Toon posts:

[MacBook] samen met samsung. grijze vlakken vloeien.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Ik heb hier op kantoor een MacBook pro aangesloten met dvi op een Samsung Syncmaster 245b+
maar het valt me op als ik bepaalde grijze vlakken heb dat ik me beeld zie vloeien. dit kan niet goedzijn. is dit iets vanuit de macbook of wellicht toch het beeldscherm. en is dit dat een RMA of hoort dit gewoon zo.

heeft iemand ervaringen hierin?

alvast bedankt!

Verwijderd

'vloeien' ?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik zie dus schuin in hele lichte strepen naar links boven vloeien.
dus soort van pixels die van rechts onder naar links boven vervloeien (vrij langzaam)

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:34
Dit lijkt mij eerder iets met jou scherm. Wat je zelf kunt testen is door een screenshot te maken en deze te bekijken op je macbook pro scherm.. is daar het effect ook aanwezig? Met bewegende beelden is dit natuurlijker moeilijker te zien, maar wel te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
nee maar het gaat er om dat de output van de macbook het wellicht niet 100% trekt. maar het lijkt me zelf ook het scherm... maar dan is de vraag natuurlijk hoort dit of is het een RMA

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Niet perongeluk een magnetiserend iets aan de zijkanten van de monitor? Anders even voor de zekerheid de-magnetiseren? (OSD van je monitor)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Demagnetiseren van een TFT gaat weinig uithalen (als je sowieso die optie in de OSD kan vinden :P).

Maar is de monitor nieuw en heb deze problemen ook met andere computers?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-02 19:20

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Volgens mij zit er in dat model een tn-paneel, en die zijn gewoon brak wat kleurweergave betreft. Vooral met verschillende grijswaarden tegelijk :)

Oplossing: koop een tft scherm met een m/p-va of s-ips paneel voor natuurgetrouwe weergave.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
Hij is nieuw en staat niets magnetiserends rond het beeld.
helaas heb ik hier even geen pc staan die mijn resolutie ondersteund. als ik hem op andere resoluties zet hou ik het effect alleen is hwet net even iets anders.

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog creatieve ideeen?

Verwijderd

Aangesloten via DVI of VGA connectie?

Indien via VGA-connectie: zoek in de OSD van je monitor een optie auto-set. Waarschijnlijk staat de klokfrequentie en fase niet goed ingesteld.

Sowieso is het beter om aan te sluiten via DVI, zal je die problemen niet hebben.
:)

Beter leren lezen :P

Maar probeer hem eens aan te sluiten met VGA, dan autoset doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2008 13:10 ]

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-02 16:06
Lijkt mij een foute instelling in het menu van je scherm, Phase of Clock anders instellen, of probeer de "auto config" optie van je scherm eens (als 'ie dat heeft)

...

Verwijderd

Topicstarter
heb het via vga geprobeerd maar dan wordt de kwaliteid niet beter. maar het vervagen iets deel weg.

• JOTL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-02 16:36
Hier dezelfde configuratie met dezelfde problemen, strepen die in een hoek van 45 graden lopen bij donkere grijstinten/kleuren (vooral irritant bij een Lightbox op internet). De Samsung heb ik in januari gekocht. Sindsdien 4x ge-RMA't (swap en reparatie). Probleem blijft dan aanwezig en je krijgt een refurbished model. Een maand geleden heb ik na veel gezeur een nieuwe monitor gekregen, maar deze vertoond uiteraard ook deze mankementen. VGA of DVI of soort voeding maakt niets uit. Ik vrees dat het gewoon een crappy TN paneel is :/

[ Voor 4% gewijzigd door JOTL op 08-07-2008 13:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
JOTL schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 13:54:
Hier dezelfde configuratie met dezelfde problemen, strepen die in een hoek van 45 graden lopen bij donkere grijstinten/kleuren (vooral irritant bij een Lightbox op internet). De Samsung heb ik in januari gekocht. Sindsdien 4x ge-RMA't (swap en reparatie). Probleem blijft dan aanwezig en je krijgt een refurbished model. Een maand geleden heb ik na veel gezeur een nieuwe monitor gekregen, maar deze vertoond uiteraard ook deze mankementen. VGA of DVI of soort voeding maakt niets uit. Ik vrees dat het gewoon een crappy TN paneel is :/
guess so :(

helaas niets aan te doen. heb er opzich weinig last van maar zou leuk zijn als het gewoon tiptop zou werken!
Pagina: 1