Toon posts:

ATI RADEON V.S. Asus v7700 gf2 de luxe

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ATI RADEON 64Mb DDR VI-VO AGP voor 615,-
V.S.
ASUS V7700 Geforce2 GTS 64 MB DDR DELUXE voor 955,-.

Iemand met een goed advies? :?

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 21:19
Als jouw budget het toelaat zou ik zeker die geforce nemen , want die ATI is toch duidelijk een lagere kwaliteit, anders zou ik die 32 mb van geforce 2 nemen van asus met die tv-out

tampert, kriminalpolizei

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Op dinsdag 20 februari 2001 13:17 schreef Evilernie het volgende:
Als jouw budget het toelaat zou ik zeker die geforce nemen , want die ATI is toch duidelijk een lagere kwaliteit, anders zou ik die 32 mb van geforce 2 nemen van asus met die tv-out
BULL, kwaliteit is zeker niet lager van de Radeon, hij is wat langzamer (vooral 16bits) maar mindere kwaliteit is zeker niet waar.

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 19:34

peeweeherman

energieleverend.nl

Heb sinds gisteren mijn ViVo erin zitten, HEERLIJK kaartje :9. Uiteraard nog niet toegekomen aan de ViVo, alleen UT gespeeld.

Met 400,- prijsverschil weet ik het wel.

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Verwijderd

leuke review bij hardocp.com sjek dat ff gaat tussen een radeon 32 mb en een gts

oh ja ik zou trouwens lekker een vivo kopen met die 400 gulden kan je een hoop leuke dingen kopen.

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

(jarig!)
Ik zou eerder zeggen dat die Radeon een hogere kwaliteit heeft !

Ik had trouwens nooit gedacht dat ik ooit nog een ATi kaart zou kopen, maar die Radeon schopt echt wel kont.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 21:19
Ik ken een paar mensen die ATi's hebben gehad en ze waren allemaal veel sneller gaar dan bijv. creative en diamond banshees

tampert, kriminalpolizei

Verwijderd

Topicstarter
Aan jullie reacties te zien is de ati toch een betere keus.

Voor het geld dat hierbij overschiet kan 256 mb extra intern geheugen gekocht worden.

Dus we gaan denk ik toch maar voor de ati

thnx allot

Verwijderd

Topicstarter
Wat wordt er eigenlijk mee geleverd met die ati kaart.

Kabeltjes, spelletjes?

Verwijderd

Sjonge zijn die kaarten nog *zo* duur? Ik heb al een tijdje een GF2 32MB in m'n systeem zitten, dacht dat ze ondertussen al weer wat goedkoper waren geworden...niet dus.
Voor dat prijsverschil zou ik *zeker* voor een ATI gaan, uitstekende kaart!

• peeweeherman

peeweeherman

energieleverend.nl

Op dinsdag 20 februari 2001 13:34 schreef jortb het volgende:
Wat wordt er eigenlijk mee geleverd met die ati kaart.

Kabeltjes, spelletjes?
Heb zelf een retail. 5 cd's (2x demo, 2x bewerking en 1x drivers) en een aantal kabels met een breakbox.

Verwijderd

OEM- versie ,

Scart kabel ala playstation 1 , s-video kabel , 3 x tulip stekker kabel en de
cd met demo en benodigde drivers en dvd software .

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:33
EN dat noemt men OEM?
Op dinsdag 20 februari 2001 16:17 schreef Hunger het volgende:
OEM- versie ,

Scart kabel ala playstation 1 , s-video kabel , 3 x tulip stekker kabel en de
cd met demo en benodigde drivers en dvd software .

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:21
Koop de vivo, werkt perfect, khad een ati syndroom, maar dat is met de radeon helemaal over. Vette kaart gewoon, betere kwaliteit als de Geforce 2, kheb ze allebei in werking gezien, en de radeon is duidelijk beter. Bovendien istie gebouwt op de toekomst, je wil niet weten hoe mooi al die features zijn.
Hij ondersteund zo'n beetje alles wat alle andere kaarten tot nu toe hebben gedaan, hij si alleen een tikkeltje minder snel.

