Toon posts:

[PS3] HDMI connection error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of ik mijn thread hier wel op de juiste plek post, maar:

Ik heb mijn PS3 op een Pioneer VSX-917V receiver met een HDMI kabel aangesloten. Hier zit verder gewoon een SDTV achter, dus de HDMI aansluiting is niet verder doorgelust naar de TV. Ik gebruik gewoon een SCART kabel voor beeld. Ik wil het geluid via de HDMI kabel laten gaan i.p.v. optisch.

De HDMI poort waar de kabel op is aangesloten, heb ik toegewezen naar een preset en deze ingeschakeld. Wanneer ik nu op de PS3 de receiver automatisch laat detecteren, krijg ik de volgende foutmelding:

"A connection error with the HDMI device has occured
Check that the HDMI device is connected correctly and turned on"

Wanneer ik deze handmatig wil instellen, krijg ik helemaal geen geluid.

Weet iemand wat ik nu kan doen of wat ik eventueel zou kunnen controleren?

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-02 03:17
Volgens mij is het probleem dat de VSX-917V alleen fungeert als een HDMI switch en niet het geluid eraf kan halen. De PS3 ziet hem dus ook niet, aangezien er geen 'ontvangende' kant is (de receiver geeft het signaal alleen door en er is nu geen tv die het ontvangt).

Verwijderd

Topicstarter
Dus dan zou de VSX-917V niet eens LPCM 5.1/7.1 signalen kunnen verwerken?
Daar gaat mijn mooie aankoop :'(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2008 19:52 ]

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-02 03:17
Ik ben bang dat dat inderdaad het geval is. De enige oplossing is dan een nieuwe receiver of een nieuwe speler die meerkanaals analoog uit heeft.
Overigens klinkt Blu-Ray over de optische uitgang (DTS 1,5 Mbp/s) ook nog steeds goed en ik weet niet of je het verschil met HD-Audio makkelijk zult horen.
Dus zo zonde is je aankoop ook weer niet. Op audio over HDMI ondersteuning na is het een prima receiver hoor ;)

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:32

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Ik heb precies andersom het probleem. ik heb nu output via HDMI naar mijn TV (Tosh X3031) en dan analoog naar mijn versterker/receiver (Jamo DVR50) en wil graag deze optisch aansluiten. Maar ik krijg er nog geen piepje uit via optisch. Bronnen staan goed. En de Jamo kan alle formaten aan, incl. DTS als het goed is.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)