Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Automatisch Installeren SP3 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.104 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Na het zoveelste gepruts nog maar eens format c: gedaan ... nu tot men grote verwondering begon na het installeren Windows hier even 93 updates binnen te halen via automatisch updates, zijn het er ondertussen al terug zoveel? Ik dacht dat SP3 automatisch werd binnengehaald ... ?

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Volgens mij kun je het beste los SP3 downloaden en daarna Wupdate draaien.

Verwijderd

Topicstarter
schaduw schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:17:
ja, maar op men andere pc werd SP3 automatisch binnengehaald via automatische updates ... en nu moet ik hem even handmatig of via update.microsoft gaan afhalen :9 ... zal wel aan microsoft liggen zekers |:(

edit: wat ik dus eigenlijk gewoon wil zeggen dat het enorm onlogisch is ... je installeert Windows XP SP2 vanaf cd, onmiddellijk na de installatie begint hij 93 updates binnen te halen ... om vervolgens even later handmatig via windows update SP3 af te halen en terug die 93 updates dat je pc net automatisch heeft gedaan terug te installeren ... waarom niet vanaf de eerste keer SP3 :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2008 19:29 ]

Verwijderd

Het gaat ook veel sneller als je SP3 gewoon gelijk handmatig binnenhaalt. Ale je alles via Windows Update doet gaat het vaak een aantal x fout, moet je rebooten en voordat je alle updates gehad hebt ben je een dag verder.

Als je SP3 hebt gedraaid zijn er nog maar een paar updates over.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:25:
[...]
edit: wat ik dus eigenlijk gewoon wil zeggen dat het enorm onlogisch is ... je installeert Windows XP SP2 vanaf cd, onmiddellijk na de installatie begint hij 93 updates binnen te halen ... om vervolgens even later handmatig via windows update SP3 af te halen en terug die 93 updates dat je pc net automatisch heeft gedaan terug te installeren ... waarom niet vanaf de eerste keer SP3 :)
De SP3 die na die 93 updates geinstalleerd wordt is dan heel veel kleiner, omdat de updates die je al hebt niet opnieuw gedownload en geinstalleerd worden. Als je servicepacks of bv IE7 of DX download via WU staat er ook vaak wel iets van 2MB-500MB* o.i.d., d'r zit nog wel enige logica achter hoor.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Download SP3 gewoon apart, zet het elders neer, installeer je Win XP Pro SP2, zorg dat er geen internetverbinding is en installeer gelijk SP3. Dan heb je zo goed als alle updates binnen.

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Snowwie schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 00:52:
... zorg dat er geen internetverbinding is ...
Hoezo? Hij gaat echt niet automatisch updaten hoor. Hij vraagt eerst of dat mag en dan zeg je gewoon nee :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 01:00:
[...]

Hoezo? Hij gaat echt niet automatisch updaten hoor. Hij vraagt eerst of dat mag en dan zeg je gewoon nee :)
Ja ok, maar het is 'vreemd' dat hij gewoon niet automatisch SP3 binnenhaalt en dat je dat via WU moet doen terwijl ik dacht dat SP3 via automatische updates ging?

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Waarom slipstream je hem niet gewoon met bijvoorbeeld Nlite?
Heb je hem er gelijk op staan tijdens de install.

Hoi!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

schaduw schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:17:
Zou ik niet doen, je Windows Update werkt dan namelijk niet meer. :X Ik heb dat 2 weken geleden gedaan, en als ik daarna Windows Update draaide gaf hij aan dat hij de WGA meuk miste. Als ik dat los wilde installeren kreeg ik de melding dat mijn Windows versie te nieuw was. Pas na lang klooien en het verwijderen van een aantal losse updates heb ik via http://www.microsoft.com/genuine/diag/default.aspx WGA kunnen installeren, waarna ik weer Windows Update kon gebruiken.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• saigon66
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-01 12:54
Nadat ik XPsp3 via automatic update geinstalleerd (after reboot) werkt mij internet conection niet meer. Ik moet telkens indere keer disable mij connectie en daarna mijn connectie opnieuw restart dan werkt mijn intenet weer. Ik heb daarna sp3 weg gegooid nadat ik PC opnieuw restart ,kan ik weer meteen interneten. Dus voorloopig geen SP3 meer voor me tot dat deze probleem niet meer voorkomen. Andere mensen hebben ook deze probleem na sp3 ?

MVG,

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Bestaat er al een tutorial over hoe je een Windows XP SP2 cd-rom kunt slipstreamen met SP3?

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Ja, die is niet anders dan de voorgaande slipstream verhalen.
ff googlen zou ik zeggen.

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:27:
Ja, die is niet anders dan de voorgaande slipstream verhalen.
ff googlen zou ik zeggen.
Die info heb ik reeds gevonden, maar waar haal ik SP3 vandaan om 'm te slipstreamen?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:56

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Microsoft heeft een iso online staan, die eigenlijk is bedoeld voor systeembeheerders om centraal SP3 te kunnen uitrollen. Ik heb diezelfde iso gewoon gebruikt om SP3 te installeren, en dat werkte perfect. (sterker nog, bij de download mislukte de installatie tot 3 keer toe, vanaf de iso ging het in één keer goed)

Link
Ondanks de waarschuwingen die erbij staan werkte het voor mij wel. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Bij Microsoft natuurlijk.
De versie voor IT Profs, de versie van een paar 100MB.
Ook terug te vinden in de meuktracker bij Tweakers.

Verwijderd

En eerste link in Google als je op "sp3" zoekt.

Hoe makkelijk wil kje het hebben?

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 02:05:
En eerste link in Google als je op "sp3" zoekt.

Hoe makkelijk wil kje het hebben?
Is een heel andere...
Ik vroeg dus om een download om niet mijn huidige setup te upgraden maar om een XP SP2 met SP3 te slipstreamen.

Verwijderd

OK, je had even door kunnen klikken. Maar de juiste route is:

ms.com > d/l center > most popular > #6

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dusch.

Aan het handje vasthouden? daar zijn we hier inmiddels wel overheen gegroeid - graag iets meer zelf de handen uit de mouwen steken want zóveel is het ook niet gevraagd om zelf de downloadsite van MS af te zoeken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.