Toon posts:

Printer met Wifi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee Tweakers 8),

Me vader wil binnekort waarschijnlijk een nieuwe printer gaan aanschaffen. Nu had hij bij iemand thuis een printer gezien die via Wifi werkt. Nu wilde hij zelf ook wel graag zo'n printer met Wifi omdat het namelijk erg handig is. Het probleem hier is namelijk dat de printer op mijn kamer staat. Als mijn zusje iets wil uitprinten moet ze altijd het document via hotmail/msn sturen zodat ik het dan kan uitprinten. Hetzelfde is bij me vader die zo af en toe ook dingen moet doorsturen via de mail of hij komt hier naar boven om zijn laptop aan te sluiten op de printer. Dit werkt dus niet echt goed. Dat is dus de reden dat mijn vader opzoek is naar een printer met Wifi zodat iedereen gewoon vanaf zijn eigen PC/Laptop documenten kan versturen en kan uitprinten zonder steeds mij nodig te hebben. Mijn vraag aan jullie is dan ook: Wat is een goede printer die via Wifi werkt? Hieronder de specs waar hij zowiezo aan moet voldoen:

• Hij moet niet te duur kosten.
• Hij moet goede kwaliteit printen.
• Hij moet werken via Wifi (logisch :P)
• Hij moet ook een scanner enz. hebben (altijd handig).
• Hij moet van een betrouwbaar merk zijn (bijv. Canon,HP).

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen met een goede printer uit te zoeken, ik zelf heb van printers namelijk weinig verstand :P .

Alvast bedankt ;) .

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien is het handig om zelf een aantal modellen te zoeken en te vergelijken. Je moet er zelf echt wat werk in stoppen om hier zinnige reacties te krijgen.

Voorts is een 'wat moet ik kopen' topic volgens mij niet toegestaan. Je zou beter een discussie topic kunnen openen over een paar vergelijkbare modellen. Model 1 heeft dit en dit, maar dit niet, Model 2 kan dit weer wel, maar dat niet. enz enz.

Een van de eerste hits op Google (printer + wifi) is deze, http://www.vergelijk.nl/printers/ Hier kun je aangeven dat je printers met wifi/wlan wilt vergelijken. Dus heb je de eerste printers al gevonden.

verder met WeeJeWel: je kan de printer ook gewoon delen.

[ Voor 24% gewijzigd door Noork op 07-07-2008 13:32 ]

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-02 12:36

Wish

ingwell

kies maar: hier . Je zult idd zelf je keuze moeten maken. Dus met ^^

No drama

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39
Zo te zien staat de printer op jouw pc aangesloten. Je kunt hem ook gewoon delen :+

Homey — Critics are those without skills to create.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2025

Big Womly

Live forever, or die trying

Ik heb het gevoel dat alle PC's in een netwerk hangen... Waarom deel je je printer niet? Dan kan iedereen afdrukken op deze gedeelde printer. Geen rompslomp meer met documentjes doorsturen en met laptops rondzeulen... Eenvoudig het printopdrachtje geven naar de gedeelde printer, alsof het een lokale printer was, en je papieren gaan ophalen als ze zijn afgedrukt.
Of misschien heeft je router een printserver, dus waarom zou je die dan niet gebruiken?
En waarom een wifi printer en geen met een RJ45 aansluiting en die aan je router hangen?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• klaasjanb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05-2021
Als je printer naast of in de buurt van je wifi accesspoint/router staat zou je kunnen overwegen een all-in-one met netwerkaansluiting te kopen en die met een draadje in je router te prikken. Op die manier kan je ook draadloos bij je printer komen en is je keus wat groter.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:13

MsG

Forumzwerver

mbsaerens schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:30:
Ik heb het gevoel dat alle PC's in een netwerk hangen... Waarom deel je je printer niet? Dan kan iedereen afdrukken op deze gedeelde printer. Geen rompslomp meer met documentjes doorsturen en met laptops rondzeulen... Eenvoudig het printopdrachtje geven naar de gedeelde printer, alsof het een lokale printer was, en je papieren gaan ophalen als ze zijn afgedrukt.
Of misschien heeft je router een printserver, dus waarom zou je die dan niet gebruiken?
En waarom een wifi printer en geen met een RJ45 aansluiting en die aan je router hangen?
Inderdaad ik heb het hier ook, werkt prima. Enige nadeel is dat de PC waaraan de printer fysiek hangt wel aan moet staan. De betere routers hebben soms ook een USB poort voor printers en dan heb je het ook al opgelost. Of inderdaad een printer met netwerkaansluiting.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-02 09:28
mijn ervaring met wifi printers van HP is echt ronduit slecht. zeker als je de printer thuis en ergens anders wilt gebruiken(thuis wifi en ergens anders via kabel). heel vaak wordt een document niet afgedrukt, of moet je alels herinstalleren nadat je de usb kabel hebt aangesloten gehad.

