Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb het volgende probleem. Ik krijg in windows Vista elke keer bluescreens met de volgende melding:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL en STOP:0x0000000A

Wanneer ik deze melding opzoek, krijg ik te lezen dat het iets te maken heeft met drivers die corrupt zijn of in conflict met elkaar, of dat er nieuwe, niet goed werkende hardware in de pc aanwezig is. Ik heb echter geen nieuwe hardware geinstalleerd, of nieuwe drivers voor bestaande hardware. Ook heb ik de HDD geformatteerd, maar als ik Windows probeer weer te installeren, krijg ik tijdens de installatie alweer diezelfde bluescreens. Het moet volgens mij dus wel iets hardwarematigs zijn, aangezien alle software eraf is. De PC werkte eerst gewoon prima. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt!

PC:
Corsair TWIN2X2048-6400C4DHX 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Kit Of 2

Seagate Barracuda 7200.10 250 GB, 7200 Rpm, 8 MB, S-ATA II/300

AMD CPU Athlon 64 X2 4200+ 65 Watt 2.20 GHz, 1000 MHz, 2x 512kB , Boxed

Club3D GeForce 8600GT OC 512 MB, PCI-e 16x

MSI Moederbord K9N SLI Platinum

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:30

Arethusa

Niet die server

Deze al doorgenomen? Met de faq kun je vast stellen wat er mis is met je pc :)

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-05 18:23
Ik zie deze melding vaker terug komen ook op me werkm,

Vorigeweek belde 8 man op dat ze de machine niet konden opstarten. 6 daarvan kregen na een reboot een BSOD.

misschien een MS patch geweest?

Heel vaag de machine's hebben er nu geen last meer van :(

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Lijkt een beetje op een geheugen probleem ,probeer memtest eens en kijk daar of je fouten vind.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Draai eens Memtest86. Deze BSOD kan van alles zijn. Ik zelf heb deze een keer gehad met kapot RAM geheugen. Aangezien je het al bij de Vista install hebt lijken drivers mij uitgesloten en moet het bijna wel hardware zijn.

Moederbord kan natuurlijk ook maar ik gok eerder op het geheugen.

Verwijderd

Hoi , net zoals pilatus zegt , t kan van alles zijn , ik heb bij windows install van een 900mhz hetzelfde probleem te hebben , uiteindelijk bleek geheugen kapot te zijn , probeer s 1 van de repen at the time .

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als het geheugen trouwens door uren Memtest heen komt zonder fouten test dan de HDD eens met een tooltje van de fabrikant. De HDD zou het namelijk ook wel eens kunnen zijn.

Maar goed begin eerst maar eens met Memtest. Als je nog meer tips wilt hebben gebruik dan eens de search en zoek op IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Er zijn honderden van deze topics met allemaal de zelfde foutmelding.

[ Voor 41% gewijzigd door PilatuS op 07-07-2008 18:47 ]

Pagina: 1