[HP DV5000] Toetsenbord en touchpad probleem

Pagina: 1
Acties:

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-01 19:11
Ik heb hier een HP Pavilion DV5000 laptop staan en deze vertoond een rare klacht waar ik niet meer uit kom.

Het begon allemaal met defect backlight, dit gefixt door de connector opnieuw te plaatsen (slecht contact). Sindsdien vertoond het toetsenbord en touchpad rare klachten, het komt er op neer dat het toetsenbord vertraagd werkt (delay van 400 msec ofzo) en het touchpad helemaal niet werkt. De geinstalleerde windows xp start ie niet meer op. Het laadscherm blijft uren staan.

Het gekke is wel dat deze onder dos bij bijvoorbeeld Partition Magic wel werkt, maar met een Live CD van Linux, gewoon windows en zelfs een herinstallatie van windows niet werkt (hij blijft hangen op 33 minuten resterend, muis werkt niet).

Dit heb ik geprobeerd:
* Herinstallatie
* Live CD linux (Ubuntu 8.04, met HDD erin en zonder HDD)
* Geheugen eruit gehaald, ander geheugen erin gedaan
* Schroeven aangedraaid ivm massacontacten
* Google, maar vind geen pagina's met hetzelfde probleem
* GoT, geen topics met hetzelfde probleem

De laptop is niet open geweest, behalve dat kapje boven het toetsenbord is eraf geweest om bij de backlight te komen. Intern is er dus niets gebeurd. Externe muis werkt wel na behoren.

Wie o wie weet er wat er aan de hand is? Opsturen is het niet waard want HP vraagt absurde prijzen voor notebooks die buiten de garantie vallen (zoals deze, 6 mnd buiten).

http://www.basilfx.net

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
Nog een keer kijken of het backlight echt helemaal goed zit aangesloten lijkt me het beste. Desnoods weer loshalen en een extern scherm aansluiten om te kijken of de laptop dan goed werkt.

Het is tenslotte het laatst wat je aan je laptop hebt gedaan, dus daar zou je ook het eerst moeten kijken.

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-01 19:11
GENETX schreef op maandag 07 juli 2008 @ 18:38:
Nog een keer kijken of het backlight echt helemaal goed zit aangesloten lijkt me het beste. Desnoods weer loshalen en een extern scherm aansluiten om te kijken of de laptop dan goed werkt.

Het is tenslotte het laatst wat je aan je laptop hebt gedaan, dus daar zou je ook het eerst moeten kijken.
Er is als het ware niets vervangen van de laptop, de connector is alleen een keertje goed aangedrukt en toen was het probleem met de backlight verholpen. De oude situatie herstellen is dus niet echt een optie, dit heb ik overigens ook al geprobeerd.

http://www.basilfx.net

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
6 maanden na de garantie?

De technische levensduur zou langer dan 1,5 of 2,5 jaar moeten zijn. Je kunt in ieder geval proberen om garantie te claimen. Ik heb verder geen oplossing. Succes

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

BillSpaarbank schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:09:
6 maanden na de garantie?

De technische levensduur zou langer dan 1,5 of 2,5 jaar moeten zijn. Je kunt in ieder geval proberen om garantie te claimen. Ik heb verder geen oplossing. Succes
Dat gaat helaas niet lukken, je krijgt gewoon maar 1 jaar fabrieksgarantie. Bij Hp hoef je het dan ook niet te proberen, je hebt immers geen koopovereenkomst met Hp gesloten, maar met de winkelier.
Het enige dat je dan zou kunnen proberen is bij de winkelier...

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 00:14

PcDealer

HP ftw \o/

spotnie schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:47:

Wie o wie weet er wat er aan de hand is? Opsturen is het niet waard want HP vraagt absurde prijzen voor notebooks die buiten de garantie vallen (zoals deze, 6 mnd buiten).
Heb je inderdaad contact met de HP helpdesk gehad? Kan zijn dat het probleem vaker voorkomt en het een fabrikagefout is. Een aantal "advisories" staan op de HP site.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1