iPod touch in Amerika kopen?

Pagina: 1
Acties:

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-01 23:27
Over een paar weken ga ik naar Amerika op vakantie met m'n ouders. Omdat de dollar nu erg laag staat is het erg aantrekkelijk om elektronica in Amerika te kopen. Zelf zit ik al een tijdje te kijken naar een iPod Touch. Oorspronkelijk wou ik deze op vakantie kopen, maar door recente aanbiedingen ben ik wel gaan twijfelen.

Een winkel hier in de buurt heeft nu een iPod Touch in de aanbieding voor 299 euro (16GB). Ik heb wat gezocht op internet, en als ik een iPod Touch bij een officiële Apple Store zou kopen, zou mij dat ongeveer 270 euro kosten. Ook bij grote winkels in Amerika (Wall-Mart, BestBuy) is hij niet goedkoper.

Nu is het zo dat m'n oom laatst een iPod Touch 16GB in Amerika heeft gekocht voor omgerekend 240 euro. Mijn vraag aan jullie is dus: Waar is die prijs zo laag? Aangezien ik het niet op internet kan vinden.

Ik kan natuurlijk wachten totdat ik naar Amerika ga, om zelf te kijken. Maar ik koop hem liever hier, zodat ik er een InvisibleShield op kan zetten, en m'n muziek erin kan laden voor in het vliegtuig.

Wie kan mij helpen met de keuze?

• Blowthebullet
  • Laatst online: 03-03-2023
Ik zal voor de garantie toch in nederland kopen gezien het verschil niet zo groot is. Zelf zou ik nu kijken bij media-markt die nu aanbiedingen heeft op ipod's.

Verwijderd

Volgens mij was die aanbieding maar tot en met gisteren, correct me if i'm wrong.

Verwijderd

Heel toevallig zit er een vriend van me nu in amerika, en die zegt dat je ze alleen nog maar i.c.m. een abonnement kan halen. Dit om de grote export van die dingen tegen te gaan...

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:47
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:28:
Heel toevallig zit er een vriend van me nu in amerika, en die zegt dat je ze alleen nog maar i.c.m. een abonnement kan halen. Dit om de grote export van die dingen tegen te gaan...
Dat gaat volgens mij alleen om de iphone, dat is wat anders als een ipod. :Y)

Verwijderd

Oei. My bad..

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-01 15:29
Vergeet dan niet alvast een US naar EU stroomstekker te kopen!
Wacht die dingen gaan natuurlijk ook alleen maar via de USB aansluiting op een PC waarschijnlijk.

[ Voor 46% gewijzigd door siknu op 07-07-2008 19:39 ]

• jatmoos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06-2024
gewoon kopen, in een apple store zijn ze 399 dollar. Er komt tax bij van ongeveer 7 %.
Pas kocht ik in Miami Beach een ipod shuffle en ipod nano, bij terugkomst bleek ik 153 euro kwijt te zijn op credit card afschrift. Het scheelt dus wel degelijk enkele tientjes.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Vraag het aan je oom, dan ben je er zo achter waar je 'm kunt kopen (...of dat het toch een beetje opschepperij is).

Zoef

Verwijderd

Dat gaat perfect denk ik. Heb het zelf ook gedaan met men iPhone. Je krijgt hoogstwaarschijnlijk een dock met een usb-kabel en een oplader met Amerikaanse duckhead. Die duckhead kan je gewoon vervangen door een Nederlands/Belgische, of je kan zo'n achtvormige stekker erin vlammen. Wel minder mooi maar even efficiënt. 399 Dollar is bij mijn weten een 250 euro, of zit ik er compleet naast? Zeker de moeite waard als je het mij vraagt. Maar aan jou de keus natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.e-d.nl/images/eurostekker_200.jpg
Achtvormige kabel O-)

• TheJVH
  • Laatst online: 27-01 23:27
Zpottr schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:55:
Vraag het aan je oom, dan ben je er zo achter waar je 'm kunt kopen (...of dat het toch een beetje opschepperij is).
Tja, mn oom is wel een opschepper, en hij zei bij zaken als: BestBuy, Wall-Mart. Ik ga er nog even over denken, maar ik denk dat ik hem gewoon hier koop :) .

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien dit topic beter in SF past, een move in die richting :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-01 17:01

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Garantie is voor zover ik weet wereldwijd (bel anders apple eens met die vraag (Stel dat ik.... ;)).
Bij de ipods zit tegenwoordig geen 110/220V adapter meer. Opladen gaat via de USB poort. Bij de Mediamarkt heb je voor een paar euro een universele usb ipod lader als je via 220 wilt laden.

Ik heb er een aantal weken geleden ook aan gedacht, maar toen had de MM ook een aanbieding. iPod 160GB voor 289 Euro. Als ik hem in de VS zou halen zou me dat maar een paar euro schelen.
Aangezien de US vluchten tegenwoordig redelijk goed gecontroleerd worden EN ik een volle iPod mee naar NY wilde nemen heb ik hem hier maar gehaald.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Pagina: 1