Toon posts:

Long-range WAPs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is er nu ong verkrijgbaar qua long-range wifi?
Ik heb me er nog niet heel ver in verdiept, maar ik neem aan dat Line-of-Sight niet meer nodig is (bv van huis-naar-huis)?

Had wat gelezen over Netgear, maar hoor dat men niet heel enthousiast erover is..
De reden dat ik hierover vraag is dat ik met een vriend van mij circa. 200-300m om de hoek (straat uit, rechtsaf en nog wat doorlopen) een verbinding tot stand probeer te krijgen :)

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-03 14:51
Senao's zijn de wat krachtigere AP's. Maar jij bent meer op zoek naar richt antennes lijkt me. Kijk bijvoorbeeld eens op Routershop.nl. Daar hebben ze een aardig aanbod van al dat spul. En vrij zicht is over het algemeen wel een must, zeker als je het allemaal betaalbaar wil houden over een dergelijke afstand.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:39

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:50:
Wat is er nu ong verkrijgbaar qua long-range wifi?
Ik heb me er nog niet heel ver in verdiept, maar ik neem aan dat Line-of-Sight niet meer nodig is (bv van huis-naar-huis)?
En waarom is dat "niet meer nodig" ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik genoeg WAPs kan scannen die bij verre na niet in LoS staan van mijn huis?

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:00
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:50:

Had wat gelezen over Netgear, maar hoor dat men niet heel enthousiast erover is..
De reden dat ik hierover vraag is dat ik met een vriend van mij circa. 200-300m om de hoek (straat uit, rechtsaf en nog wat doorlopen) een verbinding tot stand probeer te krijgen :)
Vergeet niet dat je er twee zal moeten kopen, want het is niet omdat de zender tot daar gaat, dat je wireless kaartje in pc of laptop ook terug geraakt hé

Voor de rest is het dan inderdaad een richtantenne kopen en deze naar elkaar richten. Je moet dan
wel een AP hebben met een externe *werkende* antennes EN firmware waar je de DB kan verhogen.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:39

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:57:
Omdat ik genoeg WAPs kan scannen die bij verre na niet in LoS staan van mijn huis?
LOS heeft meer met afstand te maken (net als richt antennes).

Maar...het wordt denk ik een echte uitdaging gezien de combinatie afstand en het gebrek aan LOS.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet dat er een 10-verdieping hoge flat die ertussen zit, in principe zijn beide gebouwen/huizen even hoog - het maximum wat ertussen zou kunnen zitten is de hoogte van 1 verdieping, dat kijk ik vanavond even na.

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2sbqqvk.jpg

• luteijn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-12-2022
Waarom wil je dit?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:15:
Het is niet dat er een 10-verdieping hoge flat die ertussen zit, in principe zijn beide gebouwen/huizen even hoog - het maximum wat ertussen zou kunnen zitten is de hoogte van 1 verdieping, dat kijk ik vanavond even na.

[afbeelding]
Heuj, Haarlem.

Dat wordt lastig daar denk ik hoor. 't is niet alsof die huizen daar allemaal van hout gemaakt zijn.

Line of sight is overigens wel degelijk nodig als je over wat grotere afstanden wilt. Radiotechniek is echt niet veranderd de laatste paar honderd jaar hoor ;) Maar als je een paaltje op je huizen kunt zetten kun je er wel een antenne op klussen.

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeR op 07-07-2008 21:22 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1