Tweakers gefeliciteerd met de nieuwe look van de fp ik vind hem er lekker strak uitzien. Maar een ding kan ik niet goed begrijpen. Waarom is de omranding grijs terwijl de achtergrond ook grijs is? Daarnaast is de tekst op de grijze vlakken ook nog eens grijs wat de leesbaarheid niet echt bevordert. Sta ik hier alleen of zijn er meer mensen die dit niet snappen?
Nou ik ben kleurenblind (en in het nieuwsartikel kwam ik ook al een 2e tegen) en dat grijs op grijs is echt niet te doen om te lezen.
Als die veranderingen zo door blijven gaan dan ga ik in de toekomst wel alleen op me pda het nieuws lezen want dit is echt een achteruitgang voor mensen met kleurenblindheid.
Als die veranderingen zo door blijven gaan dan ga ik in de toekomst wel alleen op me pda het nieuws lezen want dit is echt een achteruitgang voor mensen met kleurenblindheid.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Als kleurenblinde kan ik dit enkel beamen.Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 18:29:
Waarom is de omranding grijs terwijl de achtergrond ook grijs is? Daarnaast is de tekst op de grijze vlakken ook nog eens grijs wat de leesbaarheid niet echt bevordert. Sta ik hier alleen of zijn er meer mensen die dit niet snappen?
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Bij nader inzien &rarr LD + titelfix
Daar heb je geen PDA voor nodig: http://www.tweakers.mobi/klaasbram schreef op maandag 07 juli 2008 @ 18:32:
(Is wel wat minder dan de 'echte' frontpage; ik wil alleen aangeven dat je dit ook in je normale browser kunt bereiken.)
[ Voor 15% gewijzigd door pven op 07-07-2008 19:06 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
Op zich is het natuurlijk een contrast issue. Kleurenblinden zien wat dat betreft praktisch hetzelfde als niet-kleurenblinden. Ik stel voor een losse hoog-contrast stylesheet te maken die het lekker zwart-wit maakt allemaal.
die gebruik ik ook voor me pdapven schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:06:
[...]
Daar heb je geen PDA voor nodig: http://www.tweakers.mobi/
(Is wel wat minder dan de 'echte' frontpage; ik wil alleen aangeven dat je dit ook in je normale browser kunt bereiken.)
Dank voor de tip, want ik (ook kleurenblind) kon ook geen wijs meer worden uit de frontpage.pven schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:06:
[...]
Daar heb je geen PDA voor nodig: http://www.tweakers.mobi/
Mensen met kleurenblindheid kunnen misschien de custom CSS gebruiken om bepaalde kleuren een hoger contrast te geven en zodoende het probleem op te lossen? Je kunt hem zelfs instellen in je Layout settings als je een T.net abo hebt, dan pakt hij hem op alle computers waarop je ingelogd bent met je T.net-account.
Wanneer dit de oplossing vanuit de devvers wordt dan ben ik snel vertrokken want dan komt het voor mij over dat iets door me strot wordt gedrukt. Maar we wachten nog even af.Megaflix schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:23:
Mensen met kleurenblindheid kunnen misschien de custom CSS gebruiken om bepaalde kleuren een hoger contrast te geven en zodoende het probleem op te lossen? Je kunt hem zelfs instellen in je Layout settings als je een T.net abo hebt, dan pakt hij hem op alle computers waarop je ingelogd bent met je T.net-account.
Het is inderdaat verschrikkelijk. Ik hoop dat er snel een fix komt. Ik heb last van kleurenblindheid en dyslexie en nu is het gewoon zeer slecht te doen. Als er een speciaal theme komt voor mensen die er nu last van hebben zou het erg prettig zijn. Want nu is de toegankelijkheid voor mensen die last hebben van kleurenblindheid erg slecht geworden.
Kleurenblindheid lijkt me niet echt van invloed op de leesbaarheid van de tracker aangezien er alleen grijstinten worden gebruikt. Alleen de gekleurde tijden van nieuwe items zijn mogelijk minder goed herkenbaar voor personen die geen groen/geel kunnen onderscheiden.
Het is niet de bedoeling dat bezoekers worden overdonderd door de inhoud van de tracker. Daarom is worden er net als in de vorige layout gebruik gemaakt van niet al te contrasterende grijstinten, met het verschil dat de tracker nu in de achtergrond staat om het onderscheid ten opzichte van de content te vergroten. Voor de users die moeite hebben met het lezen van lichtgrijze tekst op een donkergrijze achtergrond moeten we misschien maar een hoogcontrast stylesheet introduceren waarin de tekst gewoon knoeterhard wit is gemaakt.
