"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Echter zodra Lenny stable wordt, krijg je de nieuwe testing packages voor de nieuwe testing release.
Persoonlijk zou ik bij lenny blijven en hem later handmatig dist-upgraden naar een andere testing versie, maar dat is persoonlijke voorkeur.
Als jij liever een distro hebt die 'altijd up-to-date is', kan je het inderdaad vervangen door 'testing'.
[ Voor 93% gewijzigd door r0b op 07-07-2008 09:46 ]
Volgens mij is testing Lenny op dit moment , en unstable is SID.r0b schreef op maandag 07 juli 2008 @ 09:43:
Lenny is op het moment testing, dus een verschil zal het nu niet maken.
Echter zodra Lenny stable wordt, krijg je de nieuwe testing packages voor de nieuwe testing release.
Persoonlijk zou ik bij lenny blijven en hem later handmatig dist-upgraden naar een andere testing versie, maar dat is persoonlijke voorkeur.
Als jij liever een distro hebt die 'altijd up-to-date is', kan je het inderdaad vervangen door 'testing'.
Ik wil stabiel en nieuwe ( lees geen bleeding ) software. Echter, ik lees dus op het Debian forum dat als je in de source.lst Lenny naar testing zet, je geen dist upgrade hoeft te doen, omdat je dan een rolling distro effect hebt.
Dat is ook de reden waarom ik van Ubuntu weg ben gegaan. Arch zou dit ook hebben, echter dat krijgik niet op mijn systeem geinstalleerd. ( is een andere discussie )
[ Voor 9% gewijzigd door backupdevice op 07-07-2008 09:56 ]
Ik had m'n post al geupdatebackupdevice schreef op maandag 07 juli 2008 @ 09:51:
[...]
Volgens mij is testing Lenny op dit moment , en unstable is SID.
Hij zal constant blijven updaten met nieuwe testing packages, en dus een "rolling distro" (eerste keer dat ik die benoeming gehoord hebIk wil stabiel en nieuwe ( lees geen bleeding ) software. Echter, ik lees dus op het Debian forum dat als je in de source.lst Lenny naar testing zet, je geen dist upgrade hoeft te doen, omdat je dan een rolling distro effect hebt.
Bij Ubuntu hebben ze hier het backports principe voor.Dat is ook de reden waarom ik van Ubuntu weg ben gegaan.
Overigens kan je deze voor debian ook vinden. Zo kan je dus stable draaien, en toch recente software hebben. Misschien is dat iets?
Geen idee wat betreft Arch, eerlijk gezegd. Daar heb ik nooit uitgebreid naar gekeken.Arch zou dit ook hebben, echter dat krijgik niet op mijn systeem geinstalleerd. ( is een andere discussie )
Dus als ik in de source.lst lenny vervang voor testing, dan ga ik niet naar Unstable maar heb wel een rolling distro?r0b schreef op maandag 07 juli 2008 @ 10:17:
[...]
Ik had m'n post al geupdate
[...]
Hij zal constant blijven updaten met nieuwe testing packages, en dus een "rolling distro" (eerste keer dat ik die benoeming gehoord heb).
[...]
Bij Ubuntu hebben ze hier het backports principe voor.
Overigens kan je deze voor debian ook vinden. Zo kan je dus stable draaien, en toch recente software hebben. Misschien is dat iets?
[...]
Geen idee wat betreft Arch, eerlijk gezegd. Daar heb ik nooit uitgebreid naar gekeken.
Das eigenlijk de vraag
Verwijderd
- pakketje komt in unstable
- pakketje blijft 5 dagen in unstable, afhankelijk van urgency (urgency=high -> minder dagen)
- geen RC (Release Critical) bugs? -> testing
Op het moment dat ze bijna tegen een release aanlopen, komt testing in een freeze. Op dat moment is testing dus eigenlijk al stable, met uitzondering van de aanwezigheid van RC bugs. Op dat moment worden nagenoeg alleen nog maar RC bugs opgelost. Vervolgens komt er een release en wordt testing stable.