Trouwens bij mij werkt un vivo gedeelte perfect, capturen gaat hardstikke goed, alleen ut bestandje groeit wel aardig aan.
Daz beter als bij m'n kut hauppage kaart, die capturde 1 frame in 10 seconden :( , diz duidelijk beter!!!
Ook video-out (zelfde als tv-out) werkt goed, fullscreen op je tv, en neem de retail want daar zitten ook video editing progs bij, en die heb ik bij mijn oem niet :(

Duz ga voor de radeon >:)

PS. kan ik die van iemand kopen, of ergens goeie downen.

• DarkShadow
  • Laatst online: 21:21
--> Evilernie

Vroeger was Ati idd klote, maar daz nu over, bovendien is een beetje concurrentie tegen nvidea nooit slecht, zeker niet met prijzen van boven de 1000 gulden.

en ik was nog vergeten te zeggen dat de dvd playback ook zeer goed is, met software dvd players had ik bij sommige dvd's wel eens blokken bij beweging en slechtere kwaliteit op bepaalde momenten. Iz nu helemaal over.

Radeon rocks :o

Verwijderd

Evilernie, wat een loze kreten. Maar dat was je al duidelijk. De TV-Out op de Ati Radeon is ook nog eens van beduidend betere kwaliteit, om over de DVD ondersteuning maar te zwijgen...

Als snelheid niet je belangrijkste eis is, is er in mijn ogen maar 1 optie.

• X1pheR
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik heb 2 eisen. goeie snelheid & goeie beeldkwaliteit :( Ik weet echt niet wat ik moet kopen... De ATi Radeon 64Mb DDR ViVo of zo'n Geforce2 Ultra (of pro, etc)...
Wat raden jullie aan? :?

De ATi zeggen ze, heeft een veel betere beeldkwaliteit maar daarintegen dat ie veel en veel langzamer is dan bijvoorbeeld de Geforce2 Ultra... of valt dit wel mee?

Systeem is AMD 1015mhz, 256mb PC133 ram, ASUS K7V, etc...

Out of order...

Verwijderd

Ik weet nog dat ik drie maanden geleden zowat elke benchmark las die er maar verscheen. Toen was de ATI ietsje pietsje trager. Nu zijn we zoveel DET. versies verder dus misschien liggen de zaken nu wel anders..
ff een linkje naar Anand: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1422

Hier een grafiekje
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/video/ativsnvidia2k/image002.gif

Nog een
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/video/ativsnvidia2k/image010.gif

Noooog een
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/video/ativsnvidia2k/image012.gif

Noohoog een :)
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/video/ativsnvidia2k/image014.gif

Dit artikel ging over Win2000 performance, maar toch...

grafiekje van NOVEMBER vorig jaar...
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/video/asus/v7700deluxe/g3.gif

Conclusie: GF's zijn wel iets sneller, zeker met de nieuwe drivers, maar ATI is niet veel trager. (kun je zeggen 400,- trager?)
Ik zou dus zeggen, spit Anand maar es even om, wordt je een hoop wijzer van.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

op de voorpagina van t.net staat nu ook een verwijzing naar een Radeon artikel, daarin zitten ook wet benchmarks tegenover een GF2

• peeweeherman

peeweeherman

energieleverend.nl

Bij hogere resoluties wordt het verschil overigens steeds kleiner :)

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
De beeldkwaliteit, ViVo, goede DvD-Playback, goede prestaties en veel features gericht op de toekomst hebben mij over de streep gehaald (nog niet zo lang geleden, maar helaas net voor de prijsverlaging...) en ik was zeker geen nVidia-fan of hater (ook geen ATI-fan of hater trouwnes ook)

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
radeon !!!!

die extra frames zie je toch niet
ga voor de beeld kwaliteit, en die is zeker beter dan van een geforce 2 !

:):)

Verwijderd

Zeker waar. De kaart levert trouwens op 2d gebied een veel rustiger beeld op. Lijkt me ook wel prettig dat je t.net op een goede kwaliteit kunt bekijken. De hardware mpeg versnelling daarnaast is heeel erg relaxed. DVD kijken is echt een genot...

