Tips gevraagd: Sync macbook <--> Windows mobile / Pocket pc

Pagina: 1
Acties:

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-10-2025
Hallo allen,

Aangezien ik nu toch wel een aantal apparaten (Macbook, Pocket PC (PDA), Windows mobile (GSM), Werk MS exchange) heb zie ik de noodzaak van het syncen, zodat ik in ieder geval de contacten en agenda op alles hetzelfde is

Ik ben nog bezig met het uitzoeken wat de beste optie is voor dit alles, alles syncen met een centraal punt (google, plaxo, mobileme, funambol) lijkt me het beste. Voor nu concentreer ik me op het syncen van mac <--> windows mobile / pocket pc

Ik heb deze oplossingen gevonden:
* Missing sync
* Pocket mac
* SyncMate
* Meer?

Nu is mijn vraag, hebben jullie ervaring met deze applicaties, welke is de "beste"?
En met name ben ik benieuwd naar:
Contacten
- worden de groepen ook meegenomen
- foto's
Agenda
- worden meerdere agenda's ondersteund (prive, werk, verjaardag)
- worden afspraak groepen meegenomen?

- 2 weg sync?

groet

Ido

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-02 12:13
Als je vanuit je werk MS exchange hebt is het syncen toch geen groot probleem. Dit per apparaat instellen en je mail en contactpersonen zijn gesynced. Tot meerdere agenda's als ik het goed heb.

Foto's zal op een andere manier moeten, maar daarbij zie ik het nu ook niet direct om dit op al je apparaten te hebben.

Als deze oplossing niet ideaal is zou ik missing sync gebruiken, heb dit een tijd in combinatie met een qtek 9000 gebruikt en werkt prima.

Verwijderd

Ik gebruik ook Missing Synch voor synchronisatie tussen m'n MacBookPro en m'n HTC Touch (windows mobile telefoon). Dat werkt redelijk goed, maar soms geeft het wel problemen.

Nadeel: Het overzetten van grote podcasts duurt lang. Wordt je in de tussentijd gebeld, dan slaat Missing Sync vast. Voordeel is dan trouwens wel dat je nooit wat kwijt bent. Je moet alleen het syncen van de podcast opnieuw starten.

Voordeel: Missing Sync heeft een goede logfile die je zo kunt openklikken. Je kunt dan ook als leek vrij goed zien wat er wel/niet goed gaan met syncen en dingen anders instellen. Dat werkt echt simpel en inzichtelijk.

Voordeel: Je kunt heel veel dingen in Missing Sync zelf instellen: welke directories wil je syncen, welke afspeellijsten, etc. Daardoor heb ik nou een prachtige sync ingesteld met iTunes. Van een aantal favo podcasts pakt Missing Sync altijd de laatste 3 en zet die op m'n telefoon. Zo heb ik altijd leuke dingen om te luisteren :)

Nadeel: Missing Sync is nog volop in ontwikkeling en heeft soms een update. Installeren levert nog wel eens wat problemen op, maar voordeel is weer dat de helpdesk snel mails stuurt en je prima op weg helpt.

Syncen van foto's van je mobiel gaat eenvoudig: die worden vanzelf in iPhoto ingelezen.

Ik sync ook nog met Plaxo, maar dat gebruik ik meer als backup op de achtergrond. Mijn belangrijkste sync-relatie is die tussen laptop en windows mobile telefoon via Missing Sync.

Je kunt in Missing Sync zelf instellen welke agenda's je wel/niet wilt syncen. Je kunt ook gewoon alles laten syncen. Werkt prima.

Met groepen in contacts of agenda heb ik geen ervaring, daar kan ik je dus niks over vertellen.

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:28
http://www.plaxo.com/

Programma installeer je op je mac en windows PC (misschien ook wel PPC, maar die gebruik ik al een tijd niet meer) en hij synct via internet al je gegevens. Gewoon instellen om de 5 minuten oid syncen, werkt top.
Is alles ook nog eens via internet te bereiken.

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-02 13:39

polthemol

Moderator General Chat
ik gebruik missing sync op mijn macmin en ben er zeer tevreden over. Spul doet precies wat het moet doen: syncen en geen ene klop meer :P

Heb mijn contacts, agenda in sync nu, maar ook smsjes worden overgezet naar pc, kunt er wat aan sleutelen ook afaik, maar komt identiek over aan windows syncenter zover ik weet.

De rest nooit geprobeerd (naja, 3 weken pas een mac, dus als de eerste het al meteen doet, waarom verder zoeken / proberen ^^ )

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Verwijderd

Ik heb sinds kort een HTC Touch Pro (Windows Mobile device dus), werkt ontzettend fijn. Om te synchroniseren tussen mijn HTC TP en m'n MBP gebruik ik the Missing Sync, zoals hierboven al is aangegeven werkt dat erg soepel en ben daar dan ook zeer over te spreken.

Het enige punt wat ik nu heb is het feit dat ik graag ook mijn email uit Apple Mail zou willen synchroniseren met de Outlook op het apparaat. (Ik vertik dat vieze Entourage te gebruiken :+)

Nu heb ik al rondgeneusd en ben ik al gestuit op het programma PocketMac Pro, waarvan men zegt dat het ook email ondersteunt. Echter zou ik liever een plugin o.i.d. voor the Missing Sync gebruiken.

Heeft iemand anders zoiets gevonden of heeft iemand toevallig met hetzelfde probleem gezeten?

Verwijderd

Ik gebruik daar al een tijdje Syncmate voor. Eigenlijk weinig tot geen problemen mee gehad tot nu toe. Soms gaat de synchronisatie van contacten niet helemaal lekker maar dat is altijd weer snel opgelost.

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Heb 2 oude HP's gehad altijd mising sync gebruikt, efen knutselen om het in te stellen en daarna gaat het goed, mijn HTC nog niet geprobeert maar heb nu al weer een iPhone dus zal ok nog wel even duuren gezien ik er een nieuwe verzie voor moet hallen

wat me opviel bij Mising sync was dat hij niet supper snel was als je een PDA aan slot dus even gedult ook met syncen, vergeleken bij active sync en via blauwe tand nooit aan de praat gekregen

heb alen nooit last gehad van dubbele melding of overschrijving ondanks dat mijn PDA ook met 2 ander windows bakken gesynct stond

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Pagina: 1