• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-11 19:47
Hallo Beste Tweakers

Vandaag werd ik wakker en zetten me pc aan, en tot mijn verbazing kon ik op geen een internet pagina komen en kon ik ook niet inloggen op MSN
Dus ik de verbinding Controlleren, maar volgens windows heb ik gewoon verbinding met het internet en zou alles gewoon moeten werken.
wel staat er bij ipv6 verbindingen ''beperkt'' erachter
en bij ipv4 staat er gewoon ''internet''

Nou heb ik redelijk wat verstand van pc's maar hier snap ik echt niks van.
btw de computer die beneden staat (winXP) en verbonden is met de zelfde router heeft wel gewoon internet
Als ik met MSN de herstell knop indruk zegt ie iets over DNS en Keypoorten wat niet goed is.
Maar hij kan het niet fixen

ik heb in de dos prompt de /release /flushdns en /renew al geprobeerd
tevens heb ik al tig keer me modem en router gereset zonder resultaat

Ik verdenk dat er wat met de DNS server fout is, alleen heb ik hier weinig verstand van en weet ik niet hoe ik dat moet fixen

Ik draai zelf Win Vista 64 incombo met IE7

Hello there

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 16:02

we_are_borg

You will Comply

In Vista kan je herstellen doen, dit zit in je taakbalk als je op je internet verbinding drukt met de rechtermuisknop.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Sinester
Herstell heb ik ook al tig keer gedaan, maar dan zegt ie gewoon dat er geen problemen gevonden zijn
waarschijnlijk omdat de verbinding naar het internet gewoon goed is

Hello there

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

1) ping naar 66.249.93.104
2) ping daarna naar www.google.nl

Krijg je bij 1) timeouts, dan is je verbinding zelf offline (of de verbinding met je modem/router)
Krijg je bij 2) Kan host www.google.nl niet vinden, dan is er iets mis met je DNS servers.

Stel dan bijv. de DNS servers van OpenDNS in:

208.67.222.222 en 208.67.220.220 en kijk of alles werkt.

Verder mis ik nogal wat informatie in je TS: Wat voor ISP ? Wat voor modem en/of router heb je? Hoe ziet je netwerk eruit?

NB: Kicken binnen 24 uur is niet gewenst. Gebruik de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop aub.

[ Voor 12% gewijzigd door IEF op 07-07-2008 16:54 ]

Verwijderd

Computer al een keer uitgeschakeld (stroom er af, vervolgens knop in drukken voor helemaal ontladen)?

Draadloze netwerkkaart al een keer uitgeschakelt?
Internet draadloos of via kabel?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Post is een Ipconfig /all

• Sinester
ik heb het probleem al opgelost, wou dat ik het eerder gevonden had, zo'n heledag zonder internet maakte me gek!!

De oplossing vond ik hier binnen tweakers in een oude post van iemand

in Dos promt had ik netsh int ip reset t en netsh winsock reset getypt + enter, daarna me pc opnieuw opgestart en ja hoor opeens deed internet het weer
ik heb geen idee wat het inhield, maar het zou wel iets van een winsock probleem zijn geweest

iig bedankt

Hello there

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
winsock wordt vaak verpest door spyware, een reset ervan is vaak voldoende.

PSN: djmurcielago

Pagina: 1