Verwijderd

Op woensdag 21 februari 2001 11:48 schreef zware_jongen het volgende:
Zeker waar. De kaart levert trouwens op 2d gebied een veel rustiger beeld op. Lijkt me ook wel prettig dat je t.net op een goede kwaliteit kunt bekijken. De hardware mpeg versnelling daarnaast is heeel erg relaxed. DVD kijken is echt een genot...
Moet je toch maar es hier komen kijken hoor. Een iiyama 19" en gfs2 gts. Heeel rustig een superstrak beeld. Ik weet dus niet waar je t over hebt dat t beeld niet mooi zou zijn :?

Zelfs op 1600*1200*32@85hz (max van m'n monitor) is t nog strak en scherp :)

• X1pheR
First of all... joshua2 !!! Thanx voor de uitgebreide informatie. Das nou nog eens helpen :) En natuurlijk ook de rest :P Ik heb al naar die reviews gekeken alleen het probleem is dat ze de Radeon 64 nooit vergelijken met de Geforce2 Ultra. En nou heb ik gehoord van een paar personen dat die beeldkwaliteit van de Geforce2 Ultra helemaal niet zuigt maar juist vet goed is. Misschien is die van Radeon beter maar dan wel bijna onmerkbaar. En kwa snelheid zeggen ze dat de GF2 Ultra vet en vet sneller is dan de Radeon 64. Dus dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt :) En dan heb je uiteindelijk natuurlijk de prijs ook nog. Ik keek ff op Pricewatch en zie dat de Elsa Gladiac Geforce2 Ultra retail ineens gezakt is naar 1045 piek !!!!!!!!!!!!!!!!! :? >:)
Klopt dit wel jongens? En als dit klopt dan is het met merk/type ook zeker snel besloten. Eerst waren die van Elsa iets van 1700 piek en nu ineens iets meer dan 1000 ???!!! Weet iemand hier iets van of die prijzen kloppen of niet? En wat denken jullie... als het klopt dan is dit toch zeker de beste keus???

Out of order...

Verwijderd

Deze topic geldt ook een beetje voor mij. Ik denk dat ik de 64MB ViVo maar neem.

Verwijderd

Heb ook de Radeon besteld na wat wikken en wegen.

• X1pheR
Waarom !? De Geforce2 Ultra is nu al voor 1045 gulden (Elsa) te koop en die is toch stukken sneller dan de Radeon... :?

Out of order...

Verwijderd

Omdat ze graag eigenwijs zijn :P

Verwijderd

Topicstarter
ATI RADEON kost maar 589,-

Scheelt wel veel voor dat kleine beetje extra snelheid

• X1pheR
Het schijnt dat tussen de Radeon 64 en een Geforce2 Ultra vet maar dan ook vet veel verschil zit tussen snelheid... Zo kun je vloeiend gamen op 1600x1200x32 wat je dan niet kunt zeggen van de Radeon 64... toch?
En een Elsa Geforce2 Ultra is nu "nog maar" 1000 piek...

Out of order...

Verwijderd

Klopt. net even gechecked. Kijk, als ie bij een of ander wazig bedrijfje verdacht goedkoop is: afblijven. Maar als ie bij Informatique ook 1.000 kost dan is dat wel te vertrouwen.
Toch scheelt dat nog steeds 400 met de GF2, als je normale resoluties draait, zoals 1280 en lager, dan is een GF2 een prima kaart. Kijk, huidige spellen draaien super vlot onder de GF2 Ultra, da's duidelijk. Maar als de nieuwe generatie uitkomt (DoomIII wordt vast weer een veel gebruikte engine) dan is het verschil GF2-GF2 Ultra bijna te verwaarlozen, ik schat een paar frames meer voor de Ultra. Dan wil je een GFIII hebben.
Persoonlijk zou ik gaan voor de GF2 van een goed merk. Maar da's persoonlijk :)
Hetzelfde had je met de TNT2 en de TNT2 Ultra, de laatste was toen een stuk sneller, je was helemaal de bink als je die kaart had. Maar toen de nieuwe generatie spellen uitkwam viel dat snelheidsverschil niet meer op in vergelijking met de GeForceI SDR/DDR.
Maar ja, t'is jouw geld.

