Ik heb zojuist nieuwe pc geinstalleerd met Windows Vista SP1 (Asus P5K, Q6600, 4GB intern). Als ik de PC in de slaapstand zet, met bv de knop op mijn Logitech MX 5500 setje, dan werkt dat prima. De computer ontwaakt met een druk op dezelfde knop of een beweging aan de muis. Tot dusverre geen probleem.
Echter, zet ik de computer in de slaapstand met de muis geplaatst in de bijbehordende oplader en druk vervolgens op standby, dan lijkt het alsof de computer in standby gaat, maar doet dit niet volledig, de ventilatoren blijven draaien en vervolgens zit het systeem muurvast. Alleen met harde reset kan de computer opnieuw worden opgestart.
Heeft iemand dit probleem eerder gehad?
Al geprobeerd:
Instellingen Bios S1/S3 etc.
Slaap en sluimerstand wisselen in Vista > probleem blijft.
Laatste versie Setpoint software geinstalleerd.
Een oplossing was om de muis alvorens in de oplader te stoppen, deze met het knopje aan de onderzijde uit te zetten. Dit vind ik nogal omslachtig, met name omdat de computer automatisch na 30 in standby gaat en dan kan de muis weleens in de oplader zitten.
Echter, zet ik de computer in de slaapstand met de muis geplaatst in de bijbehordende oplader en druk vervolgens op standby, dan lijkt het alsof de computer in standby gaat, maar doet dit niet volledig, de ventilatoren blijven draaien en vervolgens zit het systeem muurvast. Alleen met harde reset kan de computer opnieuw worden opgestart.
Heeft iemand dit probleem eerder gehad?
Al geprobeerd:
Instellingen Bios S1/S3 etc.
Slaap en sluimerstand wisselen in Vista > probleem blijft.
Laatste versie Setpoint software geinstalleerd.
Een oplossing was om de muis alvorens in de oplader te stoppen, deze met het knopje aan de onderzijde uit te zetten. Dit vind ik nogal omslachtig, met name omdat de computer automatisch na 30 in standby gaat en dan kan de muis weleens in de oplader zitten.