Het is niet de bedoeling dat bezoekers worden overdonderd door de inhoud van de tracker. Daarom is worden er net als in de vorige layout gebruik gemaakt van niet al te contrasterende grijstinten, met het verschil dat de tracker nu in de achtergrond staat om het onderscheid ten opzichte van de content te vergroten. Voor de users die moeite hebben met het lezen van lichtgrijze tekst op een donkergrijze achtergrond moeten we misschien maar een hoogcontrast stylesheet introduceren waarin de tekst gewoon knoeterhard wit is gemaakt.
Hee... Jejking in "Nieuwe layout: Blok Reviews & Features t..."
Zelfs als ''gewoon brildragende'' heb ik er moeite mee om de tekst van de achtergrond te onderscheiden.
Zelfs als ''gewoon brildragende'' heb ik er moeite mee om de tekst van de achtergrond te onderscheiden.
Misschien is het een idee om het een optie te maken dat je de letters helemaal wit(of een kleur met een beter contrast) kan zetten?
Op die manier krijgen normale(niet ingelogt) bezoekers gewoon de FP te zien als nu. En als je ingelogt bent, kan je op die manier de tekst voor jou leesbaarder maken. Als je het nu niet kan lezen.
Ik vind zelf de nieuwe layout zeer geslaagd. Echt een evolutie van de vorige.
Op die manier krijgen normale(niet ingelogt) bezoekers gewoon de FP te zien als nu. En als je ingelogt bent, kan je op die manier de tekst voor jou leesbaarder maken. Als je het nu niet kan lezen.
Ik vind zelf de nieuwe layout zeer geslaagd. Echt een evolutie van de vorige.
[ Voor 21% gewijzigd door switchboy op 07-07-2008 23:16 ]
My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83
Ik heb geen kleurenblindheid, maar vind het als brildrager zo ook niet prettig.Megaflix schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:23:
Vaak als ik lees @ t.net ben ik al laat op de dag dus dan moet ik al wat meer concentreren op tekst.
Ik ben alleen niet bereid te gaan betalen om een andere layout toe te kunnen passen, want dat zou het enige zijn wat ik ermee doe. Ik lees graag artikelen en mag graag aanwezig zin op GoT. Maar als ik vrijwel geforceerd wordt om te betalen om het te kunnen lezen houdt het HEEL snel op voor mij.
Verwijderd
Ik betrap mezelf er ook wel op dat ik dichter bij men scherm ga zitten om die tracker te lezen nu (al moet ik wel toegeven dat ik in de toekomst nog een bril ga nodighebben). De "high contrast" mode van Opera helpt veel (is eigenlijk gewoon een css aanpassing), maar dan ziet de rest van de site er ook hondslelijk uit als je die gebruikt 
.
Simpel greasemonkey scriptje dat exact dat doet voor de mensen die problemen hebben met de leesbaarheid. De tracker heeft nu zwarte achtergrond op witte letters. Meteen even extreem contrast genomen, maar het ziet er best wel netjes uitVoor de users die moeite hebben met het lezen van lichtgrijze tekst op een donkergrijze achtergrond moeten we misschien maar een hoogcontrast stylesheet introduceren waarin de tekst gewoon knoeterhard wit is gemaakt.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2008 00:11 ]
Wiethoofd in "\[Mening-only] Nieuwe layout"
hier een stylishscript (ook greasemonkey) wat er netjes uit ziet en ook werkt.
ik gebruik deze als brildragende en vind het de balans van de site herstellen en de leesvriendelijkheid van de tracker verhogen. Er wordt ook gewerkt aan een oplossing en kleurverandering v an de tracker: Vaudtje in "\[Mening-only] Nieuwe layout" (samenvatting van de langere post van Femme)
hier een stylishscript (ook greasemonkey) wat er netjes uit ziet en ook werkt.
ik gebruik deze als brildragende en vind het de balans van de site herstellen en de leesvriendelijkheid van de tracker verhogen. Er wordt ook gewerkt aan een oplossing en kleurverandering v an de tracker: Vaudtje in "\[Mening-only] Nieuwe layout" (samenvatting van de langere post van Femme)
Ik doe ook voor alles eerst ctrl+a blauw wit is dan prima te zien, heb niet altijd alle kleuren tot mijn beschikking waardoor het echt verschrikkelijk is.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ondertussen is er al eea getweaked en zijn er extra mogelijkheden om bijvoorbeeld de tracker een hoog-contrast uiterlijk te geven. Aangezien er verder geen problemen meer gemeld zijn lijkt me dat de huidige oplossingen afdoende zijn geweest
Intentionally left blank
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()