Toon posts:

Wii drive verwisselen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.503 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Het betreft over een wii drive probleem!
Mijn D2B drive doet het niet meer goed hij wilt de disc niet meer pakken, dit komt denk ik door de mechanisme, nou kan ik nergens een goeie d2b drive meer vinden. Ik vroeg mij af of ik een D2C drive kan kopen en dan de chip aan de onderkant van de D2C kan vervangen met mijn oude D2B moederbord.

Ik zag een video op youtube staan, en probleem is exact hetzelfde. Ik moet handmatig dat ding aan de zijkant schuiven, anders blijft het ''haken''. De link naar video: http://youtube.com/watch?v=LPE35ddtCvA

Ik verwacht wel dat de Wii drives universeel zijn, maar heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

Nintendo helpdesk bellen en garantie claimen :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Wiikey erop gesoldeerd en is geopend, vervalt de garantie dan niet?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 23:58:
Ik heb Wiikey erop gesoldeerd en is geopend, vervalt de garantie dan niet?
Gelukkig wel :)

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-12 12:28

DjVe

Hatsaflats!

wat is dat nou weer voor een opmerking? Wie zegt dat hij een Wiikey heeft geinstalleerd om gekopieerde games te kunnen spelen, wellicht dat de TS wel graag games importeerd.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Zoek gewoon een andere D2B drive? En volgende keer een WiiClip gebruiken he! ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Jordy van e schreef op maandag 07 juli 2008 @ 04:05:
[...]

wat is dat nou weer voor een opmerking? Wie zegt dat hij een Wiikey heeft geinstalleerd om gekopieerde games te kunnen spelen, wellicht dat de TS wel graag games importeerd.
Open geweest = niet kunnen controleren of er mee is gerommeld = geen garantie.
Het is geen user serviceable machine zoals een PC ;)

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

dat bedoel ik niet....het gaat om de opmerking "gelukkig wel". Dat klinkt als: Ik ben blij dat die van jou kapot is, want je hebt hem omgebouwd.

ik weet dat een Wii geen garantie meer heeft als die open is geweest :)

Verwijderd

Importeerd?

Jij focussed op het feit dat ie is omgebouwd. Ik op het feit dat ie open is geweest. Hij mss ook wel. Jij kunt niet ruiken wat er met die opmerking is bedoeld. Imo nogal kort door de bocht om er dan over te vallen.

Ik heb geen Wii. Ik heb een SNES en daar houdt het ook mee op. Maar het lijkt me niet tof om meer te gaan betalen voor consolespellen omdat Nintendo ook support zou moeten leveren voor machines die zijn omgebouwd. Dus gelukkig is de garantie vervallen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2008 08:15 ]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50
Ombouwen is een keuze: Garantie behouden en beperkt worden in je mogelijkheden of garantie laten vervallen en alles kunnen doen wat je wil.
Ikzelf heb de keuze ook gemaakt en de kans dat je iets verneukt is meestal vrij klein en mocht het toch zo zijn, dan is het pech en koop ik een nieuwe met in het achterhoofd het geld wat ik bespaard heb omdat ik games niet heb hoeven kopen (btw: Ik draai voornamelijk emulators met oude NES en SNES spellen) :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

heren...heren...ik begrijp jullie zeker wel. Ik ben het ook met jullie eens. Maar een opmerking die exorcist maakt vind ik een beetje vreemd overkomen (ik zou niet weten wat er anders mee bedoeld zal moeten worden).

Back ontopic: Vaak hebben die ombouw shops ook reserve onderdelen voor de Wii. Wellicht dat je het daar eens kan proberen?

nog heeeeel even offtopic: de SNES...oioioioi wat he ik daar lang achter gezeten. Kan nog steeds niet begrijpen dat ik die incl. alle games heb verkocht :(

Verwijderd

offtopic:
Ik heb er vorige maand een cadeau gehad. Terwijl ik er al een had. Maar waar oh waar.

Inclusief o.a. Star Wing en Super Street Fighter II. En ik heb ook nog wel ergens Mario All Stars, Unirally, Flashback, Super R-Type, en Mario Kart liggen. En Top Spin, Indiana Jones, en Lamborghini Challenge. Nu F-Zero nog.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Jordy van e schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:23:
heren...heren...ik begrijp jullie zeker wel. Ik ben het ook met jullie eens. Maar een opmerking die exorcist maakt vind ik een beetje vreemd overkomen (ik zou niet weten wat er anders mee bedoeld zal moeten worden).

Back ontopic: Vaak hebben die ombouw shops ook reserve onderdelen voor de Wii. Wellicht dat je het daar eens kan proberen?

nog heeeeel even offtopic: de SNES...oioioioi wat he ik daar lang achter gezeten. Kan nog steeds niet begrijpen dat ik die incl. alle games heb verkocht :(
Eigenlijk precies wat HlpDsK al riep :)

• AseranO
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-12-2020
Zoek gewoon met google naar ombouwen wii etc dan zijn er genoeg websites die onderdelen aanbieden

-

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 08:12:
Importeerd?Maar het lijkt me niet tof om meer te gaan betalen voor consolespellen omdat Nintendo ook support zou moeten leveren voor machines die zijn omgebouwd. Dus gelukkig is de garantie vervallen.
Aan de andere kant betalen we ook extra voor mainboards/harddisken, vanwege alle mensen die ze installeren zonder statisch-afgeschermde werkplek, en daarmee e.e.a. mollen. Of op andere wijze door eigen schuld hardware slopen, en dan garantie claimen...
In het geval van de Wii-drive lijkt het me sterk dat de drive kapot is gegaan door het openen/solderen. Maar wel begrijpelijk dat Nintendo er niet aan wil.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit gaat nergens over - sowieso vanaf het begin al niet over iets wat in Overige Hardware thuishoort, maar nu al niet met ook maar iets dat met de vraag in de TS te maken heeft. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.