Samsung HD 750GB Spinpoint Maakt regelmatig klikgeluid!

Pagina: 1
Acties:

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:56

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
Hallo beste tweakers,

Ik heb wat problemen met de harde schijf denk ik, want hij maakt een tik en dan spint die op. Ik heb tests gedraaid en alles blijkt oke te zijn, de pc loopt ook niet vast. Tijdens het gamen gaat alles gewoon perfect, ook na een hele dag gamen. Alles loopt gewoon soepel, alleen dat geluid iedere keer.
De hardeschijf zelf is net een 2 maanden oud.

Mijn systeem:

P5B-V
Intel Core2Quad Q6600 @ 2,4
4 GB Corsair XMS2 PC6400 @ 800 MHZ
Club3D 8800GTS 512 MB
1 x Samsung Spinpoint 750GB
1 x WD Raptor 36 GB

Bij voorbaat dank,

Mvg,

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Verwijderd

Temperatuur in orde?
Klikkende geluiden komen vaak door het recalibreren van de koppen, omdat de platters uitzetten.

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
Oke, ja de temperatuur is dik in orde.

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-02 11:34

LieveNiels

On Fire

Ik neem aan dat je Vista gebruikt?

Deze heeft namelijk de hardnekkige wens om schijven uit te schakelen om zo energie te besparen. Het is dus geen hardware gerelateerd probleem. Schijven slaapstand op bijvoorbeeld een uur zetten helpt bij mij in ieder geval niet, heb ook nog geen oplossing hiervoor.

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
Ja klopt idd ik gebruik vista ultimate x64 ja. Ja het is een heel raar probleem. Het kom zo afentoe, het is niet continue. Ik merk ook niet dat mijn pc prestaties achteruitgaan of iets dergelijks. Alleen die tik en dan opspinnen, inderdaad ofdat die uit de sleepmode opwekt.

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-12-2025
Is toch echt recalibratie van de koppen. Had het zelf ook met een WD schijf, maar die schijf heeft het gewoon altijd gedaan. Het nare is, dat je systeem vaak even staat te wachten als de schijf dat doet, waardoor je hele systeem hangt. Bij mij was dat het geval tenminste.

Op zich is er niets aan de hand met de schijf. Het kan liggen aan de aansturing van mobo naar HDD, maar het zou ook de schijf zelf kunnen zijn. Nu ik de schijf in een andere PC heb gehangen, heb ik het euvel namelijk niet meer vernomen.

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
Ja dat zou best kunnen idd, Ik zou eventueel een andere sata poort kunnen gebruiken en/of mijn bios updaten.

Verwijderd

@RiCkY82 "Het kan liggen aan de aansturing van mobo naar HDD" heb je daar een verklaring voor ?

Ik heb 3 Samsungs (HD501LJ - 500GB) in 1 kast hangen waarvan er 1 klappert aan het einde van elke virusscan sessie. Nou is dat een proces dat je hardware flink onderhanden neemt - temps lopen dan ook op, maar niet schrikbarend. Dus ik kan me de redenatie van C.Mongler hierboven wel begrijpen. Maar waarom mijn andere Samsungs muisstil blijven is me nog niet duidelijk.

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
Nou ik moet zeggen ik heb net de sleepmode van mijn HD op 0 min gezet in vista en ik heb het geluid niet meer gedetecteerd daarna. Het geluid is net alsof die uit sleepmode opwekt..dus een tik geluid en dan een zoemend opspinnend geluid.

Pagina: 1