Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[css] Het CSS commando voor Frames

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben compleet het CSS commando ter vervanging van Frames vergeten. Heb al op Jack Daniels Cheatsheet gekeken, maar zie hem daarzo ook niet bij staan. Ben aan het googlen, weinig resultaat tot nu toe.

Ik dacht dat het commando iets van Slave en Master was, maar ben me niet zeker. Kan iemand me in de correcte richting duwen?

thanks

Verwijderd

Topicstarter
Zal proberen iets te verduidelijken.

Stel, ik bouw een website, maar ben lui aangelegt en wil geen eigen forum/gastenboek opzetten maar kies ervoor er 1 van het internet te nemen. Nu wil ik niet dat als men op de link naar forum/gastenboek klikt dat men mijn pagina verlaat, maar dat in bijvoorbeeld de onderste 80% van mijn website, de pagina van het gastenboek wordt weer gegeven.

Vroeger, in de tijd voor CSS, bouwde je gewoon 2 frames, met het 2de frameset die dan dat gastenboek site laade en het 1ste frameset liet dan je menu items zien. Hoe kan ik zo iets doen in CSS?

Hoop dat dit meer zin maak.

Cheers

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Nee dat kan niet.

Zet gewoon je website netjes op en kijk wat je erin wilt. Zoek een leuk cmsje en zet er lekker een leuke skin onheen. Beklijk eerst wat er is voor je zomaar wat gaat bedenken :) Daar kom je veel verder mee.

[ Voor 86% gewijzigd door disjfa op 07-07-2008 15:19 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het gevonden heb:

http://www.cssdrive.com/index.php/forums/viewthread/239/

Iedergeval, bedankt voor de efforts

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Een iframe is ook gewoon een frame hoor 8)7

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Little Penguin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 20:43
Dat wat je gevonden hebt is gewoon HTML hoor. Het heeft verder helemaal niets met CSS te maken. Zoals disjfa al aangeeft kun je de klasieke HTML-frames helemaal niet realiseren met CSS.

Met een position:fixed kun je wel een header (of footer oid) maken die op eenzelfde manier in beeld blijft als met frame mogelijk was, maar da's wat anders...

Edit: dubbelop :)

[ Voor 3% gewijzigd door Little Penguin op 07-07-2008 15:27 ]

Verwijderd

Don't do frames, frames are evil!

Maar waar jij eens naar zou moeten zoeken is:

Mozilla AJAX Tutorial (of iets op google, mozdev of iets komt er dan uit) gebruik dan AJAX zie hier een uitleg of je include het met PHP/ASP/PERL/whatever kan natuurlijk ook nog.

En:
code:
1
2
3
4
5
div#jenepframe{
width: 200px;
height: 200px;
overflow: scroll;
}

Dan kan je wel echt leuke dingen doen zonder "slecht" te zijn.

Note: Guidance hieronder bedoeld precies hetzelfde.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2008 15:30 ]

• Guidance
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-10 10:54
Volgens mij is er wel een mogelijkheid, maar dan moet je gaan werken met InnerHTML en InnerText. en al een tijdje uit het code en scripten, maar volgens mij zou het moeten kunnen.

• Little Penguin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 20:43
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:28:
Don't do frames, frames are evil!
Als je zelf 100% controle hebt over de software die je gebruikt voor het maken van je website, dan ben ik het inderdaad met je eens.

Maar in dit geval gaat het, als ik 't goed begrijp, om het opnemen van een extern gastenboek in de site. Dan kun je wel gaan rommelen met AJAX en (non-standard) DOM manipulaties, maar is een iframe het meest praktisch en gebruiksvriendelijk (Qua snelheid ed naar de website bezoeker)...
Pagina: 1