Ik werk op dit moment met Access 2003. Ik probeer een database op te maken van verschillende soorten gereedschappen, het zijn er een 90-tal, waarvan ik er telkens een hoeveelheid heb, dus van iedere gereedschap een tiental.
Ieder soort gereedschap heeft en locatie, een code, referentie,leverancier,inkoopdatum enz.
Een voorbeeld:
Tabel Waterpas
…
…
Tabel Meetklok
Die heeft als records
nummer locatie leverancier inkoopdatum
1 15V Bosch 18/02/2007
...
7 7H Makita 20/02/2008
Tot nu toe heb ik dus 3-tal tabellen gemaakt telkens van 1 gereedschap met verschillende records en een tabel met de leveranciers.
3 Problemen heb ik op dit moment
Het lukt me door middel van drag and drop relaties te leggen maar ik krijg die tekens van 1 en oneindig er niet op.
Moet ik tussen de tabel leveranciers en de tabellen gereedschappen telkens een relatie leggen van 1 naar oneindig??
Daarmee wil ik een query maken die de gereedschappen bijvoorbeeld in de 12de week van het jaar gekocht heb filtert. Dit lukt bij mij niet, Access zegt dat er geen relaties zijn tussen de tabellen maar er is ook geen relatie tussen de gereedschappen onderling. Hoe los ik dit op? Wordt dit ook geüpdatet wanneer ik records toevoeg?
Hoe maak je van die query dan een rapport? Dat ik dan kan afdrukken
Of pak ik dit volledig verkeerd aan? Ik heb niet veel ervaring in Access.
Ieder soort gereedschap heeft en locatie, een code, referentie,leverancier,inkoopdatum enz.
Een voorbeeld:
Tabel Waterpas
…
…
Tabel Meetklok
Die heeft als records
nummer locatie leverancier inkoopdatum
1 15V Bosch 18/02/2007
...
7 7H Makita 20/02/2008
Tot nu toe heb ik dus 3-tal tabellen gemaakt telkens van 1 gereedschap met verschillende records en een tabel met de leveranciers.
3 Problemen heb ik op dit moment
Het lukt me door middel van drag and drop relaties te leggen maar ik krijg die tekens van 1 en oneindig er niet op.
Moet ik tussen de tabel leveranciers en de tabellen gereedschappen telkens een relatie leggen van 1 naar oneindig??
Daarmee wil ik een query maken die de gereedschappen bijvoorbeeld in de 12de week van het jaar gekocht heb filtert. Dit lukt bij mij niet, Access zegt dat er geen relaties zijn tussen de tabellen maar er is ook geen relatie tussen de gereedschappen onderling. Hoe los ik dit op? Wordt dit ook geüpdatet wanneer ik records toevoeg?
Hoe maak je van die query dan een rapport? Dat ik dan kan afdrukken
Of pak ik dit volledig verkeerd aan? Ik heb niet veel ervaring in Access.