Morgu dames, heren Windows Client Expertzz,
Deze vragen hebben betrekking tot het opsporen van echte (3rd party software, hardware) fouten vrs, deactivation door Microsoft zelf t.g.v. updates op illegale software:
Ik heb een aantal vragen over illegale Windows Xp versies:
(Mag dat hier ?moderator Ik kon er niets over lezen in de FAQ over deze secties)
1. Is er een offline methode / tool / manier om te bepalen over een versie van Windows Xp echt legaal is of niet buiten de manier om van:
- Het Windows Genuine Validation tool wat je kunt downloaden?
- Bellen met Technical Support van Microsoft en het serienummer doorgeven?
2. Zijn jullie bekend met de gevolgen (intern in je OS) wat er gebeurd als een illegale versie van Windows XP niet door de validation heen komt?
- Worden er dan Windows XP functies dis-abled?
- Treden en bewuste corrupties van je registryhyves, braches, waardes
- Vallen er drivers van bepaalde zaken uit
- Kun je geen software installeren, verwijderen
- Crasht je computer
- Meldingen in je eventlog
- Ineens andere versies van.exe en .dll files op je systeem (die weer trojan, virusscanners kunnen alerten)
3. Hoe kun je een fout serie nummer herkennen op een Windows XP systeem?
Ik heb hierover eens een gesprek met Microsoft support gehad, en die vertelde me dat je aan het format van het serienummer kon zien:
- Welke versie van Windows het was
- Of het een Home, Pro, Volume edition Licensie bevat
Hierover ik ik niets openbaars kunnen vinden op Microsoft websites, Technet, MSND, Knowlegde bases. Ik heb hierover ook kontakt gehad met Microsoft zelf (zie hieronder)
Dit is de inhoud van mijn mailwisseling met Microsoft hierover:
------------------------------------------------------------------------------------------
Vraag aan Microsoft
Vraag: Ik heb een eenmanszaak voor computerservice sector.
Nu kom ik onderweg van alles en nogwat tegen qua pc's en dito problemen.
Vraag_1: Zijn er ook offline tools beschikbaar, om te kijken of de windows versie legaal, dan wel illegaal is, die geinstalleerd staat op een pc?
Vraag_2: Indien ik een illegale Windows versie aantref op een pc:
Is er een (known error) lijst bekend, met welke functies door Microsoft (via internet), Windows Update, Registratie process ge-disabled worden in de loop van de tijd?
Op deze manier kan ik uitvissen welke fouten op een pc veroorzaakt worden door - Illegale software zelf - door eindgebruikers - Spyware, Trojans, IE-hacks, backdoors, rootkits
Vraag 3: Is er ergens een lijst te downloaden met MD5 checksums, of versienummers, bestandsgroottes / datum / tijden combinatie van de originele software updates van de Windows Update website, en of Service Packs? Hierdoor is na te gaan of een .sys, .dll of .exe file wel of niet geinfecteerd is door digitaal ongedierte..
Met vriendelijke groet, Ronald Vermeij
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Antwoord van Microsoft tech support
Geachte heer Vermeij,
Wij bedanken u voor uw e-mail aan Microsoft.
http://www.microsoft.com/genuine/diag/
Hier kan u een diagnose starten, die aangeeft of de software legitiem is of niet.Dit is geen offline tool.
Voor al uw andere vragen verwijzen wij u naar de Microsoft sites. bijv: Microsoft Help and Support en www.microsoft.nl
Alle inhoudelijke vragen worden publiekelijk bekend gemaakt op de Microsoft sites zover de Microsoft bedrijfscultuur dat toestaat.
Met vriendelijke groet,
Microsoft B.V.
Microsoft Contact Center
Tel.: +31 (20) 500 1500
Fax: +31 (20) 500 1970
How can we assist you?
------------------------------------------------------------------------------------------
Waarom stel ik deze vragen ?:
De reden waarom ik deze vragen stel, is om mezelf, VOORDAT ik computer support (hardware, software) ga verlenen aan mijn klanten, wil kunnen checken of de windows versie wel legaal is of niet. Hiedoor kan ik me in dekken tegen de mogelijke gevolgen van het feit dat mijn klanten illegale software gebruiken.
