• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-02 22:52
Beste tweakers,

Mijn ouders zijn op dit moment hun tv etc aan het vernieuwen, en hierbij onstond de vraag naar een apparaat waarmee cd's kunnen worden geript naar een hd.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is om met een hd recorder cd's te rippen?
Moet hiervoor een losse cd speler worden aangeschaft?

Zijn normale muziek cd's niet beveiligd tegen rippen? (stjee.. ik luister al jaren niet meer naar cd's, mp3's zijn hier de standaard :+)

Ik zoek dus iets waarmee:
cd's kunnen worden afgespeeld
Vanuit een overzicht van alle nummers kan worden gekozen welke naar de HD moeten worden geript, liefste met artiest etc (of moet je deze info zelf toevoegen?)

Alvast bedankt.

Verwijderd

Het toverwoord is een Media centre PC.
Of kijk hier eens: http://www.sony.nl/view/S..._NL&category=DVD+Recorder

• Felke
bij een media center PC heb je toch gewoon een pc aan je tv hangen (alleen dan met vista media center ofzo?) Kan je hierbij zeer gemakkelijk cd's rippen? Of gaat dit dan weer met aparte programma's via moeilijke menu's?

Het moet gewoon een, ik klik het nummer aan en druk op opslaan interface zijn, zonder moelijke instellingen of wat dan ook.

Bij bovenstaande site lees ik;

Met Music Jukebox hebt u eenvoudig toegang tot uw digitale muziek, rechtstreeks vanaf uw HDD/DVD-recorder van Sony. Door uw favoriete muziek te selecteren met de grafische gebruikersinterface (GUI) kunt u van uw hele muziekcollectie genieten zonder voortdurend cd's te moeten verwisselen.

Betekend dit dus dat wanneer ik een cd luister, ik het nummer kan "opslaan" bij favorieten, en vervolgens zonder cd kan terugluisteren? (overgens staat in de specs dat dit met 999 nummers kan wat ik erg weinig vind).

De tv is overgens een pioneer PDP-LX508D

[ Voor 51% gewijzigd door Felke op 07-07-2008 15:23 ]

• Felke
Ik zie dat die dvdrecorder met HD erg duur zijn.
Zou het mogelijk zijn om gewoon losse apparatuur zoals een cd of dvd speler op een HD recorder aan te sluiten (eentje zonder dvd brander erin dus), zodat beeld (of geluid) op de HD kan worden opgeslagen?

Verwijderd

Dat zou ik niet gaan doen, dat is niet fatsoenlijk voor elkaar te krijgen en veel onhandiger. Als ik eerlijk mag zijn snap ik niet dat je de HDD recorders van Sony duur vind? Wel een Pioneer plasma van 2500,- + euro maar dan is een recorder van 250-500,- ineens duur?

• Felke
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:40:
Dat zou ik niet gaan doen, dat is niet fatsoenlijk voor elkaar te krijgen en veel onhandiger. Als ik eerlijk mag zijn snap ik niet dat je de HDD recorders van Sony duur vind? Wel een Pioneer plasma van 2500,- + euro maar dan is een recorder van 250-500,- ineens duur?
Ik betaal het niet, dus ik bepaal ook de kosten niet.
Mijn vader zegt dat hij ook zijn LP's met dat ding wilt opnemen... dus t zou toch iets moeten zijn waar aan je losse apparatuur kan hangen.
Kun je niet via de digitale uigang van je cd / lp speler een hd recorder koppelen?

• Felke
iemand?

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-02 11:32
Koop zo een mediacenter HDD. Je kunt alles daarover vinden op google ;). Rip de CD/LP via de pc en plaats die dan op die HDD en klaar is kees :p
Pagina: 1