Mijn vriendin en ik hebben beide een Mac en gaan ook beide een iPhone 3G halen. Als we die hebben zou het erg prettig zijn als we ook (eindelijk) een fatsoenlijk centraal adresboek zouden hebben. Op dit moment hebben we alle twee onze eigen Addressbook.app maar 70% van onze contacten komen exact overeen. Het zou dus wel zo handig/netjes/praktisch zijn als we dat centraal zouden kunnen houden. Als m'n vriendin dan het werk nummer van een gezamelijke kennis/vriend toevoegt is het prettig als ik dat nummer ook kan gebruiken.
Zijn hier oplossingen voor? Enige dat ik zo kan bedenken is LDAP maar Addressbook kan daar alleen uit lezen, wijzigen moet dan via een aparte client of web interface. Dat is nu wel te doen (vanaf de Macs) maar vanaf de iPhone verre van optimaal.
Ik zoek overigens naar iets dat ik lokaal op m'n (Linux) server kan draaien. Iets als Plaxo is leuk maar uit privacy overwegingen geen optie.
Zijn hier oplossingen voor? Enige dat ik zo kan bedenken is LDAP maar Addressbook kan daar alleen uit lezen, wijzigen moet dan via een aparte client of web interface. Dat is nu wel te doen (vanaf de Macs) maar vanaf de iPhone verre van optimaal.
Ik zoek overigens naar iets dat ik lokaal op m'n (Linux) server kan draaien. Iets als Plaxo is leuk maar uit privacy overwegingen geen optie.