GeForce 7200GS: TV Out werkt niet/slecht

Pagina: 1
Acties:

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 16:06
Gisteren heb ik een nieuwe PC gekocht, met inmiddels mijn 3e videokaart met TV Out. Ik dacht dus inmiddels wel te weten hoe ik dat aan de gang moet helpen. Blijkbaar niet dus...

Het volgende geldt zowel voor de meegeleverde drivers/NVidia Control panel als voor de laatste versie (1.5.2400.10).

PC: Quad-core 9450, ASUS P5B moederbord, 4 GB memory.
Videokaart: Club3D NVidia Geforce 7200 GS.

In eerste instantie werd de tv niet gedetecteerd (raar, bij alle vorige kaarten die ik gehad heb gebeurde dat wel). "Force TV detection" aangezet.

De situatie is nu als volgt:
  • Na rebooten kan ik OF de tv OF de monitor als output kiezen. In NVidia Control Panel: Set Up Multiple Displays is "Only use one display (Single)" de enige beschikbare keus. Maar ik kan dus wel de tv kiezen bij "Select the display you would like to use".
  • Als ik de TV selecteer, krijg ik iedere keer iets anders: Of een zwart-wit beeld, of een beeld met 3 keer hetzelfde stukje scherm naast elkaar (ook zwart-wit), of een reeks schuine balken (die wel stil staan). Dat laatste lijkt getriggered te worden door de gekozen refresh-rate van de monitor (56 geeft 3 keer hetzelfde beeld, hoger geeft schuine balken).
  • Dan is er nog de TV Setup wizard. Als ik die selecteer krijg ik een window met alleen 1 knop: "Preview". Klik ik daar op dan wil 'ie de pc rebooten, ook als ik dat laat doen verandert er niks en wil 'ie de volgende keer weer rebooten.
  • Als ik Preview over sla en op "Next" klik, dan laat 'ie zien welke settings 'ie gebruikt: NTSC. Dat wil ik dus niet... Maar ik kan het niet wijzigen, want meer dan de "Preview" en "Next" knop krijg ik nooit te zien.
Mis ik iets? (Zo niet dan breng ik de kaart zsm. terug naar de winkel.)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zou het niet kunnen dat die kaart maar één RAMDAC heeft en dus maar één analoge output tegelijk kan geven?

• Specy
Hoe kom ik daar achter? Overal staat alleen: "Max monitors supported: 2". Overigens zou ik dan nog steeds niet snappen waarom ik alleen NTSC output kan krijgen, en waarom 'ie de refreshrate van de monitor overneemt als ik naar de TV out switch.
(Kaart-info: http://www.macwarehouse.co.uk/catalogue/item/V0004774 , klik op Specifications)

Ik ben nog op zoek naar een nieuwe monitor, heb nu nog een oude 19" zonder DVI aansluiting, dus ik kan het nu niet uitproberen.

[ Voor 11% gewijzigd door Specy op 07-07-2008 02:29 ]

• Specy
Grrr... Omgeruild voor een 8400 GS... Nu doet de TV out het goed, maar is het beeld op mijn monitor wazig... (donkere dingen op lichte achtergrond geven een soort softness.)

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:41
Staat de refreshrate en de resolutie goed ingesteld ?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Specy
Ja, ik werk altijd op 1600x1200@75Hz, maar zelfs in het BIOS-scherm zie ik al iets van donkere schaduwen naast zwarte letters op een lichte achtergrond. En ik heb ook Ubuntu geprobeerd, die gaf met de vorige kaart ook een perfect beeld en nu niet meer. Dus het zit echt in de kaart zelf.

Erger is dat ik inmiddels er ook achter ben dat ze vanaf de 8xxx-serie het full-screen afspelen van video's op de TV (tegelijk ook klein op de monitor te zien) verwijderd hebben. Dat gebruik ik dagelijks. Dus ik wil nu sowieso ook een andere type kaart. (Wellicht was de vorige gewoon kapot of zo en doet een andere 7200 het nog wel. Of anders een ATI of zo).

[ Voor 15% gewijzigd door Specy op 07-07-2008 20:44 ]

Pagina: 1