• Big Womly

Big Womly

MsG schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:35:
[...]
Enige nadeel is dat de PC waaraan de printer fysiek hangt wel aan moet staan.
Daar had ik inderdaad ook al aan gedacht. Daar zou eventueel een Wake-On-LAN ook een oplossing voor kunnen bieden, mits dit ondersteund wordt door de NIC uiteraard.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Werkt de scannerfunctie eigenlijk ook via wifi? Ik heb eigenlijk een vermoeden van niet en dat je dus alsnog via een kabel het ding moet aansluiten. In dat geval kun je net zo goed een normale all in one nemen zonder wifi en die delen via het netwerk.

Al is wifi wel handig, zodat er niet telkens een pc aan hoeft te staan als de andere pc's willen printen.

Verwijderd

Waarschijnlijk zit iedereen bij jou op hetzelfde netwerk. Dan zou je er ook voor kunnen kiezen om de printer middels een jetdirect aan het netwerk te hangen zodat iedereen van de printer gebruik kan maken, zonder deze op jouw computer te delen en aan moet blijven staan.

• Big Womly

Big Womly

Palomar schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:44:
Werkt de scannerfunctie eigenlijk ook via wifi? Ik heb eigenlijk een vermoeden van niet en dat je dus alsnog via een kabel het ding moet aansluiten.
Het werkt via bedraad netwerk, dus waarom zou het niet via wifi kunnen werken?

Verwijderd

Topicstarter
Wat het nou is, wij hebben thuis geen netwerk dus onze computers zijn niet met elkaar verbonden. We hebben alleen een draadloze router die ons aan internet voorziet. En omdat we een draadloze router hebben wilde me vader dus een printer die via Wifi werkt.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2008 13:52 ]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar als iedereen met de router verbonden is, is het kwestie van goed zetten en zelfde werkgroep en voila je hebt een netwerk :)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat kan wel maar ik zou niet zo snel weten hoe ik een netwerk zou moeten maken en me vader hoeft ook geen netwerk want alles werkt verder prima. Dan zouden we alleen voor een printer een netwerk moeten gaan aansluiten.

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:18

Snippertje

Light up your life

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:59:
Ja dat kan wel maar ik zou niet zo snel weten hoe ik een netwerk zou moeten maken en me vader hoeft ook geen netwerk want alles werkt verder prima. Dan zouden we alleen voor een printer een netwerk moeten gaan aansluiten.
Aansluiten? Kwestie van knopjes indrukken ;)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:05
Ik heb een Canon Pixma 4000R, daar zit zowel WIFI als een Ehternet op.
Werkt beide goed.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Verwijderd

Topicstarter
Oh ok :P, maar heeft niemand tips wat goede printers zijn die aan mijn specs voldoen? Ik weet namelijk echt niet :? wat nou goede printers zijn. Heeft niemand hier ervaring met Wifi printers? Welke types zijn aan te raden? Welke merken moet je zowiezo niet nemen enz. Ik weet namelijk niet voor welke Wifi printer ik dan zou moeten gaan. Anders had ik er wel een paar gekozen en dan door jullie de beste laten kiezen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:50:
Wat het nou is, wij hebben thuis geen netwerk dus onze computers zijn niet met elkaar verbonden. We hebben alleen een draadloze router die ons aan internet voorziet. En omdat we een draadloze router hebben wilde me vader dus een printer die via Wifi werkt.
Wanneer de draadloze router jullie van internet voorziet heb je al een eigen (draadloos) netwerk. Wanneer deze router ook nog een usb poort heeft en/of netwerkaansluitingen, zou je de bestaande printer middels de usb poort of netwerkpoort (middels een jetdirect) kunnen aansluiten, zodat deze door iedereen te benaderen is.

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:59:
Als je draadloos internet hebt dan héb je al een netwerk ;) Doe maar eens rechter muisknop bij je printer (ergens in control panel) en dan 'delen'. Als je op een andere pc/laptop nu naar 'netwerklocaties' gaat en een beetje rondklikt zou het maar zo kunnen dat je de printer erbij ziet staan. Google anders op 'printer delen' voor meer info.

Verwijderd

Als je toch een goedkope wifi all in one printer wilt hebben van een bekend merk dan zou je hiervoor kunnen kiezen

• Palomar
  • Niet online
mbsaerens schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:48:
[...]

