Toon posts:

[XP] Explorer.exe starten als shell

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een programmaatje de shell van Windows moet vervangen (en alleen een menu laat zien). Nu wil ik dat je de optie krijgt om door te gaan naar de normale windows shell (start Explorer.exe).

Ik heb de Shell registry value vervangen door mijn progje en dat werkt prima, maar wanneer ik gewoon explorer.exe opstart, laat ie volledig Windows Explorer zien, in plaats van het laden van oa. de taskbar en dergelijke.
Is er een manier om explorer.exe op te starten als "shell" zonder dat deze in de registry als shell staat?

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 09:10
In de tijd dat ik Litestep gebruikte ism Windows 98 (klinkt trouwens akelig hetzelfde als jouw omschrijving) stond er in een ini in de windows directory de regel shell=explorer.exe en moest je dat vervangen door shell=pad naar litestep executable.

Ben helaas even kwijt welke ini het is maar mogelijk kan je een search doen in windows directory naar *.ini en dan in de bestanden zoeken naar shell=.

Ook zou je hier op GoT (of op het internet) kunnen zoeken naar oude topics over litestep.

Battle.net tag

Verwijderd

Topicstarter
Dat is de System.ini :)

Maaruh... ik ben er inmiddels uit.
Zoals ik het doe is het niet mogelijk, door de manier waarop Explorer.exe checkt of hij als shell moet running of niet.

Hij kijkt namelijk of explorer.exe al runt; is dit wel zo, dan start explorer.exe als file-browser-gui-dingetje (explorer.exe loopt bij mij niet, omdat ie niet als shell opgestart wordt). Daarnaast checkt hij of hij de shell wel is (dus de Shell registry key moet explorer.exe zijn); dat is bij mij dus niet zo, omdat ik mijn eigen "shell" wil gebruiken.

Workaround:
in plaats van het vervangen van de Shell registry key, start ik nu mijn programmaatje op als Userinit. Dan kan ik vanuit daar weer explorer.exe opstarten als mijn programma afsluit.