neem aan dat de 606 ook wel component-in zal hebben zodat je de DVD-speler er direct in kan prikken? Betere tv's hebben die ingang ook wel hoor, dat zal dus wel goed komen.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2008 00:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt! ik ga hier nu verder induiken en kijken wat het gaat worden.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog eens verder gezocht en kwam een heel interressant stuk tegen over HDMI en wat er wel/niet mogelijk is. Wilde nl eerst voor het top model gaan met deep color, blabla maar denk dat ik, na het lezen hiervan, toch voor de 42PZ80 ga.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68170.0;wap2
Pagina: 1