Het werkt via bedraad netwerk, dus waarom zou het niet via wifi kunnen werken?
wist uberhaupt niet dat je een scanner (eenvoudig) kunt delen via het netwerk. Ik aa er maar es even naar zoeken dan, als jij zegt dat het kan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:17:
Als je toch een goedkope wifi all in one printer wilt hebben van een bekend merk dan zou je hiervoor kunnen kiezen
Ok dat zou idd een goede optie zijn. En de printer die M@cer zei is denk ik ook wel een goede optie. Verder nog iemand die mij misschien nog een ander type aanraad?

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:24
Palomar schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:26:
[...]

wist uberhaupt niet dat je een scanner (eenvoudig) kunt delen via het netwerk. Ik aa er maar es even naar zoeken dan, als jij zegt dat het kan ;)
canner delen? Dat zou ik ook wel eens willen weten, als ik iets wil scannen moet ik de printer naar mijn pc slepen en via usb aansluiten..

en nieuwe HP's zijn inderdaad niet fijn (tenminste, de Officejet die ik heb); Thuis -> bedraad, op werk -> wifi/bedraad maar dat werkt pas als ik de hele zooi opnieuw instel :( nu kan ik weer niet printen... argh
Thuis werkt printen perfect met de PSC all in one van HP :)

[ Voor 8% gewijzigd door maarud op 07-07-2008 15:32 ]

• BamSlam_
  • Niet online
Palomar schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:44:
Werkt de scannerfunctie eigenlijk ook via wifi?
Bij de Lexmark Wifi All-in-one van mijn schoonouders werkt scannen via Wifi prima.

• Big Womly

Big Womly

maarud schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:29:
[...]

canner delen? Dat zou ik ook wel eens willen weten, als ik iets wil scannen moet ik de printer naar mijn pc slepen en via usb aansluiten..
Zat met de printer/scanner van het werk in gedachten. Daar kun je je gescande pagina's naar een PC doorsturen. Niet bij stilgestaan dat er bij thuis-scanners meestal geen touchscreen aanwezig is waar je zulke zaken kan instellen.
My mistake! soz :$

edit:
BamSlam_ schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:35:
[...]

Bij de Lexmark Wifi All-in-one van mijn schoonouders werkt scannen via Wifi prima.
Blijkbaar bestaan ze toch wel :)

[ Voor 34% gewijzigd door Big Womly op 07-07-2008 14:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok nou ik zou zeker zelf nog wel wat gaan zoeken op internet maar in iedergeval bedankt voor het advies ;) .

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:13:
..maar heeft niemand tips wat goede printers zijn die aan mijn specs voldoen? Ik weet namelijk echt niet :? wat nou goede printers zijn. Heeft niemand hier ervaring met Wifi printers? Welke types zijn aan te raden? Welke merken moet je zowiezo niet nemen enz. Ik weet namelijk niet voor welke Wifi printer ik dan zou moeten gaan. Anders had ik er wel een paar gekozen en dan door jullie de beste laten kiezen.
Zie mijn eerste post, en die daarna van 'danmaarniet' Daarin staan links naar vergelijk.nl en kelkoo. Kieskeurig zou je ook nog kunnen kijken. Je kan daarin een selectie maken aan de hand van jouw wensen, en je kan recensies nalezen.

In de zoekfunctie van Got kun je ook wat rondkijken.

Hierboven schrijft iemand dat HP 3x niks is. Ga jij dan van 1 opmerking van iemand wel of niet een printer kopen. Ik bedoel, je kan beter zelf even op onderzoek gaan.

Vaak is het ook lood om oud ijzer, maarja dat is mijn mening. Ik zou ook even rekening houden met de prijs van cardridges of toners. Wel van belang als je redelijk wat printwerk heb.

[ Voor 18% gewijzigd door Noork op 07-07-2008 14:54 ]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik wil niets opdringen hoor, maar is het niet handiger om dat netwerk softwarematig even in te stellen ipv helemaal een nieuwe printer er voor te kopen? Zodra je een netwerk hebt met elkaar zie je al snel meer mogelijkheden en leukigheden. Het scheelt ook nog eens de aanschaf van een wifiprinter.

Verwijderd

Topicstarter
MsG schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:58:
Ik wil niets opdringen hoor, maar is het niet handiger om dat netwerk softwarematig even in te stellen ipv helemaal een nieuwe printer er voor te kopen? Zodra je een netwerk hebt met elkaar zie je al snel meer mogelijkheden en leukigheden. Het scheelt ook nog eens de aanschaf van een wifiprinter.
Ja ik ga het er zeker ook met me vader over hebben, maar volgens mij wilde hij zowiezo een nieuwe printer omdat de cartridges ook op waren en die best duur zijn en toen zei die van ja dan koop ik gelijk wel een nieuwe printer met Wifi. En ik ga zeker nog zoeken hoeduur die cardriges zijn. En gewoon nog wat meer modellen bekijken en dan een conclusie trekken samen met me vader.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2008 15:22 ]

Pagina: 1