Dank u wel voor uw tijd en uw antwoorden :-)
Ronald
Deze vragen hebben betrekking tot het opsporen van echte (3rd party software, hardware) fouten vrs, deactivation door Microsoft zelf t.g.v. updates op illegale software:
Ik heb een aantal vragen over illegale Windows Xp versies:
(Mag dat hier ?moderator Ik kon er niets over lezen in de FAQ over deze secties)
1. Is er een offline methode / tool / manier om te bepalen over een versie van Windows Xp echt legaal is of niet buiten de manier om van:
- Het Windows Genuine Validation tool wat je kunt downloaden?
- Bellen met Technical Support van Microsoft en het serienummer doorgeven?
2. Zijn jullie bekend met de gevolgen (intern in je OS) wat er gebeurd als een illegale versie van Windows XP niet door de validation heen komt?
- Worden er dan Windows XP functies dis-abled?
- Treden en bewuste corrupties van je registryhyves, braches, waardes
- Vallen er drivers van bepaalde zaken uit
- Kun je geen software installeren, verwijderen
- Crasht je computer
- Meldingen in je eventlog
- Ineens andere versies van.exe en .dll files op je systeem (die weer trojan, virusscanners kunnen alerten)
3. Hoe kun je een fout serie nummer herkennen op een Windows XP systeem?
Ik heb hierover eens een gesprek met Microsoft support gehad, en die vertelde me dat je aan het format van het serienummer kon zien:
- Welke versie van Windows het was
- Of het een Home, Pro, Volume edition Licensie bevat
Hierover ik ik niets openbaars kunnen vinden op Microsoft websites, Technet, MSND, Knowlegde bases. Ik heb hierover ook kontakt gehad met Microsoft zelf (zie hieronder)
Dit is de inhoud van mijn mailwisseling met Microsoft hierover:
Vraag aan Microsoft
Vraag: Ik heb een eenmanszaak voor computerservice sector.
Nu kom ik onderweg van alles en nogwat tegen qua pc's en dito problemen.
Vraag_1: Zijn er ook offline tools beschikbaar, om te kijken of de windows versie legaal, dan wel illegaal is, die geinstalleerd staat op een pc?
Vraag_2: Indien ik een illegale Windows versie aantref op een pc:
Is er een (known error) lijst bekend, met welke functies door Microsoft (via internet), Windows Update, Registratie process ge-disabled worden in de loop van de tijd?
Op deze manier kan ik uitvissen welke fouten op een pc veroorzaakt worden door - Illegale software zelf - door eindgebruikers - Spyware, Trojans, IE-hacks, backdoors, rootkits
Vraag 3: Is er ergens een lijst te downloaden met MD5 checksums, of versienummers, bestandsgroottes / datum / tijden combinatie van de originele software updates van de Windows Update website, en of Service Packs? Hierdoor is na te gaan of een .sys, .dll of .exe file wel of niet geinfecteerd is door digitaal ongedierte..
Met vriendelijke groet, Ronald Vermeij
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Antwoord van Microsoft tech support
Geachte heer Vermeij,
Wij bedanken u voor uw e-mail aan Microsoft.
http://www.microsoft.com/genuine/diag/
Hier kan u een diagnose starten, die aangeeft of de software legitiem is of niet.Dit is geen offline tool.
Voor al uw andere vragen verwijzen wij u naar de Microsoft sites. bijv: Microsoft Help and Support en www.microsoft.nl
Alle inhoudelijke vragen worden publiekelijk bekend gemaakt op de Microsoft sites zover de Microsoft bedrijfscultuur dat toestaat.
Met vriendelijke groet,
Microsoft B.V.
Microsoft Contact Center
Tel.: +31 (20) 500 1500
Fax: +31 (20) 500 1970
How can we assist you?
Waarom stel ik deze vragen ?:
De reden waarom ik deze vragen stel, is om mezelf, VOORDAT ik computer support (hardware, software) ga verlenen aan mijn klanten, wil kunnen checken of de windows versie wel legaal is of niet. Hiedoor kan ik me in dekken tegen de mogelijke gevolgen van het feit dat mijn klanten illegale software gebruiken.
Ronald