• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:34
Hallo,

Ik ga in september over op Telfort Internet, maar omdat Telfort Bellen zo gigantisch belabbert is (bekijk het topic maar, je word overspoeld met klachten..), ben ik op zoek naar enkel een telefoonlijn. Alleen is dit amper te vinden. :?

Overal op internet is er alleen nog maar te vinden voor een Internet & Bellen abbonoment, wat ik niet wil. Ik wil naar Telfort met internet, en met telefonie naar een andere aanbieder. :)

Aangezien Google geen uitkomst bood (of ik heb de verkeerde zoekwoorden gebruikt :P ), vraag ik het maar hier. Weet iemand nog een aanbieder die enkel telefonie levert?

Xaero

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:56
wat is er mis met kpn belbasis?

Tijd van werken, tijd van rusten

• Twinlife
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2021
KPN?

Fotosite

• Xaero
Driek schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:56:
wat is er mis met kpn belbasis?
Dat je daar 20 euro voor betaald. En dan word het toch een duur grapje..

• Twinlife
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2021
goedkooop mobiel abonnementje een optie?

Fotosite

• Xaero
Is er een mogenlijkheid om bij UPC Telefonie Basis te nemen? Deze bevat wel een internetverbinding van 80 Kbps / 80 Kbps, werkt dit samen met mijn Telfort-lijn?

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Belbudget van KPN? ~€ 10,00/maand excl. wat je belt. Je dokt toch al voor die lijn omdat je ADSL hebt van Telfort, dus waarom geen gebruik maken van het KPN-nummer :)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:06
Hoezo, je dokt toch al voor die lijn? Ik heb telfort en betaal die 19,95 per maand aan hun, er gaat helemaal niets naar KPN. Kortom, die 10€ p/m voor de lijn hoef je niet meer te betalen.

Een andere optie voor de TS is, gebruik maken van VOIP.. misschien niet super stabiel.. maar voor 10€ heb je al een telefoonnummer + gebeld worden voor een jaar lang (budgetphone), neem daarbij een betamax voip (out) account, en dan zit je voor circa 360/120 = 3 keer betalen á 10€ = 30€ goed bij.

Je telefoon kan je gewoon in je modem pluggen, en daar alles instellen.. dus voor 40€ p/j kan je dan onbeperkt* bellen en gebeld worden.

(edit: Ja, nog steeds geen vaste lijn.. en budgetphone en telfort hebben wat problemen.. maar hier draait t nu wel stabiel iig)

[ Voor 9% gewijzigd door DutX op 07-07-2008 18:20 ]

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

XaeroNL schreef op maandag 07 juli 2008 @ 18:01:
Is er een mogenlijkheid om bij UPC Telefonie Basis te nemen? Deze bevat wel een internetverbinding van 80 Kbps / 80 Kbps, werkt dit samen met mijn Telfort-lijn?
UPC Telefonie Basis werkt niet samen met je Telfort-lijn. UPC Telefonie Basis loopt via de kabel en als ik het goed heb Telfort niet. Het zijn twee aparte systemen die op geen enkel moment met elkaar in contact komen en mijns inziens naast elkaar te gebruiken zijn.

• Xaero
Opi schreef op maandag 07 juli 2008 @ 18:23:
[...]

UPC Telefonie Basis werkt niet samen met je Telfort-lijn. UPC Telefonie Basis loopt via de kabel en als ik het goed heb Telfort niet. Het zijn twee aparte systemen die op geen enkel moment met elkaar in contact komen en mijns inziens naast elkaar te gebruiken zijn.
Had ik al wel verwacht. Weer een streep op mijn lijst 8)7

Nu ben ik helemaal ten einde raad.

Ik ben op zoek gegaan naar andere internetaanbieders (Tele 2 e.d.) om toch maar voor Internet & Bellen te gaan, en daar word mij ineens doodleuk aangegeven dat ik maar 4Mb per seconde kan hebben. Terwijl Telfort & Alice mij hebben verteld dat er makkelijk 19 Mb per seconde uit te halen is.

Dit is dan wellicht een indicatie, maar dan nog. Ik zit nu zelf op 4Mb/ps, en om nou helemaal naar telfort te gaan, zonder een versnelling.. Nee bedankt, het werkt a.t.m. meer dan goed, met een router die al een 6 maanden zonder problemen werkt.

Is er nog een andere manier om te zien of je ADSL, ADSL2 en ADSL+ hebt?

[ Voor 30% gewijzigd door Xaero op 07-07-2008 20:27 ]

• Xaero
Bumpje.. :9

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:28
XaeroNL schreef op maandag 07 juli 2008 @ 18:28:
[...]

Ik ben op zoek gegaan naar andere internetaanbieders (Tele 2 e.d.) om toch maar voor Internet & Bellen te gaan, en daar word mij ineens doodleuk aangegeven dat ik maar 4Mb per seconde kan hebben. Terwijl Telfort & Alice mij hebben verteld dat er makkelijk 19 Mb per seconde uit te halen is.

Dit is dan wellicht een indicatie, maar dan nog. Ik zit nu zelf op 4Mb/ps, en om nou helemaal naar telfort te gaan, zonder een versnelling.. Nee bedankt, het werkt a.t.m. meer dan goed, met een router die al een 6 maanden zonder problemen werkt.

Is er nog een andere manier om te zien of je ADSL, ADSL2 en ADSL+ hebt?
Als je een betrouwbare telefonie verbinding wilt hebben kies je voor een telefoonlijn van KPN; dat kost wat, maar je hebt de zekerheid dat het altijd werkt.

Verder is bellen over de kabel ook redelijk betrouwbaar.
Volgens mij intepreteer je het antwoord van Opi niet helemaal goed.
Je kunt zonder problemen een UPC telefonie abonnement nemen naast een Telfort internetabonnement.

Wil je onder hetzelfde telefoonnummer bereikbaar blijven?

Op pcdb.bbned.nl kun je zien of je centrale geschikt is voor ADSL, ADSL2 of ADSL2+

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 16:41
XaeroNL schreef op maandag 07 juli 2008 @ 18:28:
[...]

Je begrijpt het verkeerd. UPC en Telfort hebben niets met elkaar te maken. Dus dat werkt prima naast elkaar.

Maar ik zou toch gewoon een Belbudget-lijntje van KPN regelen.

Punctuality is the politeness of kings

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 11:08
je kan gewoon een sip account in je modem zetten, bijvb van budgetphone, vanaf 10 euro per jaar ex belkosten of 10 euro pm, all in.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-11 16:16
Schop naar IH :)
Pagina: 1