Op zoek naar compacte voeding, iemand een adres?

Pagina: 1
Acties:

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 07:15
Ben bezig een standalone mp3speler te bouwen. Het hele gevaarte moet uiteindelijk in de behuizing van een oude cd speler komen, wat tot nog toe redelijk lukt.
Alleen de voeding vormt een probleem. Aangezien ik gewoon een oud pentium moederbord gebruik heb ik namelijk wel de voledige range voltages nodig: +12 -12 +5 -5 3,3 etc...
Alleen zijn AT(x) voedingen redelijk hoog, en passen ze dus niet.

Is er iemand die weet waar ik een low profile voedingkje kan halen, dat de benodigde voltages levert?
Conrad heeft op zijn site weinig nuttigs, en de catalogus van display levert ook weinig op... Misschien dat kaj nog ergens in een stoffige hoek van zijn magazijn iets heeft liggen, hint :)

Verwijderd

Je kunt ook een cheapo voeding nemen en open slopen. Met wat kunst en vliegwerk krijg je hem wel een stuk platter. Maak er wel weer een metalen afscheiding omheen om storingen te voorkomen.

• schijndel
Had ik ook al aan zitten denken, en is op zich niet zo moeilijk.
Enig nadeel daarvan is dat je hem er voor moet zorgen dat er een redlijke airflow blijft bestaan...
Ooit had Conrad zo'n ding voor 20 gulden, leverde 100 wat en was 5 cm dik, das ideaal. Alleen leveren ze hem niet meer.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 10:57
zoek een ouwe compaq of hp desktop. daar zitten geen standaard voedingen in, maar soms hele lange dunne (die hangen van de voorkant naar de achterkant van de desktop).

die krijg je wel in een cd-speler ingebouwd denk ik.

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik ben ook nog steeds bezig met een standalone mp3speler(mijn ir module wil niet omdat de commpoort niet goed is).

Ik heb bij een winkel in Nijmegen(Orbit) een kast gekocht voor 15 piek. Daar zat een voeding in van 5*5*15 ofzo, maar dat was een heel vaag ding, die heb ik eruitgehaald, en voor in de kast op de plaats waar eigenlijk de hd zou moeten passen ligt nu een opengewerkte voeding. Ik heb er wel een fan voor gezet, om oververitting te voorkomen. Die fan hoor je toch niet omdat het midden in de kast zit. Aan de achterkant zit een kleine fan die eigenlijk genoeg zou moeten zijn om de originele voeding en de proc te koelen.

Die voeding die er inzat was zo vaag om de volgende redenen: AT aansluiting, maar kast had een atx powerschakelaar, uit de voeding kwam een fan-aansluit stekkertje(3pins), maar er zat in de voeding geen fan. De voeding aangesloten op een at bord -> geen actie van fans ofzo. Op een atx/at bord ook niet als je de atx schakelaar gebruikte en de at voeding zegmaar. Zakering was nog goed.

I, for one, like Roman numerals

• Def_P
  • Niet online
Btw, om maar ff op je vraag te antwoorden, in Nijmegen zit nog een andere winkel(BisBis) is een oude rommel winkel en daar hebben ze ook wat aan computermeuk, daar hadden ze ook minivoedingen.

I, for one, like Roman numerals

• Dennis Nijhuis
  • Laatst online: 09-03-2025
Ik heb hier nog wel zo'n soort voeding liggen.. Is ongeveer net zo hoog als 2 floppydrives en ook ongeveer net zo breed. Mail maar even als je meer info wilt...

Greetz Dennis

edit:

moest 2e keer geen hoog, maar breed staan..

Bestuh!!

• schijndel
check je mail

Verwijderd

BWAF ...heheh oude AT voeding is nu niet e-iets te hoog voor wat ik het moet hebben voor volgend projectje moet ie in 1U kunnen...

Had een video van akai omgebouwd naar een mp3 playertje met een LCD 'tje , maar kan dit nu niet laten zien wegens onderstaad probleem DAMN

f**k mijn provider heeft mijn oude site al gedelete...hmmm dringend server afmaken en online kwakken :)

Verwijderd

Kijk hier eens: www.nutricia.nl

• schijndel
tsjonge jonge jonge wat zijn we weer ongelooflijk komisch..
anders rot je even op naar je startpagine www.crayola.com.. dork

Verwijderd

Op woensdag 21 februari 2001 21:39 schreef Grimreaper het volgende:
tsjonge jonge jonge wat zijn we weer ongelooflijk komisch..
anders rot je even op naar je startpagine www.crayola.com.. dork
Grimmige taal, Grimreaper! Het was gewoon het eerste wat in me opkwam toen ik je topictitel las. Als je het niet kan waarderen: probeer eens een potje olvarit worteltjes/banaan, als dat niet compact is.:Y

• schijndel
hmm, was misschien een beetje overreacting ja. Maar had een klote dag achter de rug, en was niet in een enorm vrolijke bui.
Op het moment dat ik dan stuffis generalis opmerkingen in het die hard forum tegen kom, word ik pissed.

mijn excuses.

Verwijderd

Ach, het was van mij een mega flauwe opmerking,heb je soms he, maar ik hoop dat deze dag beter voor je wordt, sterker nog dit wordt vast een topdag!
Groet.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 13:00

Bezulba

Formerly known as Eendje

in de nieuwe compaqs (p3 800 standaart cdrom 64mb blaat (zal volledige specs ff op werk opzoeken)) hebben hele kleine voeding... mischien kan je bij compaq zo'n vervanging bestellen

blup

Pagina: 1