Gisteren heb ik een nieuwe PC gekocht, met inmiddels mijn 3e videokaart met TV Out. Ik dacht dus inmiddels wel te weten hoe ik dat aan de gang moet helpen. Blijkbaar niet dus...
Het volgende geldt zowel voor de meegeleverde drivers/NVidia Control panel als voor de laatste versie (1.5.2400.10).
PC: Quad-core 9450, ASUS P5B moederbord, 4 GB memory.
Videokaart: Club3D NVidia Geforce 7200 GS.
In eerste instantie werd de tv niet gedetecteerd (raar, bij alle vorige kaarten die ik gehad heb gebeurde dat wel). "Force TV detection" aangezet.
De situatie is nu als volgt:
Het volgende geldt zowel voor de meegeleverde drivers/NVidia Control panel als voor de laatste versie (1.5.2400.10).
PC: Quad-core 9450, ASUS P5B moederbord, 4 GB memory.
Videokaart: Club3D NVidia Geforce 7200 GS.
In eerste instantie werd de tv niet gedetecteerd (raar, bij alle vorige kaarten die ik gehad heb gebeurde dat wel). "Force TV detection" aangezet.
De situatie is nu als volgt:
- Na rebooten kan ik OF de tv OF de monitor als output kiezen. In NVidia Control Panel: Set Up Multiple Displays is "Only use one display (Single)" de enige beschikbare keus. Maar ik kan dus wel de tv kiezen bij "Select the display you would like to use".
- Als ik de TV selecteer, krijg ik iedere keer iets anders: Of een zwart-wit beeld, of een beeld met 3 keer hetzelfde stukje scherm naast elkaar (ook zwart-wit), of een reeks schuine balken (die wel stil staan). Dat laatste lijkt getriggered te worden door de gekozen refresh-rate van de monitor (56 geeft 3 keer hetzelfde beeld, hoger geeft schuine balken).
- Dan is er nog de TV Setup wizard. Als ik die selecteer krijg ik een window met alleen 1 knop: "Preview". Klik ik daar op dan wil 'ie de pc rebooten, ook als ik dat laat doen verandert er niks en wil 'ie de volgende keer weer rebooten.
- Als ik Preview over sla en op "Next" klik, dan laat 'ie zien welke settings 'ie gebruikt: NTSC. Dat wil ik dus niet... Maar ik kan het niet wijzigen, want meer dan de "Preview" en "Next" knop krijg ik nooit te zien.