Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Partitievolgorde wijzigen? [XP]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou Partition Magic gebruiken om 2 partities samen te voegen, omdat dat met schijfbeheer niet lukte.
PM wil echter niet starten, vanwege error 117:Partition's drive letter cannot be identified.

Toen heb ik met de installatie CD van Windows gekeken naar de partities, en wat bleek: er was nog 8 MB ongepartitioneerde ruimte. Toen ik deze ruimte gepartioneerd had, werd dit partitie 1, en je raad het misschien al: Windows opnieuw opstarten lukte niet meer, want er kon geen HAL gevonden worden.
Immers, op de eerste partitie staat niets. De partitie verwijderen was de oplossing om XP weer te starten.

Kan de partitievolgorde ook gewijzigd worden, of heeft iemand een andere oplossing?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2008 13:07 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die 8 MB ongepartitioneerd is altijd, niet aan te passen. Partition Magic is trouwens ook niet meer aan te raden voor gebruik. Ik zelf gebruik altijd Paragon Partition Manager. Als je partities wilt samenvoegen, moet je de data van een partitie verplaatsen naar de andere of extern medium. De tweede partitie dan verwijderen en de eerste vergroten. Dat is hoe je moet 'mergen'. Het is niet mogelijk om 2 partities met behoud van data on-the-fly samen te voegen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Da's duidelijk, bedankt!
Een van beide partities was trouwens leeg, was ik vergeten te melden. d:)b