Na dit proces zit er echter een hele hoop shit in unstable te wachten om door te schuiven naar de nieuwe testing. Op dit moment ga je dus grote upgrades doen die het nodige kunnen breken met testing. Ik gebruik dan ook alleen testing op servers op het moment dat ze in of dichtbij een freeze zitten, om vervolgens bij deze release te blijven zolang de volgende testing nog niet frozen is. Op desktops gebruik ik sowieso geen debian, maar als ik moest kiezen zou ik daar eerder unstable opzetten dan stable of testing.
Het is alleen maar voor een workstation in de prive sfeer, dus ik ga lenny vervangen voor testing in de source.lst.
Trouwens,wat een verschil met ubuntu, veel sneller. Vooral op mijn al iets oudere systeem.
[ Voor 94% gewijzigd door backupdevice op 07-07-2008 10:56 ]
Overigens voelt een nieuwe installatie altijd sneller aan in het begin. Toen ik voor de eerste keer Gentoo probeerde vond ik ook alles sneller dan Archlinux. Toen ik 2 weken verder was met allerlei compiles van allerlei programma's en libs was mijn schijf zo gefragmenteerd dat het weer net zo traag of trager was (traag ja: P2 366 met 192MB geheugen en een 20GB 4500RPM diskje).
Jouw vraagstuk, lenny vs. testing, is in dit plaatje sarge vs. testing (jaja, het plaatje is al oud
Moet ik het zo zien?
Ik snap niet wat je bedoelt met die pijlen.backupdevice schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:17:
Dus Unstable ---> testing->lenny ------> stable-->sarge
Moet ik het zo zien?
Lenny is op dit moment testing. Na de eerstvolgende Debian release (eind dit jaar?) zal lenny stable zijn, en wordt er een nieuwe naam geintroduceerd voor testing. Die overschakeling is in het plaatje het donkergrijze blok gelabeld "Debian release".
Uiteindelijk Testing in zijn geheel -> Stable
Stable wordt alleen bijgewerkt vanuit stable-security en bij een release-update vanuit stable-proposed.
Ik ben van Ubuntu afgestapt voor twee redenen.
De eerste is dat Debian beter loopt op mijn machine dan Ubuntu. Maar dat is niet de vraag.
De vraag is als volgt;
Ik heb Lenny geinstalleerd. Nu heb ik gelezen dat als ik in de source.lst lenny vervang voor testing, dat ik dan een soort rolling distro zou krijgen. Ik wil dus niet naar SID. Dus als ik lenny vervang voor testing, krijg ik een rolling distro en heb geen toegang tot de SID repositories....Want dat wil ik niet.
Ja, dat is zo (mits je regelmatig update dus).backupdevice schreef op maandag 07 juli 2008 @ 12:34:
Ik heb Lenny geinstalleerd. Nu heb ik gelezen dat als ik in de source.lst lenny vervang voor testing, dat ik dan een soort rolling distro zou krijgen.
Als je "testing" invult, dan blijf je bij testing.
Nee, als je sid wil moet je "sid" of "unstable" invullen.Ik wil dus niet naar SID.
Volgensmij was dit al beantwoord eigenlijk
Ik postte de link naar dat plaatje in de hoop daarmee wat overzicht te creeren. Voor jouw vraag moet je je bij het plaatje afvragen "wil ik testing, of wil ik sarge?" Het verschil tussen die twee wordt duidelijk in het donkergrijze blok "Debian release", waar het bepaald welke van de twee pijlen je volgt in die splitsing.
man ik ben zo blond....deadinspace schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:14:
[...]
Ja, dat is zo (mits je regelmatig update dus).
Als je "testing" invult, dan blijf je bij testing.
[...]
Nee, als je sid wil moet je "sid" of "unstable" invullen.
Volgensmij was dit al beantwoord eigenlijk
Ik postte de link naar dat plaatje in de hoop daarmee wat overzicht te creeren. Voor jouw vraag moet je je bij het plaatje afvragen "wil ik testing, of wil ik sarge?" Het verschil tussen die twee wordt duidelijk in het donkergrijze blok "Debian release", waar het bepaald welke van de twee pijlen je volgt in die splitsing.