• SG
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Op vrijdag 23 februari 2001 03:53 schreef Da_Killah het volgende:
Waarom !? De Geforce2 Ultra is nu al voor 1045 gulden (Elsa) te koop en die is toch stukken sneller dan de Radeon... :?
na berichten over bagger beeld(ElsaUltra) en terug sturen liever geen elsa ultra

en in mijn beslisingtijd was die ati 850,- en die ultra 1600,-

ATI 64 vivo concureert met de GTS2 vidin/out64 niet de ultra of Pro

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• X1pheR
Hey SuperG,
Dat bagger beeld van Elsa zal vast wel alleen met 1 kaart zijn geweest. Aangezien de Elsa zowat hetzelfde design als Creative gebruikt en zo... De Elsa alleen zou dan toch geen bagger beeld kunnen geven??? :?

Out of order...

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb een G400 in een AMD K6-2 systeempje en een TNT2 in een Celeron systeem. Ik vond mijn TNT2 altijd prima beeld geven, dat 2D geblaat deed ik niet zo aan. Op een gegeven moment dus na enige upgrades twee computers met netwerkie en gamen maar. Ik lekker op de tweede pc met de G400. Na 10 minuten eens over mijn schouder kijken naar mijn buurman...GAAAAATVERDamme!! Wat een vaag, wazig, gelig rot beeld van die Nvidia baggerchip! Hmmmm, de 2d legende van de G400 heb ik proefondervindelijk mee mogen maken. Je ziet het verschil alleen maar goed, als je daadwerkelijk de twee verschillende schermen voor je neus hebt. G400 heel mooi, vol en kleurrijk beeld. TNT2 vaag, gelig, smutzig beeld.
Ik ga ECHT voor een Radeon en waarschijnlijk beter nog een Radeon2. Je geld dubbel en dwars waard, want superfps met een vaag beeld, wie betaalt daar nu voor?

Moraal: Met een GF2 in je comp zal je niet snel beamen, dat de 2D wat minder is. Zet er echter een comp met G400 in of Radeon voor vergelijking en je zal je een hoedje schrikken.....De Radeon zet dit belangrijke manco aan de Nvidia series gelukkig eens goed in de schijnwerpers.

• X1pheR
Nou, dat zal allemaal wel meevallen toch?
Ik heb nu dus een Diamond TNT2 Ultra 32Mb kaartje in mijn puter zitten en ik heb helemaal niet onscherp, vies gelig, etc. beeld op m'n 22" iiyama monitor...

Trouwens, weet jij of iemand anders wanneer die Geforce3 en Radeon2 uitkomen? Als het niet meer zo lang duurt kan ik net zo goed nog even wachten met het kopen van een nieuwe videokaart, vandaar... :)

Out of order...

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:59
Ik heb vorige week mijn systeem naast een soortgelijke gehad met een radeon SDR en wat zal ik zeggen..het beeld was "anders". Ik vond het niet echt te vegelijken, ik een gamebeest(althans zou het moeten zijn) en hij met een photoshop bak. met 128 mb extra en een TB1000 kwam hij op dezelfde framerate als ik in win98se en hij onder win2k in UT.

Dus als die SDR al zo lekker presteerd doet u mij dan maar een radeon 64mb DDR :9

op 1024x768x32 alles high 50 a 60 fps BTW.

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dinsdag krijg ik mijn ATI Radeon 64mb DDR VIVO dus dan zal ik mijn mening is naar buiten brengen, maar weet iemand van jullie of de Radeon misschien nog sneller kan worden dan de Geforce2 GTS als alle functie's van DX8 in de spellen zit?

• X1pheR
Ik zou het niet weten :?
Maar als je hem hebt en hebt uitgeprobeerd met spellen wil je dan ff hier zeggen hoe die presteert? Thanx alvast :)

Out of order...

Pagina: 1