Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Door een nieuwe installatie van XP over een oude/brakke XP installatie heb ik nu twee windows mappen. De oude is c:\windows zoals het hoort. Ik had verwacht dat de nieuwe install er overheen zou gaan maar dat is dus niet het geval. Deze heet nu c:\windows.0
Is het mogelijk de oude windows map te verwijderen en de nieuwe installatie gewoon c:\windows te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Leolinedance schreef op maandag 07 juli 2008 @ 16:11:
Door een nieuwe installatie van XP over een oude/brakke XP installatie heb ik nu twee windows mappen. De oude is c:\windows zoals het hoort. Ik had verwacht dat de nieuwe install er overheen zou gaan maar dat is dus niet het geval. Deze heet nu c:\windows.0
Is het mogelijk de oude windows map te verwijderen en de nieuwe installatie gewoon c:\windows te maken?
nee, in windows registery en op andere plekken staan nu verwijzigingen naar de windows.0 map.

een echte format zal ook deze map deleten anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Dutch2007 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:34:
[...]

nee, in windows registery en op andere plekken staan nu verwijzigingen naar de windows.0 map.

een echte format zal ook deze map deleten anders niet.
Natuurlijk weet ik dat er verwijzingen naartoe staan, daarom kan veranderen ook niet zomaar. Maar ik dacht, mischien is er een programmatje voor die het kan doen. Anders laat ik het maar zo..het werkt in ieder geval prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je had eerst de oude C:\windows moeten verwijderen (met een Live CD of in een andere compu).

Of je had repair moeten kiezen in het install menu (dit laatste kan natuurlijk alsnog, maar dan eerst de nieuwe windows map verwijderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 18:07:
Je had eerst de oude C:\windows moeten verwijderen (met een Live CD of in een andere compu).

Of je had repair moeten kiezen in het install menu (dit laatste kan natuurlijk alsnog, maar dan eerst de nieuwe windows map verwijderen).
Ik wilde ook repareren maar ik kreeg die kans niet. Ik was gewend om op de R te drukken tijdens de installatie voor een repair maar deze keer verscheen er geen R. Ik hou het maar zo, is vast geen ramp toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er zijn live cd's die het register kunnen aanpassen. Het is wat veel werk, maar als je het goed doet, zou je alle verwijzingen naar C:\Windows.0 moeten kunnen aanpassen. Let ook op snelkoppelingen, ini bestanden en dergelijke. Dit is uiteraard allemaal op eigen risico, er is altijd een kans dat je het systeem om zeep helpt. Een format is altijd de beste keus voor herinstallaties. Maak een backup van je belangrijke bestanden en herinstalleer normaal.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1