Ik ben vanaf vorige week de trotse eigenaar van een BenQ (breedbeeld) monitor met hdmi aansluiting. Na een zoektocht van enkele dagen was een hdmi videokaart toch echt te duur...de winkelier bood me een videokaart aan met een dvi - hdmi connector en volgens de doos hoort de videokaart hd signaal weer te geven. Ik had nog een HQ dvi - hdmi kabel liggen (toch geen slecht merk) maar tot mijn verbazing geeft dit zo'n slecht beeld (uitgerekt, korrelige pixels) en wil ik het redelijk goed krijgen moet ik hem instellen op 1280 x 960 @ 75 hz. Dit beeld geeft ie ook bij het verloop connectertje
Bij een dvi - dvi aansluiting geeft ie perfect beeld op 1440 x 900 @ 75 hz. En wordt het beeld gewoon netjes breder gemaakt en niet uitgerekt zoals bij de dvi - hdmi.
Doe ik nou echt iets fout of is het gewoon een tekortkoming van de monitor of van de videokaart?
Bedankt voor jullie antwoorden
Bij een dvi - dvi aansluiting geeft ie perfect beeld op 1440 x 900 @ 75 hz. En wordt het beeld gewoon netjes breder gemaakt en niet uitgerekt zoals bij de dvi - hdmi.
Doe ik nou echt iets fout of is het gewoon een tekortkoming van de monitor of van de videokaart?
Bedankt voor jullie antwoorden